Swedish in working life, oral communication (2 cr)
Code: 100116-3030
General information
- Enrollment
-
02.12.2020 - 18.01.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2021 - 31.07.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Hilkka Bergman
- Minna Björkberg-Suominen
- Course
- 100116
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opiskelija oppii kommunikoimaan suullisesti erilaisissa työelämän tilanteissa. Hän osaa kertoa itsestään, koulutuksestaan ja työkokemuksestaan, esitellä työympäristöään, viestiä asiakaslähtöisesti ja käyttää oman alansa terminologiaa.
Objective
The student can communicate orally in different work-life situations.
Content
The student
- can describe the content and structure of his/her studies, training and work experience
- can describe his/her working environment and operations of a company, products and processes
- can communicate in various business life situations appropriately
- is able to use appropriate vocabulary and phrases when presenting tasks of his/her own field
Materials
Opettajan omaa materiaalia.
Teaching methods
Opintojakso sisältää suullisen kielitaidon harjoittelua yksilö-, pari- ja ryhmätehtävinä lähiopetuksessa.
Exam schedules
Suullinen tentti kolmen hengen ryhmissä viikoilla 15-16.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojakso suoritetaan rinnakkain kirjallisen Svenska i arbetslivet -opintojakson kanssa.
Student workload
Opintojaksolla pidetään yksi suullinen esitys ryhmälle, tehdään työnhakuvideo, harjoitellaan työelämän suullisia tilanteita ja työnhakua ruotsiksi sekä valmistaudutaan suullisen kielitaidon tenttiin. 53 h opiskelijan työtä.
Evaluation methods and criteria
Arvosana (1-5) muodostuu aktiivisesta osallistumisesta suulliseen harjoitteluun lähiopetuksessa ja opintojakson aikana pidettäviin kolmeen suulliseen näyttöön.
Failed (0)
Opiskelija ei ymmärrä kieltä edes yksinkertaisissa tilanteissa eikä pysty tuottamaan ruotsinkielisiä lauseita.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija pystyy viestimään yksinkertaisissa arkielämän tilanteissa.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija pystyy viestimään spontaanisti useimmissa arki- ja työelämän tilanteissa.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija pystyy viestimään sujuvasti ja luontevasti kaikissa arki- ja työelämän tilanteissa.
Further information
Suulliseen tenttiin osallistuminen edellyttää läsnäoloa lähiopetuksessa (läsnäolovaatimus 75%) ja suullisten tehtävien hyväksyttyä suorittamista.