Dance and movement expression 2a (2 cr)
Code: 2011439-3003
General information
- Enrollment
- 02.07.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2019 - 19.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 7 - 12
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts
Evaluation scale
H-5
Objective
Students are studying ballet and contemporary dance techniques and different movement improvisational approaches. Students are gaining good knowledge and physical skills into basics in dance and in movement expression. Students are recognising the connection between thinking and moving. Students are able to plan, create and shape bodily movements and also to develop different movement frases. Students can analyze their own and other´s movement language. Students are able to evaluate their own learning process in dance techniques and also in creative tasks.
Content
The goal of the studies is to deepen student´s capability to move, create movement and understand the meanings of movement on stage. The studies are consisting ballet and contemporary dance techniques, movement improvisation, composition and choreography. The main emphasis is to develop student´s to create and elaborate movement material. Studies are done in group and they consist practical classes, different training tasks and demos.
Evaluation methods and criteria
Arvioinnin kohteena ovat oppimisprosessi ja osaamistavoitteiden saavuttaminen. Arvioidaan opiskelijan taiteellista, teknistä, sosiaalista ja eettistä kyvykkyyttä sekä taiteidenvälisyyden ja pedagogisten kompetenssien kypsyyttä. Arvioinnissa huomioidaan opiskelijan aktiivinen läsnäolo, edistyminen suhteessa opintojakson tavoitteisiin, opiskelijan omaan lähtötasoon ja vertaisryhmään sekä opiskelun ammattimaisuutta sekä ammattimaista asennetta. Lisäksi arvioidaan oppimistehtäviä ja muita suorituksia. Arviointi asteikolla 0-5.
Arviointia ohjaa arviointikehikko, jossa on annettu kriteerit numeraalisen arvosanan muodostumiselle.
Failed (0)
Poissaoloja yli 20%. Oppimistavoitteita ei ole saavutettu. Oppimistehtävät ja muut opintojakson suoritukset tekemättä määräajassa. Ammattimaisen oppimisen asenteen puuttuminen.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Arvosana 1 Opiskelija
o toimii annettujen ohjeiden mukaisesti
o tunnistaa keskeiset ammattikäsitteet ja termistön
o osallistuu yhteisön vuorovaikutustilanteisiin
o käyttää oman taiteenalansa perustekniikkoja ja välineistöä
Assessment criteria, good (3-4)
Arvosana 3 Opiskelija
o laajentaa osaamistaan hyödyntäen oppimisympäristöä
o käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä tarkoituksenmukaisesti
o yhdistää aiemmin opittua työskentelyynsä
o tunnistaa työskentelynsä eettiset ja ekologiset lähtökohdat
o tiedostaa taiteellisen toimintansa perusteet
Assessment criteria, excellent (5)
Arvosana 5 Opiskelija
o toimii itseohjautuvasti ja tavoitteellisesti
o arvioi oppimaansa suhteessa aiempaan osaamiseensa
o kehittää ammatillista osaamistaan taiteellisessa ilmaisussa
o perustelee persoonallisen taidenäkemyksensä selkeästi