Skip to main content

Client Work and Case Management (5 cr)

Code: 7081239-3017

General information


Enrollment
01.06.2021 - 06.09.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2021 - 01.03.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Juha Knuuttila
Course
7081239
No reservations found for realization 7081239-3017!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ma 30.8.2021 klo 8-10 Opintojakson aloitus: Opiskelun tavoitteet, tiimijaot, opiskelutapa, ohjaus.
----
Ma-Ma 30.8-.6.9.2021 Viikkotehtävän 1. Asiakastyön suunnittelu ja toimintakyvyn arviointi. Yksilö- ja tiimityöskentely.
Ma 6.9.2021 klo 8-10 Viikkotehtävä 1. käsittely
----
Ma-Ma 6.-.20.9.2021 Viikkotehtävän 2.Vammaistyön ja kuntoutuksen palvelujärjestelmä. Yksilö- ja tiimityöskentely
Ma 20.9.2021 klo 8-10 Viikkotehtävä 2. käsittely
----
Ma-Ma 20.-27.1.2021 Viikkotehtävän 3.Palveluohjauksen perusteet ja tietoturva. Yksilö- ja tiimityöskentely
Ma 27.10.2021 klo 8-10 Viikkotehtävä 3. käsittely
----
4.10 klo 8-8.20 Verkkotentti / Juha (uusinta-ajat löydät toteutussuunnitelman alaosasta)

Objective

Student
- understands the process nature of the client work and different phases of the client process
- understands that the client is the expert of his/her own life and rehabilitation
- knows the basics of the service system of the case management and rehabilitation

Content

Content:
- basics of the case management, the process and various models
- client work process: evaluation of the ability to work and function, rehabilitation plan, implementation, evaluation
and documentation
- information security
- care for the disabled and the service system of rehabilitation

Materials

Kaikki opintojakson oppimateriaalit ovat verkko-oppimateriaaleja.

Teaching methods

Verkko-opiskelu

Exam schedules

Verkkotentti: 4.10 klo 8-8.30
----
1.Uusintatentti verkossa 3.11 klo 16-16.20
2.Uusintatentti verkossa: Kevätlukukausi 2022 (tarkempi ajankohta ilmoitetaan loppusyksyllä 2021)
----

Pedagogic approaches and sustainable development

Viikkotehtävien (3) tekeminen: Yksilö- ja tiimiopiskelu sekä vertaisopiskelutapaaminen / opettajaohjaus
Yksilötehtävän tekeminen
Tenttiminen

Student workload

Viikkotehtävät: 24t/tehtävä = yht. 81t
Yksilötehtävän tekeminen 40t
Kertaus ja tenttiminen 12t

Failed (0)

Hylätty (0)
Opiskelija
- ei tunnista asiakkuuden prosessinomaisuutta ja eikä hahmota asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain välttävästi kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- ei tunne asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita eikä tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- ei tunnista erilaisia asiakassuunnitelmia

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2)

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakkuuden prosessinomaisuutta ja asiakasprosessin vaiheita
- tunnistaa vain pintapuolisesti palveluohjauksen ja sen prosessin
- tunnistaa vain pintapuolisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmää
- tunnistaa vain pintapuolisesti asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteita ja tietosuojan ja tietoturvan merkitystä
- tunnistaa vain pintapuolisesti erilaisia asiakassuunnitelmia

Assessment criteria, good (3-4)

Arviointikriteerit - hyvä (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet
- tunnistaa erilaisia asiakassuunnitelmia
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit - kiitettävä (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakkuuden prosessinomaisuuden ja hahmottaa asiakasprosessin vaiheet
- ymmärtää asiakkaan olevan oman elämänsä ja kuntoutumisensa asiantuntija
- osaa palveluohjauksen perusteet
- tuntee laaja-alaisesti kuntoutuksen palvelujärjestelmän
- tuntee palveluohjauksen prosessin
- tuntee asiakastyön kirjaamisen perusperiaatteet ja osaa soveltaa niitä
- tuntee erilaisia asiakassuunnitelmia ja niiden käyttöä
- ymmärtää tietosuojan ja tietoturvan perusteet ja tuntee niiden haasteita

Further information

Oppimisympäristönä toimii Itslearning. Oppimisympäristöstä löytyvät myös Zoom-tapaamislinkit.

Go back to top of page