Basics of PR and organizational communication (5 cr)
Code: 2081201-3001
General information
- Enrollment
- 02.12.2018 - 16.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2019 - 07.06.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Arts Academy
- Teaching languages
- Finnish
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Turun AMK:n viestintäpalvelujen kanssa.
Opintojakso toteutetaan ajalla 7.1.-22.2.2019.
Lähiopetusta on ajalla 7.1.- 13.2.2019.
Opintojaksolla on käytössä Optima-verkko-oppimisalusta materiaalien jakoon, tehtäville ja keskustelulle.
Toteutus jakaantuu 7 kalenteriviikolle, joista viimeinen on varattu oppimistehtävien loppuunsaattamiseen ja yhteenvetokeskusteluun verkossa.
Lähiopetuskerrat koostuvat teematietoiskuista, viestintäammattilaisten vierailuista ja oppimistehtävien toimeksiannoista, ideoinnista ja oppimistehtäväpalautteista.
Lähiopetuskertojen teemat:
Orientaatio ja viestinnän keskeiset käsitteet
Viestinnän ja markkinoinnin tehtävä organisaatiossa(brändi)
Viestintäammattilainen(toimenkuvia, työn luonne, vaatimukset)
Viestinnän ja markkinoinnin integraatio(sisältömarkkinointi, versiointi, ostettu/ansaittu/omistettu julkisuus)
Särkymätön viestintä(mahdollisuusviestintä, kriisiviestintä, mainetyö)
Mediaviestintä
Visuaalinen viestintä(graafinen ilme, kuvamaailma, videot)
Sosiaalinen media (kanavat, sisältösuunnitelmat, kampanjat)
Onnistunut yhteisöviestintä(opiskelijoiden omien valintojen esittely)
Objective
The course concentrates on basics of PR and organizational communication, the professions of PR-person and communications specialist, writing a press release and information about organizing a press conference independently or with the help of communications specialist.
Content
PR and organizational communication profession of communications specialist media publicity press releases basics of presentations
Student workload
Oppimistehtävät:
viikoittaiset verkkokeskustelut jaellun materiaalin pohjalta, 6 tekstiä/videota ja yhteenveto
mediatiedotteen laadinta
nettisivujutun teko pienryhmänä/työparina
sosiaalisen median sisällön tuottaminen yksin/työparina
oman viestintäesimerkin valinta ja esittely