Marketing Communication and Digital Business (5 cr)
Code: 3101221-3005
General information
- Enrollment
- 01.12.2021 - 12.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2022 - 28.04.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 40
- Teachers
- Anne Leinovaara-Matomäki
- Course
- 3101221
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Lukujärjestyksen mukaisesti hybridi-opetuksena. Painotus luento-osuudessa on nimenomaan markkinointiviestinnässä.
Objective
the student is able to:
- use marketing mix
- recognize the possiblities of the developing technologies in marketing
- recognize and apply the methods of digital marketig and selling
Content
marketing communication
digital business
social media
Materials
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Teaching methods
Learning by-doing, PBL, Innovaatiopedagogiikka.
Exam schedules
Ei tenttiä, suoritetaan harjoitustöin (yksilö ja ryhmätyöt(t), Tarkempi ja yksityiskohtainen ohjeistus kurssin alussa.
Ensimmäiselle ja viimeiselle luentokerralle (jakaantuu kahteen osaan) on täysin välttämätöntä osallistua saadakseen kurssisuorituksen tehdyksi.
Huomaa myös, että mikäli kurssi ei sisällä tenttiä, harjoitustehtävät / raportit jne. ovat ratkaisevia arvosanan kannalta, ja varsinaista uusintamahdollisuutta ei kurssissa ole. Vaan uusintasuoritus tapahtuu osallistumalla seuraavalle järjestettävälle toteutukselle, sen vaatimusten mukaisesti.
Pedagogic approaches and sustainable development
Learning by-doing, PBL, Innovaatiopedagogiikka.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Student workload
5 ects, tarkemmat ohjeet luennolla. Ryhmätyöosuus ja yksilötehtävä.
Evaluation methods and criteria
Tarkemmat ohjeet ja perusteet kurssialustalla Itslearning - pohjalla. Yleisvaatimus Tehtävä / Toimeksianto vastaa opetussuunnitelman tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Tehtävät hyödyntävät perustellustivalittua tutkimusmenetelmää sekä tietoperustaa toteutuksen tukena. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää. Toimitaan aikataulussa. Varsinainen arvioinnin kohde on yksilötehtävä. Kaikki tehtävät on kuitenkin suoritettava hyväksytysti ja ohjeiden mukaan.
T1 Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota kovin itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää tutkimusta tai tietoperustaa /teorioita/ työkaluja puutteellisesti, virheellisesti tai hyvin vähän.
Oppimistavoitteet noudattavat opetussuunnitelman ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Lähteiden käyttö on niukkaa. Esitys voi olla suppea, lyhyt ja mahdollisesti osin epäselvä.
Mikäli jaksoon kuuluu itsearviointi tai reflektointi se voi olla suppea, eikä välttämättä ole kovin analyyttinen. Vertaisarviointi saattaa myös jäädä matalaksi
H3 Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa, työkaluja ja teorioita hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista. Lähteitä on käytetty monipuolisesti ja riittävästi.
Samoin teorioita ja työkaluja. Esitys on perushuolellinen sekä melko laaja ja asiantunteva. Mikäli jaksoon kuuluu itsearviointi tai
reflektointi se on kehittävä ja melko laaja ja analyyttinen. Mikäli jaksossa on vertaisarviointi, se on on yleensä melko korkeatasoinen.
K5 Opiskelija osaa soveltaa tietoperustaa sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat
innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Opiskelija osaa analysoida työskentelyään ja työskentelyprosessin vaiheita kehityskohteita löytäen.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden
esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää. Työkaluja, teorioita ja lähteitä on käytetty laajasti.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista. Työskentely on ollut koko kurssin / jakson ajan dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää.
Esitys on korkeatasoinen ja laaja. Kokonaisuutena ylittää H3 tason vaatimukset reippaasti.
Mikäli jaksoon kuuluu itsearviointi tai reflektointi se on hyvin analyyttinen ja laaja. Mikäli jaksossa on vertaisarviointi, se on yleensä erinomainen.
Failed (0)
Opiskelija ei noudata ohjeita, tai ei täytä edes minimivaatimusarvosanaan 1 vaadittavia kriteerejä tai tehtävät palautetaan myöhässä. Tarkemmat suoritusvaatimukset ja ohjeet Itslearning -alustalla, nämä käydään myös yksityiskohtaisesti läpi lueto-osuuden alussa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Yleisvaatimus Tehtävä / Toimeksianto vastaa opetussuunnitelman tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää
sen kontekstin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää perustellusti
valittua tutkimusmenetelmää sekä tietoperustaa toteutuksen tukena. Työskentely on
kehittävää ja oppimista edistävää.
T1 - T2 Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota kovin itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää tutkimusta tai tietoperustaa /teorioita/ työkaluja puutteellisesti, virheellisesti tai hyvin vähän.
Oppimistavoitteet noudattavat opetussuunnitelman ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
Lähteiden käyttö on niukkaa. Raportti ja/ tai esitys voi olla suppea, lyhyt ja mahdollisesti osin epäselvä.
Mikäli jaksoon kuuluu itsearviointi tai reflektointi se voi olla suppea, eikä välttämättä ole kovin analyyttinen. Vertaisarviointi saattaa myös jäädä matalaksi
Assessment criteria, good (3-4)
Yleisvaatimus Tehtävä / Toimeksianto vastaa opetussuunnitelman tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää
sen kontekstin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää perustellusti
valittua tutkimusmenetelmää sekä tietoperustaa toteutuksen tukena. Työskentely on
kehittävää ja oppimista edistävää.
H3-H4 Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa, työkaluja ja teorioita hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista. Lähteitä on käytetty monipuolisesti ja riittävästi.
Samoin teorioita ja työkaluja. Esitys on perushuolellinen sekä melko laaja ja asiantunteva. Mikäli jaksoon kuuluu itsearviointi tai reflektointi se on kehittävä ja melko laaja ja analyyttinen. Mikäli jaksossa on vertaisarviointi, se on on yleensä melko korkeatasoinen.
Assessment criteria, excellent (5)
Yleisvaatimus Tehtävä / Toimeksianto vastaa opetussuunnitelman tavoitteita. Tehtävä asettaa tavoitteet ja määrittää
sen kontekstin opetussuunnitelman tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää perustellusti
valittua tutkimusmenetelmää sekä tietoperustaa toteutuksen tukena. Työskentely on
kehittävää ja oppimista edistävää.
K5 Opiskelija osaa soveltaa tietoperustaa sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat
innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Opiskelija osaa analysoida työskentelyään ja työskentelyprosessin vaiheita kehityskohteita löytäen.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden
esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää. Työkaluja, teorioita ja lähteitä on käytetty laajasti.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista. Työskentely on ollut koko kurssin / jakson ajan dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää.
Esitys on korkeatasoinen ja laaja. Kokonaisuutena ylittää H3 tason vaatimukset reippaasti.
Mikäli jaksoon kuuluu itsearviointi tai reflektointi se on hyvin analyyttinen ja laaja. Mikäli jaksossa on vertaisarviointi, se on yleensä erinomainen.
Further information
Ensimmäiselle ja viimeiselle luentokerralle (joka jakaantuu kahteen osaan) on täysin välttämätöntä osallistua saadakseen kurssisuorituksen tehdyksi.
Huomaa myös, että mikäli kurssi ei sisällä tenttiä, harjoitustehtävät / raportit jne. ovat ratkaisevia arvosanan kannalta, ja varsinaista uusintamahdollisuutta ei kurssissa ole. Vaan uusintasuoritus tapahtuu osallistumalla seuraavalle järjestettävälle toteutukselle, sen vaatimusten mukaisesti.