Skip to main content

English Professional Skills, B2 (3 cr)

Code: 1001004-3165

General information


Enrollment
02.12.2021 - 08.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 31.07.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
English
Seats
10 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Dental Technology
Teachers
Milla Lahdenperä
Pinja Aitio
Teacher in charge
Pinja Aitio
Course
1001004
No reservations found for realization 1001004-3165!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of the field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Objective

The aim of the course is to activate and develop the students’ field-relevant English language and communication skills. The students will gain professional skills in various spoken and written communicative situations encountered in working life and society. In addition, they will learn to utilize tools and techniques to further develop their skills in authentic, field-specific contexts. More specifically, students will focus on developing their language and communication skills in.
Upon completing the course, the students should have acquired skills to communicate at level B2 according to European Framework of Reference for Languages, which states that at B2-level students should be able to produce clear, coherent and well-structured texts, present detailed descriptions related to one’s field of interest, express and exchange opinions using fluent language, follow complex arguments, and read longer articles and reports.

Content

- writing professional, field-specific texts
- presenting and discussing field-specific topics in a professional manner
- reading field-specific texts and utilizing the information in professional contexts
- learning and using key terminology of their field
- becoming professional, autonomous language users in working life

Materials

Materiaalit tulevat saataville Itslearning-oppimisympäristöön. Opiskelijalle ei materiaalikustannuksia.

Teaching methods

Verkko-opetus Zoomissa. Itsenäisen työskentelyn lisäksi pari- ja ryhmätyöskentelyä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Verkko-opetus Zoomissa. Itsenäisen työskentelyn lisäksi pari- ja ryhmätyöskentelyä.

Student workload

Opetustunnit – 12h
Kotitehtävät – 19h
Suullinen esitys – 20h
Kirjalliset suoritukset – 30h

Evaluation methods and criteria

Kurssiarvosanaan vaikuttavat läsnäolon lisäksi sekä suulliset että kirjalliset suoritukset. Tarkemmat tiedot kurssilla.

Opettajan palautteen lisäksi opiskelija saa vertaispalautetta muilta opetusryhmän jäseniltä.

Failed (0)

Arviointikriteerit – hylätty (0)
Opiskelija ei suoriudu kurssista tai jättää kurssisuorituksen kesken.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arviointikriteerit – tyydyttävä (1-2)
Opiskelijan kielenkäyttö on epäjohdonmukaista ja paikoin vaikeasti seurattavaa. Opiskelija kuitenkin hallitsee keskeisimmän ammattisanaston, ja osaa käyttää sitä sekä puheessa että kirjoituksessa. Opiskelijan tuotos sisältää rakenteellisia ja sanastollisia virheitä, mikä saattaa vaikuttaa paikoin ymmärrettävyyteen. Viesti pystytään pääasiallisesti välittämään sekä puheessa että kirjoituksessa virheistä huolimatta. Opiskelija osallistuu opetukseen vaihtelevan aktiivisesti, eikä hakeudu kielenkäyttötilanteisiin vapaaehtoisesti. Kurssisuoritukset on palautettu.

Assessment criteria, good (3-4)

Arviointikriteerit – hyvä (3-4)
Opiskelijan kieli on tilanteeseen sopivaa, loogista, sujuvaa ja selkeää sekä kirjallisesti että suullisesti. Puhetta ja tuotettua tekstiä on helppo seurata. Opiskelijalla on alakohtainen sanasto kohtalaisen hyvin hallussa, ja hän osaa käyttää sitä hyödykseen kirjallisessa ilmaisussa. Virheitä saattaa esiintyä silloin tällöin sekä puheessa että kirjoituksessa, mutta ne eivät vaikuta kriittisesti ymmärrettävyyteen. Opiskelija on seurannut suorituksissaan tehtävänantoa ja hänen tuotoksensa ovat tyyliltään ammatillisia. Opiskelija osallistuu pääosin aktiivisesti opetukseen ja vuorovaikutustilanteisiin. Kurssisuoritukset on palautettu ja tehty hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Arviointikriteerit – kiitettävä (5)
Opiskelijan kieli on monipuolista, taitavaa, asianmukaista ja osuvaa sekä kirjallisissa että suullisissa suorituksissa. Puhetta ja tuotettua tekstiä on miellyttävää seurata. Alakohtainen sanasto on erinomaisesti hallinnassa ja opiskelija osaa käyttää sitä hyödykseen tuotoksissaan. Opiskelija on taitava vuorovaikuttaja ja tarttuu innokkaasti tilaisuuksiin käyttää kieltä. Sekä suullisessa että kirjallisessa tuotoksessa on käytetty monimutkaisia rakenteita. Opiskelija on ollut aktiivinen kurssilla ja kurssisuoritukset osoittavat erinomaista valmiutta käyttää kieltä.

Go back to top of page