Skip to main content

Basics of Marketing (5 cr)

Code: 3011510-3008

General information


Enrollment
01.06.2020 - 30.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.09.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marianne Renvall
Course
3011510
No reservations found for realization 3011510-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:
Opiskelija osaa
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaan pohjautuvan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen asiakassegmentit ja kärkiasiakkaan/buyer persona
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle uuden palvelun markkinointimateriaalia ja pitää messuesittelyn
-esitellä ja pitchata asiakaslähtöisesti
-kiteyttää prosessin loppuraportissa
Sisältö:
-liiketoimintasuunnitelmaan pohjautuva markkinointisuunnitelma
-yrityksen asiakassegmentit ja kärkiasiakkaat
-markkinointiviestintämateriaalin tekeminen ja messuesittely
-esittelyt ja pitchaukset
-messut
-loppuraportti

Objective

Opiskelija osaa
- tehdä asiakaslähtöisen liiketoimintasuunnitelman
- tehdä liiketoimintasuunnitelmaa tukevan markkinointisuunnitelman
- nimetä ja kuvata yrityksen kärkiasiakkaat ja asiakassegmentit
- määritellä ja kuvata asiakaslähtöisesti suunnitellun tuotteen tai palvelun
- tuottaa yrityksen kohderyhmälle kehitetyn tuotteen markkinointimateriaalia.

Content

- Segmentation
- Marketing plan
- Branding
- Marketing mix

Materials

Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur. sivut 1-51

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt ja pitchaukset
-messuständin suunnittelu ja järjestäminen sekä esittely
-vertaispalautteen antaminen ja itsearvioinnin tekeminen.

Exam schedules

-

Pedagogic approaches and sustainable development

Innopedan mukaista yhteisöllistä ja työelämälähtöistä tiedon rakentamista ja oppimista.

Completion alternatives

-

Student workload

Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen
Lähiopetus: lukupiiri, opettajan tietoiskut, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen)
Itsenäiset ryhmätyöt: segmentointi, markkinointisuunnitelma, markkinointiviestintämateriaalia, messuständin suunnittelu, loppuraportti

Evaluation methods and criteria

Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty 10 %
Markkinointisuunnitelman tekeminen ja pitchaus 30 %
Markkinointimateriaalin tekeminen ja messuesittely 30 %
Loppuraportin kirjoittaminen 30 %.

Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli jokin arvioinnin kohde eli kirjareflektio, markkinointisuunnitelman pitchaus, messuesittely tai loppuraportti hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Markkinointisuunnitelma ja markkinointiviestintämateriaali eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esittely, pitchaus ja messuesiintyminen ovat rutiinimaisia.
Loppuraportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikututelma on tyydyttävä.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Markkinointisuunnitelma ja markkinointiviestintämateriaali/messuesiintyminen ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Esittely ja pitchaus ovat selkeitä, myyviä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta tunneilla.
Raportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on hyvä.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja markkinointisuunnitelma ja markkinointiviestintämateriaali/messuesitys ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esittely ja pitchaus ovat inspiroivia ja innovatiivisia sekä myyviä/iskeviä.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiviteettia tunneilla.
Raportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on erinomaisella tasolla.

Go back to top of page