Dance movement and performance analysis 1 (2 cr)
Code: 2011511-3004
General information
- Enrollment
- 23.08.2021 - 30.10.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2021 - 17.12.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Campus
- Linnankatu Arts Campus
- Teaching languages
- English
- Seats
- 6 - 8
- Degree programmes
- Degree Programme in Performing Arts, Dance Teacher
- Teachers
- Heidi Alppirinne
- Course
- 2011511
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Throughout the whole teaching term students get familiar with
- the different categories of LMA :
BODY, EFFORT, SPACE, SHAPE, PHRASING and RELATIONSHIP
- the different methods of LMA
MOVEMENT OBSERVATION of self and other
SOMATIC MOVEMENT practises
MOVEMENT EXPLORATION through led exercises and Improvisation
REFLECTION ( of self and group)
Objective
Opiskelija kehittää tieto- ja taitoperustan tanssiliikkeen analyysiin ja arviointiin metodisissa ja koreografisissa opinnoissa.
Opiskelija osaa analysoida liikettä Effort-Shape analyysin periaatteiden mukaan ja hyödyntää Effort-Shape analyysiä tanssinopettajan työssään. Opiskelija osaa tulkita notaatiota. Opiskelija soveltaa omaksumaansa perustason tietopohjaa tanssin teosanalyysissä ja hallitsee tanssiteosanalyysin. Opiskelija hallitsee omatoimisen tiedonhankinnan teostuntemuksesta.
Content
Opintojakso rakentuu Effort-Shape analyysin, tilaharmonian ja liikemerkinnän opinnoista sekä Bartenieff Fundamentals ™ harjoitteista ja tanssin teostuntemuksesta.
Opintojakso-osa sisältää oppimistehtäviä
Teaching methods
Throughout the whole teaching process of LMA there will be different approaches towards the material.
- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- individual practical exercising in the dance space
- reading and writing assignment as homework
- group discussions and reflection
- teamwork
- partner – work / “hands on”
Pedagogic approaches and sustainable development
- Contact teaching on place (Taideakatemia, Linnankatu)
- lectures by teacher
- teaching language: English
- written workmaterial: English language / Finnish language
- the teacher takes into consideration that original terminology of LMA is in German and English language
Student workload
- written assignment: reflection and argumentation as constant method (home)
- creating movement material (in class)
- embodying given basic exercises
- teachers feedback / individual / group
- self-reflection onto relationship towards Laban Movement Analysis the subject of LMA
Assessment criteria, approved/failed
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, tehtävien ja esiintymisten hyväksytty suorittaminen sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.
Hylätty
Tehtävät ovat jääneet tekemättä tai eivät vastaa tehtävänantoja. Poissaoloja lähiopetuksesta enemmän kuin 20%.
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, motivoituneisuus ja tavoitteellisuus opiskelussa, oppimistehtävien hyväksytty suorittaminen määräajassa ja laajuudessa, aktiivinen osallistuminen ryhmäkeskusteluihin ja palautteeseen.