Skip to main content

Sales Process and Tools (5 cr)

Code: KH00BS03-3002

General information


Enrollment
01.06.2022 - 31.08.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Arto Kuuluvainen
Course
KH00BS03
No reservations found for realization KH00BS03-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson tavoitteena on, että sen suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja osaa johtaa myyntiprosessia sen eri vaiheineen. Lisäksi opiskelija osaa hyödyntää erilaisia myyntikanavia sekä ymmärtää pitkäaikaisten asiakassuhteiden merkityksen yritysten välisessä kaupankäynnissä. Opintojaksolla perehdytään mm. seuraaviin teemoihin:
- liidit
- prospektointi
- kontaktointi
- neuvottelut
- tarjoukset
- myynnin työkalut
- erilaiset myyntikanavat

Objective

After completing the course, the student is able:
- to explain the role of personal selling and how professional salespeople are behaving
- to execute the different stages of the sales process in an effective and customer-oriented way
- to analyze buying behavior and buying processes
- to use appropriate sales models and sales skills in different sales situations and during the different stages of the relationship
- to create long-term customer relationships in B2B context from the value creation perspective

Content

Lectures, reflections individually or in teams. The given tasks will be based on Castleberry & Tanner: "Selling, building partnerships". Tasks will include individual reading, team discussions sharing individual thoughts, reflection in ppt format, which is there after presented during the class by each team respectively.

Materials

Podcastit ja videot itsenäisen opiskelun tueksi. Kurssilla jaettava materiaali.

Oppimista ja projektityötä tukevaa kirjallisuutta esimerkiksi Jobber & Lancaster 2015: Selling and Sales Management, Pearson.

Teaching methods

Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus, vierailijaluennot

Pedagogic approaches and sustainable development

Tiimioppiminen

Student workload

Luennot ja projektitöiden esittely
Kirjalliset työt
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia

Failed (0)

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti luennoille ja ryhmän työskentelyyn (projektityö tai vaaditut kirjalliset tuotokset tekemättä). Opiskelijalla on vakavia puutteita myyntiprosessiin liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Myös ryhmätyössä osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla myyntiprosessia ja sen osa-alueita.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on osallistunut aktiivisesti luennoille sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa.

Ryhmätyössä opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esitykseen. Aihepiiriä on käsitelty monipuolisesti, kypsästi ja rakentavasti & asiaan perehtyen.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti myynnin johtamisen eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.

Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Ryhmätyö osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista myyntistrategian ymmärrystä.

Go back to top of page