Methods of Pedagogy (5cr)
Code: 7081223-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2020 - 12.11.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 05.11.2020 - 10.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Marika Kouki
- Janina Luoto
- Course
- 7081223
Unfortunately, no reservations were found for the realization Methods of Pedagogy 7081223-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Huom. Muutokset mahdollisia!
5.11. klo 9-11 Opetus verkossa
Opintojakson aloitus, tehtävät ja ryhmäjako / toiminnallisuus ja kokopäiväpedagogiikka, klo 13-15 omatoiminen kirjastokäynti kirjallisuustehtävää varten.
**************************************************************************************************************
12.11. Opetus verkossa
Teemapäivä. Ryhmä A: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä B: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JK) Klo 9-11 , klo 12.00-15: opiskelijoiden parityöskentelyä: tuokiosuunnitelmat ja kirjallisuustehtävä (opettaja on käytettävissä)
***********************************************************************************************************
19.11. Opetus verkossa
Teemapäivä. Ryhmä B: musiikki, draama ja kieli (MK), ryhmä A: matemaattiset taidot, tutkiminen ja liikkuminen (JK) Klo 9-11 klo 12-13 Kuvat kielen kehityksen tukena, Mari Ahtiainen 13-15 opiskelijoiden parityöskentely jatkuu (opettajat käytettävissä)
***********************************************************************************************************
26.11. Opetus verkossa
Kuvallinen ilmaisu, (Helena Malmivirta) klo 9-14
***********************************************************************************************************
3.12. Lähiopetus Urheilupuistossa
Retkipäivä klo 9-15, huom. säänmukaiset varusteet! Opiskelijoiden ohjaamat tuokiot
***********************************************************************************************************
10.12. klo 9-11 Mediakasvatus, Juha Kontturi, klo 12-15 Kirjallisuustehtävän purku. Opintojakson ja vaka-opintojen päätös,
Objective
Opiskelija tuntee ja osaa soveltaa varhaiskasvatuksessa käytettäviä monipuolisia työtapoja
Content
leikkiminenliikkuminentaiteellinen kokeminen ja ilmaisututkiminen
Teaching methods
Parityöskentely, oppimistehtäväperusteinen työskentely
Pedagogic approaches and sustainable development
Toiminnallinen oppiminen
Student workload
Lähiopetuksessa on 100% läsnäolovelvollisuus.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty suoritus edellyttää opiskelijalta aktiivista ohjaustyöskentelyä ja osallistumista toimintaan. Opiskelija suunnittelee, toteuttaa ja arvioi pedagogista toimintaa eri oppimisen alueilla.
Evaluation methods and criteria
Kaikki jakson oppimistehtävät tulee suorittaa hyväksytysti.
Opintojakso arvoidaan Täydennettävä / Hyväksytty
Failed (0)
- Opiskelija ei ole mukana lähiopetuksessa, eikä suorita tehtäviä hyväksytysti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
- Opiskelija tiedostaa oppimisen alueiden ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelun perustana.
- Opiskelija harjoittelee toiminnan suunnittelua ja toteuttamista eri oppimisen alueilla
- Opiskelija tuntee varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä ja käyttää niitä työskentelyssään.
- Opiskelija tutustuu ja harjoittelee toiminnan arviointia ja pedagogista dokumentointia.
Assessment criteria, good (3-4)
- Opiskelija osaa hyödyntää oppimisen alueet ja lapsilähtöisyyden pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa varhaiskasvatuksen työtapoja- ja menetelmiä.
- Opiskelija osaa arvioida toimintaa ja toteuttaa pedagogista dokumentointia.
Assessment criteria, excellent (5)
- Opiskelija osaa soveltaa eri oppimisen alueita monipuolisesti ja lapsilähtöisyys on huomioitu pedagogisen toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
- Opiskelija osaa asettaa pedagogiselle toiminnalle lähitavoitteet ja suunnitella toiminnan toteutuksen tavoitelähtöisesti lapsilähtöisyyden ja lasten osallisuuden huomioiden.
- Opiskelija osaa käyttää, hyödyntää ja soveltaa monipuolisesti varhaiskasvatuksen eri työtapoja- ja menetelmiä.
- Opiskelija osaa arvioida ja perustella toimintaa ja ideoi erilaisia työtapoja pedagogiseen dokumentointiin lasten kanssa.