Skip to main content

Instrument pedagogy 2 (5cr)

Code: 2032196-3001

General information


Enrollment
04.08.2018 - 02.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2018 - 31.07.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Teachers
Harri Sippel
Jukka Juvonen
Erkki Lahesmaa
Kaisu Helminen
Timo Korhonen
Mikko Luoma
Lilia Varnas
Course
2032196

Unfortunately, no reservations were found for the realization Instrument pedagogy 2 2032196-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- määritellä perusasteen instrumentti- ja lauluopetuksen tavoitteet, peruskäsitteet ja -menetelmät
- tunnistaa oman instrumenttinsa/äänenkäytön perusteet ja ominaispiirteet
- rakentaa oppilaansa musiikkisuhdetta ja soittotekniikkaa
- suunnitella opetusta oppilaan tavoitteisiin sopivaksi
- määritellä analyyttisen työtavan merkityksen ja perusperiaatteet opetuksessa
- määritellä keskeisen peruskurssitasoisen opetusmateriaalin ja harjoittaa sitä oppilaansa kanssa
- soveltaa käytännössä eri aikakausien ohjelmiston tyylipiirteitä ja esiintymiskäytäntöä
- tuntea perusasteella annettavan instrumenttiopetuksen erityisvaatimukset
- tuntea musiikkioppilaitosjärjestelmän piirissä annettavan opetuksen tavoitteet
- toimia itsenäisesti ja pitkäjänteisesti opettajana
- kohdata oppilaan erilaisissa opetustilanteissa
- soveltaa opetuksellista ja musiikillista osaamistaan opetustilanteessa
- suunnitella oppilaskonsertteja ja valmentaa oppilaan esiintymisiä eri tilanteissa

Content

Opintojakso sisältää instrumenttididaktiikan opiskelua ja käytännön opetusharjoittelua oman harjoitusoppilaan kanssa
- perusasteen keskeinen opetusmateriaali
- oman pääinstrumentin/laulun keskeiset opetusmenetelmät
- oman pääinstrumentin/laulun ominaispiirteet pedagogisesta näkökulmasta

Go back to top of page