Skip to main content

Collection Development and Descriptive Metadata (10cr)

Code: KH00BS69-3001

General information


Enrollment
01.06.2020 - 11.10.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.10.2020 - 24.01.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
8 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Kati Haanpää
Pauliina Isomäki
Groups
PLIITS19KITI
PLIITS19kiti
MLIITS19KITI
MLIITS19KITI
Course
KH00BS69

Unfortunately, no reservations were found for the realization Collection Development and Descriptive Metadata KH00BS69-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

1.10.2020-15.1.2021

Objective

Having completed the course the student
- is able to design physical and digital library material services
- is able to use various methods in developing and assessing collections
- understands the basics of descriptive metadata and its role in information retrieval
- is able to market and promote collections for various customer groups

Content

Developing library collections
Licensing of e-resources
Marketing library services
Descriptive metadata

Materials

Wilén, Raine & Kortelainen, Terttu. Kirjastokokoelmien kehittämisen ja arvioinnin perusteet: teoria, menetelmät, käytäntö. Helsinki: Palmenia, 2007. (195 s.)

Huttunen, Terhi. Kirjastoaineiston ekologinen jalanjälki. Avain 2011. https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk.991721267205970

Tuomi, Pirjo. Kaunokirjallisuus suomalaiselle yleiselle kirjastolle haasteena, rasitteena ja mahdollisuutena. Oulun yliopisto 2017. Luvut 3.2 ja 8 - 10 (s. 59-84, s. 181-230) https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995586305805970

Kuvaileva metadata: Kansalliskirjaston materiaalit ja ohjeet

Teaching methods

Lähiopetus, verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, ryhmätyöt, raportit, harjoitukset

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöisyys
Yhteistoiminnallinen oppiminen

Student workload

Yhteensä 270 h
Asiakaslähtöinen aineistopromootio 54 h
Kokoelmien kehittäminen 108 h
Kuvaileva metatieto 108 h

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteet: Yksilötehtävät, ryhmätyöt, tentti

Kokoelmatyö 40 %
Kokoelmien avaaminen ja promootio 20 %
Kuvaileva metadata 40 %

Failed (0)

Opiskelijalla on selvästi puutteelliset tiedot, opiskelija on vastannut annettuihin tehtäviin tehtävänantoa ymmärtämättä tai on jättänyt tehtävät suorittamatta.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija hallitsee perusteet. Asiat on kuitenkin käsitelty suppeasti ja / tai luettelomaisesti ja opiskelijan osaamisessa on puutteita. Kirjallisessa ja suullisessa ilmaisussa on puutteita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijan kirjalliset ja suulliset työt ovat selkeitä. Keskeinen asiasisältö ymmärretään ja tuodaan esille jokseenkin hyvin. Epäolennaista ainesta on vähän tai ei ollenkaan. Omakohtainen reflektio saattaa puuttua. Esitetty perusteluja jossakin määrin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija ymmärtää ja hallitsee keskeisen asiasisällön erittäin kattavasti. Kirjalliset ja suulliset työt ovat erittäin selkeät ja loogiset. Asiat on kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta. Olemassa olevaa lähdeaineistoa on hyödynnetty monipuolisesti. Pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä on esitetty runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti.

Further information

DKITIS20-ryhmän toteutuksessa lähipäivät korvautuvat verkkotapaamisilla.

Go back to top of page