Skip to main content

Pedagogy of Early Education (5cr)

Code: 7081274-3002

General information


Enrollment
01.12.2020 - 16.02.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.02.2021 - 09.03.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Marika Kouki
Heli Virjonen
Teacher in charge
Marika Kouki
Course
7081274

Unfortunately, no reservations were found for the realization Pedagogy of Early Education 7081274-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Marikan linkki https://turkuamk.zoom.us/j/69111318232
Helin linkki https://turkuamk.zoom.us/j/67696956826

9.2.2021 Opetus Zoomissa
Jakson aloitus klo 9-10 (MK) Vasun oppimisen alueet klo 10-11.30 (MK); klo 12.30-13.30 ed. aihe jatkuu; klo 13.40-15 Lapsiryhmän ohjaaminen (HV)
*****************************************************************************************
16.2.2021 Opetus Zoomissa
klo 9-11:30 Työpajatyöskentelyä kahdessa ryhmässä: musiikki ja liikunta, sadut ja tarinat (MK,HV, SH); klo 12:30-14:00 Omien toimintasuunnitelmien valmistelua ohjaustuokiota varten (MK, SH)
****************************************************************************************
viikolla 8 itsenäisen työskentelyn viikko perehtyen varhaiskasvatuksen ped. toimintaan ja oman suunnitelman laatimiseen parin kanssa
*****************************************************************************************
2.3.2021 Opetus Zoomissa
klo 9:00-11:00 Vasuun liittyvän ennakkotehtävän purku (HV, MK, SH)
klo 12:00 - 13:00 Lasten osallisuus ja oppimiskäsityksiä (HV) klo 13:15 -15:00 Pedagogisen toiminnan suunnittelu ja toteutus (arkipedagogiikka). Pedagoginen dokumentointi (MK;SH);

*****************************************************************************************
9.3.2021 Opetus Zoomissa (teimme päätöksen, että ohjaustuokiot tapahtuvat verkossa)
klo 9-11:30 Toiminnan ohjaaminen opiskelijaryhmälle ja palautteen antaminen kahdessa eri ryhmässä (MK, SH/ HV) klo 12.30 - 13: 00 toimimtatuokioiden arviointi klo 13-14 vierailija kentältä ja 14.00 - 14.30 loppukeskustelu ja jakson arviointi

- Opetuksessa 100% läsnäolo. Korvaustehtäviä voi tehdä vain kahdelta (sairauden takia) opetuspäivältä. Muussa tapauksessa jakson suorittaminen siirtyy seuraavalle toteutukselle.


Muutokset mahdollisia.

Objective

Objectives
Student
- knows the basics of early education and knows how to plan, implement and evaluate a goal-directed activity
- knows how to create a learning and growth environment supporting a child’s development.
- is able to take into account the wholeness of care, upbringing and education in a child’s everyday life.
- knows the basics of group guidance.

Content

Content
- work and operating methods of early education: a child’s participation, pedagogics of early education
- learning areas
- pedagogic planning and documentation
- wholeness of upbringing, education and care
- planning, implementation and evaluation of the activities of a group of children

Materials

Raportissa käytettävät lähteitä mm:

- Hujala, E. & Turja, L. (toim.) 2017. Varhaiskasvatuksen käsikirja. PS-kustannus. Bookwell. Myös uudempi painos käy.
- Karila, K. & Lipponen, L. (toim.) 2013. Varhaiskasvatuksen pedagogiikka. Tampere: Vastapaino Oy.
- Koivula M., Siippanen A. & Eerola-Pennanen P. (toim.) 2017. Valloittava varhaiskasvatus. Tampere: Vastapaino Oy.
- Opetushallitus. 2018. Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2018.
- Lisäksi opiskelijat käyttävät raportissa omaan ohjaustuokioon liittyvää tietoperustaa lapsen kehityksestä ja materiaalia, mihin ohjattu toiminta perustuu ja miksi (vähintään kaksi itse valittua lähdettä).

Teaching methods

pari- ja ryhmätyöskentely
oppimistehtäväperusteinen

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen oppiminen
Työelämäyhteydessä oppiminen

Student workload

Lähiopetus 1 op
Pedagogisen ohjaustilanteen suunnittelu ja toteutus opiskelijaryhmälle ja siihen liittyvä kirjallinen raportti 3 op
Ennakkotehtävä 1 op

Evaluation methods and criteria

Jakson arvosana muodostuu paritehtävänä työstetystä raportista T1-K5.
Opiskelija antaa suullista palautetta toisille opiskelijoille ohjatuista toimintahetkistä, joita katsotaan yhdessä videoilta.

Raportin 1. palautuspäivä on 19.3.2021
Raportin 2. palautuspäivä on 1.4.2021

Failed (0)

Opiskelijan osaaminen ei yllä arviointikriteereihin 1-2

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja harjoittelee tavoitteellisen toiminnan suunnittelua ja toteutusta lapsiryhmälle.
- Opiskelijalla on lapsiryhmän ohjaamisessa ja ohjausvuorovaikutuksessa kehitettävää. Lasten osallisuus ja oppimisen alueiden hyödyntäminen näkyy osittain hänen toiminnassaan.
- Opiskelijan työskentelyssä toiminnan arviointi ja sen pedagoginen dokumentointi lasten kanssa ei vielä toteudu.

Assessment criteria, good (3-4)

- Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa, vaikkei lasten osallisuus ja oppimisen alueet lapsiryhmän ohjauksessa vielä täysin kohtaa.
- Opiskelijan ohjausvuorovaikutus on hyvää ja hän ottaa toiminnassa huomioon lasten aloitteet.
- Opiskelija onnistuu toiminnan arvioinnissa ja dokumentoinnissa yhdessä lasten kanssa ja tukee lasten oppimaan oppimista.

Assessment criteria, excellent (5)

- Opiskelija ymmärtää varhaiskasvatuksen pedagogiikan perusteet ja suunnittelee, toteuttaa ja arvioi pedagogista toimintaa.
- Opiskelija soveltaa eri oppimisen alueita ja ohjausvuorovaikutuksessa korostuu lasten osallisuus ja lapsilähtöinen työskentelyote.
- Opiskelija arvioi lasten kanssa toimintaa monipuolisesti dokumentoiden ja tukien lasten oppimaan oppimista.

Go back to top of page