Art in contemporary contexts 2 (5 cr)
Code: KU00BR71-3002
General information
- Enrollment
- 03.09.2020 - 19.01.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.01.2021 - 31.07.2021
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Contemporary Contexts of Arts
- Teachers
- Minna Haapasalo
- Course
- KU00BR71
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
Helmikuu 2021 - Toukokuu 2021
Teemoja käsitellään itsenäisten oppimistehtävien sekä lähijaksoilla tapahtuvien luentojen sekä ryhmätehtävien kautta.
Teemat:
- Taide terveyden ja hyvinvoinnin konteksteissa
- Taiteiljan ansaintalogiikka
- Artistic statement - presenting professional core values and skills in English
- Posthumanismi ja luonto
- Hybridinen kulttuuriammattilaisuus
- Ammatillinen tulevaisuustyöskentely
Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• tunnistaa, analysoida ja määritellä nykytaiteen tapoja toteutua erilaisissa konteksteissa
• tuottaa luovia ideoita ja ratkaisuja monialaisessa tiimissä
• Määritellä ja kehittää omaa ammatillista osaamista ja työskentelyään englanniksi sekä asettaa osaamisensa laajempaan kontekstiin
• työskennellä eri taiteen lajien edustajien muodostamissa tiimeissä
Objective
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa
• tunnistaa ja hyödyntää nykytaiteen toteutumistapoja ja käsitteitä omassa työskentelyssään
• tarkastella ja kehittää omaa taiteilijaidentiteettiään ja kompetenssejaan
• sijoittaa ja soveltaa osaamistaan itselle uudenlaisiin toimintaympäristöihin ja monialaisiin yhteisöihin
• tarkastella innovatiivisesti taiteen ansaintamallien kenttää ja vaikuttaa siihen keskustelijana ja kehittäjänä
Content
Opintojakso koostuu henkilökohtaisesti sekä tiimeissä tehtävistä oppimistehtävistä, asiantuntijaluennoista sekä keskusteluista.
Materials
Useita materiaaleja, jotka löytyvät itslearning-työtilasta.
Teaching methods
Lähiopetuksessa hyödynnetään toiminnallista työskentelyä pienryhmissä sekä vierailuluentoja. Lähijaksojen välissä opiskelijat perehtyvät ohjeistettuihin aineistoihin ja tekevät oppimistehtäviä itsenäisesti tai verkossa pienryhmissä toimien ja keskustellen.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksolla hyödynnetään yhteisopettajuutta sekä tiimioppimista. Opintojaksolla käsiteltävät kysymykset ja aiheet kykeytyvät taide- ja kulttuurialan työelämään. Opintojaksolla painotetaan vertaisoppimista sekä opiskelijan osallisuutta oman osaamisen esiintuojana.
Student workload
Opintojakson oppimistehtävät näkyvät itslearning-työtilassa. Opintajakson laajuus on 5 op eli 135 h opiskelijan työtä. Tästä suurin osa muodostuu itsenäisestä tysökentelystä lähijaksojen välillä.
Opintojakson aloittaa ennakkotehtävä, jolla valmistaudutaan ensimmäiseen lähipäivään.
Jokaisen lähijakson välissä on 1-2 oppimistehtävää, jotka näkyvät itslearning-työtilassa.
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi kohdistuu oppimistehtäviin sekä aktiiviseen osallistumiseen lähipäivien työskentelyyn.
Vastuuopettajat arvioivat oppimistehtävät. Opintojakson suorittaminen hyväksytysti edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti sekä osallistumista lähipäiviin (tai pakottavan poissaolon tapauksessa korvaavan tehtävän suorittamista hyväksytysti). Tuutoropettaja kirjaa lähipäivien osallistumissuoritukset ja arvioi poissaolijoiden korvaavien tehtävien suoritukset.
Evaluation methods and criteria
Opettajan arviointi kohdistuu oppimistehtäviin (kirjallisiin tai visuaalisiin tuotoksiin sekä niiden mahdollisiin esittelyihin lähitapaamisissa) sekä työskentelyyn lähitapaamisissa. Itsearviointia ja vertaisarviointia tapahtuu useiden oppimistehtävien sisällä.