Digital Marketing (5 cr)
Code: KH00BS08-3003
General information
- Enrollment
-
01.12.2021 - 27.01.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2022 - 31.03.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Jaana Merikallio
- Course
- KH00BS08
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Kurssin sisältö
- hakukoneoptimoinnin merkitys kävijäliikenteen luomisessa (SEO ja SEM).
- Inbound-/outbound-markkinoinnin käsitteet
- outbound: displaymainonta
- inbound: ostajapersoona
- verkkoanalytiikka: opiskelijat suorittavat Google Analytics for Beginners -sertifikaatin (englanninkielinen)
- sosiaalinen media
Objective
Student knows how to utilize digital marketing channels and apply theory into practice. Student recognizes the importance of a website and knows how to increase number of visitors and their engagement. S/he knows the basics of web analytics.
Content
Digital marketing channels, ie. SEO, SEM, display advertising, content marketing and social media. Definitions of inbound and outbound marketing. Targeting, buyer personas and buyer’s journey. The role of search engines in creating web traffic. Students complete the Google Analytics for Beginners Certificate.
Materials
Luentomateriaalit
Videotutoriaalit
Itsenäinen tiedonhaku verkosta
Digitaalisen markkinoinnin työkalut
Teaching methods
- erilaiset lähiopetuksen oppimismenetelmät: luennot sekä yhteistoiminnalliset oppimismenetelmät, esim. keskustelut
- itsenäinen työskentely: ennakkotehtävät ja yrityslähtöiset syventävät tehtävät
- sertifikaattiopiskelu, mm. videotutoriaalit
Exam schedules
Ei tenttejä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely ja pienryhmätyöskentely.
Itslearning verkko-oppimisalustana.
Student workload
5 op = 135 h
Tämä koostuu:
- kolmesta syventävästä tehtävästä: kaksi ryhmätehtävää, yksi yksilötehtävä
- lähiopetuksesta
- Google Analytics for Beginners -sertifikaatin suorittamisesta
Evaluation methods and criteria
• SEO- ja SEM-tehtävä (ryhmä) 50%
• display-kampanja (yksilö) ja vertaisarviointi 50%
• GA for Beginners -sertifikaatti pakollinen, ei vaikutusta arvosanaan
Opiskelijan aktiivisuuden taso kurssilla voi nostaa tai laskea arvosanaa. Kurssin lopussa opiskelijat tekevät SEO/SEM-työhön liittyvän ryhmän sisäisen vertaisarvionnin, joka otetaan huomioon kunkin opiskelijan kurssiarvosanaa laskettaessa
KURSSIARVOSANAN MUODOSTUMINEN:
Painotetut pisteet: vastaava arvosana
0-20: 0
21-40: 1
41-60: 2
61-75: 3
76-89: 4
90-100: 5
Syventävä tehtävä 1,ryhmätehtävä (arviointi 0-5. Arvosanan kerroin 10): SEO, 50%
0: Tehtävää ei palauteta ajoissa. Lähteitä eikä työkaluja ole käytetty ja ehdotukset ovat virheellisiä. Työ osoittaa, että opiskelijat eivät tiedä, mitä hakukoneoptimointi tarkoittaa.
1-2: Työ ei kata kaikkia pyydettyjä osa-alueita. Lähteiden ja työkalujen käyttö riittämätöntä.
3-4: Suurin osa pyydetyistä osa-alueista on huomioitu ja lähteiden sekä työkalujen käyttö on hyvällä tasolla. Opiskelijat ovat tehneet hakuja avainsanoja käyttäen. Arvosana 4 vaatii, että opiskelijat tuottavat kehitysehdotuksia, jotka perustuvat työkalujen antamiin tuloksiin. Google Ad -tehtävänanto on tehty ja valinnat perusteltu kustannustehokkaasti ja hakukoneystävällisesti.
5: Työ osoittaa, että opiskelijoilla on syvällinen ymmärrys hakukoneoptimoinnista ja -mainonnasta. Esitys on lukijaystävällinen ja helposti ymmärrettävä. Lähteiden käyttö on monipuolista.
Syventävä tehtävä 2, yksilötehtävä (arviointi 0-5, arvosanan kerroin 10): Display-kampanjan suunnittelu ja vertaisarviointi 50%
0: Tehtävää ei palauteta ajoissa. Kampanjalaskenta on väärin tai puutteellista. Kampanja-aika puuttuu, hinnoitteluperuste ei ole CPM.
1-2: Hinnoitteluperuste on CPM, ja kampanjan laskenta on oikein, mutta kampanja sisältää vain yhden median. Opiskelija ei perustele mediavalintaansa. Hintojen / mediakorttien ruutukaappaukset puuttuvat.
3-4: Kampanja sisältää kaksi tai useampia medioita, laskenta on oikein ja kampanja on rakennettu ohjeiden mukaan. Opiskelija perustelee media- ja mainosratkaisunsa.
5: Opiskelija osoittaa erinomaista asiantuntijuutta kampanjasuunnittelussaan.