Skip to main content

Working as a Physiotherapist in a Project (5 cr)

Code: TH00BE14-3004

General information


Enrollment
14.03.2021 - 19.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
08.04.2021 - 31.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Teachers
Marion Karppi
Anu Granberg
Course
TH00BE14
No reservations found for realization TH00BE14-3004!

Evaluation scale

Hyväksytty/Hylätty

Content scheduling

Projektinhallinnan perusteet:
Opiskelija tutustuu ennakkoon Matkaopas projektiseikkailijalle-käsikirjaan ja kirjoittaa sen perusteella lyhyen reflektion projektiosaamisestaan. Pohdinnan pituus 300-500 sanaa. Tämä ennakkotehtävä löytyy Itsistä ja se palautetaan ennen Projektinhallinnan perusteiden ensimmäistä tuntia. Tämän jälkeen interaktiivisena etäopetuksena toteutetaan projektinhallinnan perusteiden opetus, johon integroituja tehtäviä hyödynnetään käytännön projektien toteutuksessa. Kaikki tehtäväohjeet löytyvät Itsistä. Kaikki tehtävät tulee palauttaa hyväksytysti itsiin opintojakson voimassaoloaikana.

Alla oleva muokataan:
Käytännön projektien toteutusta varten ryhmä jaetaan jo keväällä projektiryhmiin, jotka toteuttavat eri toimeksiantajien projekteja. Nämä projektit toteutetaan syksyllä 2021, mutta suunnittelu- ja organisoitumisvaihe toteutuu mahdollisuuksien mukaan jo keväällä. Ryhmä toteuttaa vastuullisesti annetut työelämälähtöiset projektit hyvää projektinhallintamenettelyä hyödyntäen. Valmiit projektit raportoidaan posterinäyttelynä joulukuussa 2021.

Projekteissa työskentelyä varten luodaan yhdessä koko ryhmänä pelisäännöt, koskien esim. ryhmissä työskentelyn sujuvuutta ja edellytyksiä projektien onnistuneeseen toteutukseen.

Tiedossa olevat toimeksiannot (täydentymässä):

1) MOVE -mittaukset
- yksi iso projektiryhmä (12 opiskelijaa)

2) Koululaisten ohjaus (LiiKe -kerho/liikuntatunti)
- yksi tai kaksi projektiryhmää

3) Sun Hyvä Breikki
- yksi projektiryhmä

4) Sun Hyvä Elämä -klinikka toimeksiantajana
- yksi tai kaksi projektiryhmää

5) Kuntomittaukset (VSSHP)

Mahdollinen projekti (riippuen mm.koronatilanteesta)
6) Ruusukortteli (allasohjauksia)

Kevään osuuden rytmitys:
vko 15: (2h) virtuaalisesti Orientaatio opintojaksolle A&B -ryhmät
Marionin osuus täydentyy kevään osalta

Anun osion tapahtumat keväällä:
vko 18: (2h) virtuaalinen MOVE -koulutus (pfysis19 ryhmän mentorit kouluttavat) A&B -ryhmät
vko 19: (3h) MOVE -käytännön harjoittelu Kupittaan palloiluhallissa A-ryhmällä
vko 20: (3h) MOVE -käytännön harjoittelu Kupittaan palloiluhallissa B-ryhmällä

Huhti- ja toukokuun aikana MOVE -projektiryhmä aikatauluttaa mittaukset syyskuun mittauspäiville.

Syksyn osuuden rytmitys:
vko 35: Orientaatio syksyyn (2h) ja MOVE -mittausten kertaus (2h)
vko 35/36 - 38 MOVE -mittausten toteutusta Turun kouluilla

Objective

The student is able to
• describe the designing process of a project and different actor’s roles related to the project,
• design, implement and report, in accordance with his/her role,
• evaluate and develop his/her ethical skills in project work.

Content

As a learning environment various projects and project-related physiotherapy.
The study unit can consists of one or more projects.

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnan verkkoalustana Its + TEAMS/Zoom

Student workload

Projektihallinnan perusteisiin integroidaan käytännön toteutuksen suunnittelua, mikä tekee kevään työmitoituksesta noin 1,5 op laajuisen joidenkin projektien osalta. Projektihallinnan perusteiden osuudessa annetut tehtävät tulee palauttaa hyväksytysti.
Loput 3,5 op toteutuvat käytännön projektissa ja sen raportoinnissa syksyllä 2021.

Evaluation methods and criteria

Arviointi Hyväksytty / Hylätty, vertaisarviointi käytössä

Qualifications

The student is able to observe movement, motion and functionality and assess preconditions of functionality like strength, flexibility and balance. (S)he is able to counsel clients to promote his/her functional ability.

Go back to top of page