Skip to main content

Professional Interaction, Ethics and Counselling (5 cr)

Code: 7081238-3013

General information


Enrollment
01.12.2020 - 25.01.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.01.2021 - 08.02.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Sirppa Kinos
Tiina Laakso
Course
7081238
No reservations found for realization 7081238-3013!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

18.1.2021 klo 10-15. Opintojakson aloitus, tavoitteet, oppimistehtävä, simulaatioryhmät. Vuorovaikutus asiakastyössä. Ammattieettiset periaatteet. (TL)
Aloituskerran linkki: https://turkuamk.zoom.us/j/8761997719
25.1.2021 klo 8.15-14.00 Ohjauksen erilaiset lähestymistavat, teoreettiset orientaatiot ja tekniikat. (SK) Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/69009916691?from=addon
1.2.2021 klo 8.15-15.45 Simulaatiot pienryhmissä (SK,TL, opetusharjoittelija) VERKOSSA. Ryhmäjako löytyy Itslearningista. kalenterikutsut ryhmiin myös lähetetty.
8.15-9.00 Yhteinen ohjeistus Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/64289564348?from=addon
Klo 9 ->
Ryhmä 1. LAAKSO Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/63224504346?from=addon
Ryhmä 2. SAARENTO-LUOTOJoin Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/65469372118?from=addon
Ryhmä 3. KINOS
Join Zoom Meeting
https://turkuamk.zoom.us/j/64000523576?from=addon
8.2.2021 klo 14-15.45 Tentti jakson lainsäädännöstä (20 min.), oppimistehtävän purku ja opintojaksopalaute.
Opetus toteutuu verkossa. Simulaatio-päivä myös.

Objective

Student
- knows the values and codes of ethics in the social field
- knows different views of human life and understands the significance of values and the view of human life
in the client work
- knows the basics of professional interaction and counselling

Content

Content
- professional interaction and dialogue
- counselling as the basic tool of a Bachelor of Social Services, different approaches of counselling,
theoretical orientation and techniques of counselling
- concept of ethics and professional ethics
- Act on the Status and Rights of Social Welfare Clients
- Social Welfare Act

Materials

- Luentomateriaali
- Laki sosiaalihuollon asiakkaan asemasta ja oikeuksista 812/2000
- Sosiaalihuoltolaki 1301/2014
- Sosiaalialan ammattilaisen eettiset ohjeet http://www.talentia.fi/files/558/Etiikkaopas_2012.pdf.
- Vilen, M.; Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY
- Juujärvi, S.; Myyry, L. & Pesso, K. 2007. Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Helsinki: Tammi

Simulaatioihin osallistuminen edellyttää ennakkomateriaaliin perehtymistä:
Vilen, M.; Leppämäki, P. & Ekström, L. 2008. Vuorovaikutuksellinen tukeminen. Helsinki: WSOY, luvut 1-3 (=Vuorovaikutuksellinen tukeminen - counselling; Asiakkaiden voimavarat ja tarpeet tavoitteiden taustalla; Työntekijän ammatillisuus ja hyvinvointi).

Teaching methods

Yksilötyöskentely (tai parityöskentely oppimistehtävässä).
Oppimistehtäväperusteinen.
Simulaatioperusteinen.

Exam schedules

Verkkotentti jakson lainsäädännöstä 8.2.2021 klo 14-15.45.

Uusintatenttipäivät
24.3.2021 klo 16.00 Itslearning. Jaksojen vastuuopettajat.
12.5.2021 klo 16.00 Itslearning. Jaksojen vastuuopettajat.

Pedagogic approaches and sustainable development

Tutkiva oppiminen.
Verkko-oppiminen.
Simulaatio-oppiminen.

Completion alternatives

-

Student workload

Oppimistehtävä ohjeistetaan opintojakson alkaessa ja Optimassa/ ItsLearningissa. Oppimistehtävän palautuspäivät 15.2.2021 tai 15.3.2021.

Evaluation methods and criteria

Oppimistehtävä 3 op (T1-K5,hylätty).
Optimatentti jakson lainsäädännöstä1 op (hyv./hyl.).
Lähiopetus ja simulaatiot 1 op. Simulaatiossa 100 % läsnäolovelvoite.

Failed (0)

- opiskelija ei tunnista sosiaalialan perusarvoja eikä ammattieettisiä periaatteita
- hän ei osallistu aktiivisesti ja vastuullisesti vuorovaikutukseen simulaatioissa
- hän ei osaa erottaa ohjaamista muunlaisesta vuorovaikutuksesta
- hän ei tiedä ohjaamisen erilaisia lähestymistapoja.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- opiskelija tietää sosiaalialan perusarvot ja ammattieettiset periaatteet
- hänellä on puutteita vastuullisuudessa ja aktiivisuudessa osallistuessaan simulaatioihin
- hän osaa erottaa ammatillisen ohjaamista muunlaisesta vuorovaikutuksesta
- hän tietää joitakin ohjaamisen lähestymistapoja.

Assessment criteria, good (3-4)

- opiskelija tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet sekä lainsäädännön, joka niitä määrittää.
- hän toimii vastuullisesti ja aktiivisesti simulaatioissa
- hän ymmärtää ohjaamisen ammatillisena vuorovaikutuksen muotona
- hän tietää ohjaamisen erilaisia lähestymistapoja ja tekniikoita.

Assessment criteria, excellent (5)

- opiskelija tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet sekä lainsäädännön, joka niitä määrittää.
- hän toimii erittäin aktiivisesti ja vastuullisesti, muita osallistujia huomioiden, simulaatioissa
- hän tietää ohjaamisen erilaiset lähestymistavat ja erilaisia ohjaamisen tekniikoita.

Go back to top of page