Mobile video (5 cr)
Code: KU00BH48-3003
General information
- Enrollment
- 15.06.2020 - 14.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.10.2020 - 09.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Yhteiset palvelut
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Media Arts
- Teachers
- Johanna Ailio
- Course
- KU00BH48
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa pieni videojuttu omalla älypuhelimella. Sen aikana harjoitellaan mobiililaitteella kuvaamista, kuvatun materiaalin editointia joko puhelimella tai tietokoneella. Lisäksi käydään läpi sen julkaiseminen YouTubessa.
Opiskelijat perehtyvät harjoitusten avulla videokerrontaan ja käsikirjoittamiseen. Jokainen suunnittelee, toteuttaa ja julkaisee lopputyönä oman korkeintaan kahden minuutin mittaisen videon. harjoitukset voivat olla osa lopputyötä tai erillisiä ja johdattaa sen toteuttamiseen. Opiskelijat antavat myös toisilleen palautetta harjoituksista.
Opintojaksolla on kahdeksan kokoontumiskertaa:
ke 21.10. klo 17-20: johdantoluento + kuvausharjoitus (puhuva henkilö)
ke 28.10. klo 17-20: purku + johdantoluento + kuvausharjoitus (kuusi kuvaa)
ke 4.11. klo 17-20: editoinnin opetus
ke 11.11. klo 17-20: harjoituksen purku + ideapalaveri
ke 18.11. klo 17-20: käsikirjoituspalaveri
ke 25.11. klo 17-20: tuotannon ja editoinnin tapaamiset (voidaan sopia myös muu aika)
ke 2.12. klo 17-20: loppupurku
ke 9.12. klo 17-20: loppupurku
Objective
After completing the course, the student has competence in
- presenting the basics of the visual storytelling
- naming different script models for planning the video story
- planning, shooting and editing independently a video story made with a mobile phone
- publishing it in YouTube
- analyzing the videos of the other students and giving feedback to them
- seeking information to develop video expression
Content
The students practice exercises of video storytelling and scriptwriting. Each student plans, produces and publishes a video (max. length of two minutes) as a final assignment. The exercises may be a part of the final production or separate ones. The students give feedback on the exercises to each other in small groups.
Materials
Oppimateriaali jaetaan Optimassa: Mobiilivideo 2020. Lopputehtävä palautetaan sinne.
Teaching methods
Opintojakso koostuu muutamista luennoista ja kuvauksen sekä editoinnin harjoituksista. Opintojaksolla jokainen toteuttaa omalla älypuhelimellaan ja editointivälineistöllä muutaman minuutin asiapohjaisen videon. Tämän kukin tekee itsenäisesti mutta siihen saa valmennusapua opettajalta.
Exam schedules
-
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikan mukaiset toimintatavat harjoittavat opiskelijan oma-aloitteisuutta, kriittisyyttä, ryhmätyötaitoja ja luovuutta.
Completion alternatives
Kaikkien vaadittujen tehtävien palauttaminen Optimaan.
Student workload
Luentojen omaksuminen mitataan harjoituksissa, joita ovat:
1. Kuvataan henkilö puhumassa hyvässä valaistuksessa ja selkeällä äänityksellä
2. Kuvataan henkilö toiminnassa kuudella kaavan mukaisella kuvalla
3. Editoidaan kokonaisuus, jossa on mielekkäät leikkaukset, lisätään siihen teksti sekä taustamusiikki
4. Käsikirjoitetaan oman videojutun suunnitelma
5. Kuvataan, editoidaan ja julkaistaan oma alle 3-minuuttinen asiavideo.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteena ovat opiskelijan harjoitukset sekä osallistuminen vertaispalautteen antoon.
Failed (0)
Tehtäviä puuttuu tai ne ovat julkaisukelvottomia.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelijan harjoitukset osoittavat, että hän hallitsee älypuhelimen kuvausvälineenä. Hän on pystynyt koostamaan sekä harjoitukset että lopputehtävän editoiduiksi kokonaisuuksiksi, julkaisemaan ja linkittämään ne Optimaan vaaditulla tavalla. Opiskelijan suunnitelma oman videon toteuttamiseksi on realistinen. Hän osallistuu palautteen antoon. Opiskelija palauttaa tehtävät ajallaan.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelijan harjoitukset osoittavat älypuhelimen suvereenia käyttöä kuvausvälineenä. Hän on koostanut mielekkäitä ja visuaalisesti toimivia kokonaisuuksia. Opiskelijan suunnitelma oman videon toteuttamiseksi on kiinnostava ja omaa osaamista haastava. Hän osallistuu aktiivisesti palautteen antoon, on rakentava ja kriittinen. Opiskelija palauttaa kaikki tehtävät ajallaan.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan harjoitukset osoittavat luovaa ja taitavaa älypuhelimen käyttöä kuvausvälineenä. Hänen koostamansa kokonaisuudet ovat visuaalisesti ja rytmillisesti erinomaisia ja/tai niissä on ehjä tarina, kokonaisuus ja kiinnostava päähenkilö. Opiskelijan suunnitelma oman videon toteuttamiseksi on erityisen mielenkiintoinen, visuaalinen tai aiheeltaan merkittävä. Hän osallistuu palautteen antoon erittäin rakentavasti ja antaa hyviä vinkkejä oman ryhmänsä jäsenille. Opiskelija palauttaa kaikki tehtävät ajallaan.
Englanniksi
Qualifications
The student has to be able to use hers / his mobile phone in filming the video.
Further information
Tämä on avoimen AMK:n opiskelijoille (mukaan lukien polkuopiskelijat) suunnattu toteutus. Tutkinto-opiskelijoille on varattu 5 opiskelijan kiintiö.