Higher Education Studies and Working Life Skills 3 (1cr)
Code: 1002356-3212
General information
- Enrollment
- 02.12.2021 - 06.09.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 30.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 1 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Liisa Pirinen
- Sirppa Kinos
- Course
- 1002356
Unfortunately, no reservations were found for the realization Higher Education Studies and Working Life Skills 3 1002356-3212. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
                    
Content scheduling
20.1.22 klo 16-18 (Portfoliotyöskentelyn käynnistys). Oman kasvun analyysi -tehtävän ohjeistus (käydään läpi kahdenkeskisessä keskustelussa opettajatuutorin kanssa). Harjoittelupaikkojen haku syksyksi. 
21.4.22 klo 16-17 Talentia -info (varmista). https://turkuamk.zoom.us/j/63434200496?from=addon 
2.6.22 klo 16-18 Lukuvuoden arviointi ja päätös.
https://turkuamk.zoom.us/j/69338856622?from=addon 
Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuutorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana.
6.9.22 16-18 (16-17 sähköinen harjoittelusopimus Anne Merta), 17-18 tuutorryhmissä portfolioiden esityksiä (esitykset jatkuvat lokakuun KOTE-tunnilla).
25.10.22 klo 16-18 (harjoitteluun lähetys +) loput portfolioiden esitykset tuutorryhmissä.
20.12.22 klo 16-18 (harjoittelun loppupalaute +) lukukauden päätös.
Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuurorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana.
Kevätlukukausi 2023 (katso oma toteutussuunnitelma KOTE 4):
9.2.23 16-18 LP
24.5.23 16-18 Lukukauden päätös. SK, LP
Lisäksi henkilökohtainen keskusteluaika opettajatuurorin kanssa erikseen sovittavana ajankohtana (Sirppan ajat toukokuulle).
                    
Objective
The student learns to evaluate and develop his/her study skills and professional competence.
Course targets
Higher education study skills 
 - The student can plan his/her studies and recognise development needs in his/her study skills and time management
 - The student can study in different learning environments
 - The student can evaluate his/her actions in higher education studies and in developing as an expert
 - The student gives feedback through the student barometre questionnaire
ISP
 - Based on the curriculum, the student can update his/her individual study plan
                    
Content
Higher education study skills 
 - Inner entrepreneurship and goal-orientation
 - teamwork skills
 - keeping to a schedule
 - giving and receiving feedback
 - Innovation pedagogy
 - classroom studies
 - online learning environments
 - working life oriented learning environments
 - broaching a subject and getting help from different guidance actors
 - developing into an expert
ISP
 - competence paths
 - practical training (the important of the practical training place in career planning, applying for a training place, evaluation of the realization)
 - working life skills
 - strengthening the professional identity
 - the significance of career planning
 - development discussion
 - internationality as a part of the studies
                    
Materials
-
                    
Teaching methods
Yksilötyöskentely.
Ryhmätyöskentely. 
Oppimistehtäväperusteinen (kehityskeskustelutehtävät ym.)
                    
Completion alternatives
-
                    
Student workload
Ajankohtaiset kehityskeskustelu- ja muut tehtävät löytyvät Itslearningin Kotipesästä.
                    
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista niin yksilö- kuin ryhmätapaamisiin.
                    
Evaluation methods and criteria
Jatkuva arviointi; aktiivinen osallistuminen on tärkeää.