Work Community and Leadership Skills (5 cr)
Code: KH00BT59-3002
General information
- Enrollment
-
01.06.2021 - 07.09.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
30.08.2021 - 30.11.2021
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Mikko Niskanen
- Nicolas Le Grand
- Course
- KH00BT59
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
vko 35 Aloitus. Organisaatiot ja organisaatiokulttuuri (Mikko Niskanen)
vko 36 Tunneäly (Mikko Niskanen)
vko 37 Työyhteisön ongelmatilanteet (Mikko Niskanen)
vko 38 Erilaisuus voimavarana (Mikko Niskanen)
vko 39 Tiimit ja tiimiytyminen erilaisuuden valossa (Mikko Niskanen)
vko 40 Alaistaidot (Mikko Niskanen)
vko 41 Syysloma
vko 42 Urasuunnittelu ja Työnhaku (Mikko Niskanen)
vko 43 Motivaatio (Nicolas LeGrand, in English)
vko 44 Esimiestyö (Nicolas LeGrand, in English)
Objective
Student
- knows the strengths and weaknesses of different structures and practices of organizations
- understands the impact of organizational culture of feeling and atmosphere at the workplace
- can identify the differences of people in the workplace as a resource
- can cope with typical problems of the working community
- is familiar with basic principles in working as a team leader or as a supervisor of a work group
- is able to use methods of project management in team work tasks
Content
- yleisimmät organisaatiorakenteet, niiden vahvuudet ja heikkoudet
- tyypilliset työyhteisön ongelmatilanteet ja niiden ratkaiseminen
- yhteistoiminta työpaikoilla (YT-laki, luottamusmiesjärjestelmä, riitojen sovittelu ym.)
- tiimi, sen muodostuminen ja kehittäminen
- esimiestyön keskeiset osa-alueet
- oma urasuunnittelu
Materials
ItsLearning
Teaching methods
Verkko-opetus, itsenäinen opiskelu, raportit, esitykset, keskustelut
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämälähtöisyys tulee työelämässä olevien henkilöiden haastatteluista
Student workload
Opintojakso 5 op = 134h
- Itsenäinen työskentely (ryhmätyöt, lähitapaamisiin valmistautuminen) 100-102 h
- Viikoittainen verkko-opetus 9 x 3h = 27h
- Ryhmätyöohjaus 1-3h/opiskelija
Evaluation methods and criteria
Ryhmätyöt:
Opiskelijat jaetaan 4-5 henkilön ryhmiin, jotka tekevät yllä mainituista aihepiireistä ryhmätyön ja esittävät sen seuraavalla viikolla. Ryhmä saa esityksestä yhteisen arvosanan, joka muodostaa 30% kurssin loppuarvosanasta. Mikäli opiskelija ei osallistu ryhmätyön tekemiseen tai ryhmätyö katsotaan hylätyksi, myös koko kurssi hylätään.
Ryhmätöiden vastineet:
Jokainen kirjoittaa lyhyen vastineen jokaisesta ryhmätyöstä paitsi siitä, mitä oli itse tekemässä. Puuttuva tai vähimmäisvaatimukset alittava vastine saa arvosanan 0. Kaikkien vastineiden keskiarvo muodostaa 30% lopullisesta arvosanasta. Mikäli opiskelijan vastineiden keskiarvo pyöristyy 0:ksi (eli jää alle 0,5:n), kurssi hylätään.
Essee:
Yksilötyönä tehtävä essee, joka muodostaa 40% arvosanasta. Puuttuva tai hylätty essee merkitsee myös koko kurssin hyltätyksi tulemista.
Failed (0)
Työ täysin puutteellinen tai virheellinen
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia
Assessment criteria, good (3-4)
Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä
Assessment criteria, excellent (5)
Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen