Skip to main content

Service encounter and personal selling (5 cr)

Code: KH00BS04-3003

General information


Enrollment
01.06.2021 - 30.08.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.08.2021 - 14.11.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Marianne Renvall
Course
KH00BS04
No reservations found for realization KH00BS04-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:
Opiskelija:
-tunnistaa ja kehittää omia vahvuuksia myyjänä
-kommunikoi dialogissa asiakkaan kanssa läpi myyntiprosessin
-etenee myyntiprosessin mukaisesti kaupantekoon
-ymmärtää myyntiprosessin ja asiakasajattelun kokonaisuuden.

Sisältö:
-myynnin teorian omaksuminen kirjareflektion ja kirjapiirin avulla
-myynnin ja oman myyntitaidon reflektointi
-asiakkaan kontaktointi, tarjouksen tarkentaminen Teams-neuvottelussa , f2f-myyntineuvottelun TRIPOD:in mukaan, myyntiprosessin hallinta ja esittely.

Kurssi alkaa etätehtävällä viikolla 33.
2.9. klo 9-16. Yhteinen aloitus: Liiketoiminnan kehittämisen, Myynti- ja markkinoinnin ja Työyhteisöosaaminen kurssien osallistujat.
Lähiopetuskerrat:
3.9. klo 13-16
23.9. klo 13-16
21.10. klo 9:15-12
11.11. klo 9:15-12.

Objective

Student:
-reflects on own and other´s sales skills and develop relevant sales skills
-communicates with customers using dialogue
-proceeds towards deal in the sales process

Content

Reflection (SWOT) of own sales skills
The importance of communication and features of dialogue
Training and evaluation of sales process

Materials

Oivalta myyntityö-asiakkaan organisaatio, Hänti Sirpa, Kairisto-Mertanen Liisa.

Opettajan oma luentomateriaali.

Teaching methods

Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen ja rakentaminen
-yrityslähtöisten ryhmätöiden työstäminen ja esittelyt
-harjoitukset ja simuloidut myyntitilanteet

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat pedagogiikkaan.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely
It´s Learning hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Student workload

5 op=135 h
Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti ja kirjallisuusreflektion kirjoittaminen, toisen opiskelijan reflektion arviointi sekä tiedon jakaminen kirjapiirissä
Lähiopetus: Opettajan luennot, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen), harjoitukset, simuloidut myyntitilanteet
Itsenäiset ryhmätyöt.

Evaluation methods and criteria

Kohteet:
Kirjallisuusreflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty 25%
Nauhoitettu Teams-neuvottelu 25 %, 1-5
Myyntineuvottelu face-to-face 25%, 1-5
Myyntiprosessin esittely 25%, 1-5

Jos opintojakson tuotokset toimitetaan myöhässä, tämä voi vaikuttaa arvosanaan. Myös poissaolot ja aktiivisuus lähiopetuksessa voi vaikuttaa arvosanaan.
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, mutta hän ei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Optintojakson aikana tehdyt työt eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiininomaisia.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Optintojakson aikana tehdyt työt ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja innovatiivisia.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia.
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja optintojakson aikana tehdyt työt ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja innovatiivisia.
Ryhmätyöskentely on dialogista ja aktiivista.
Opiskelja osoittaa aktiivisuutta lähiopetuksessa.

Go back to top of page