Foundation of the Health Promotion (5 cr)
Code: TH00BP94-3005
General information
- Enrollment
- 02.12.2021 - 03.02.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.02.2022 - 31.07.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 35
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Ritva Laaksonen-Heikkilä
- Sanna-Maria Nurmi
- Scheduling groups
- Pienryhmä 1 (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Pienryhmä 1
- Course
- TH00BP94
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Terveyden edistämisen tietoperusta -opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa tunnistaa väestön terveyden ja hyvinvoinnin sekä ymmärtää niihin vaikuttavien tekijöiden merkityksen terveyden edistämisen lähtökohtana. Hän tuntee terveyden edistämisen erityisosaamista edellyttävät käsitteet sekä terveyden edistämisen eettisen perustan ja arvolähtökohdat.
·Opiskelija tietää terveyden edistämisen alueelliset, kansalliset ja kansainväliset tutkimus- ja kehittämisohjelmat ja niitä ohjaavat säädökset sekä osaa käyttää terveyden edistämisen tietoperustaa toiminnassaan. Lisäksi hän osaa analysoida ja arvioida väestön terveyttä ja hyvinvointia kuvaavia tutkimuksia ja muuta ajankohtaista informaatiota osana terveyden edistämisen.
Opintojakson suorittamiseksi opiskelijan tulee tehdä yksi kirjatentti, yksi ryhmätyö (kirjallinen työ), yksilöllinen pohdintaosuus ryhmätyöhön sekä osallistua aktiivisesti lähiopetukseen, keskusteluun ja seminaareihin.
Lähiopetus toteutuu seuraavasti:
2.2.2022 klo 12.30-15.45 Orientaatio ja tehtäväksiannot, Lähiopetus
3.2.2022, klo 8.30-14.00 Lähiopetus, Kyselytunti
Kirjatentti (ajankohta sovitaan opintojakson alkaessa)
9.3.2022 klo 10.00-15.45, Lähiopetus
lisäksi tapaamisia verkossa, joista sovitaan erikseen opintojakson alussa.
Objective
After completing the course, the student is able to:
· understand the fundamental role that the population’s health and well-being and the underlying factors play in health promotion
· become familiar with regional, national and international research and development programmes for health promotion and the regulations governing them
· master the concepts, knowledge and fundamental values required for health promotion expertise and become familiar with the ethical foundation and fundamental values of health promotion
· learn to apply basic health promotion knowledge in their activities analyze and appraise studies describing the population’s health and well-being, as well as other current information in the context of health promotion development
Content
· Fundamental values and knowledge of health promotion
· Salutogenesis, health literacy and its support, self-care
· International and national programmes and strategies
· Life-cycle approach, environmental health, cultural well-being, literacy of population
· Assessment of the population’s health and well-being
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· The future of health promotion and related development challenges
Materials
Kirjatentti:
Teos: ANNA-MAIJA PIETILÄ & ANJA TERKAMO-MOISIO (TOIM.)
NÄKÖKULMIA TERVEYTEEN JA SEN EDISTÄMISEEN, 2019
Opetuksessa käytettävä muu materiaali nähtävillä sähköisessä oppimisympäristössä.
Teaching methods
Kontaktiopetus toteutuu sekä lähiopetuksena että verkossa eri oppimismenetelmin.
Exam schedules
Kirjatentti ajankohta päivitetään tänne.
Tarvittavat uusintamahdollisuudet (max. kaksi (2) kertaa) sovitaan ryhmän kanssa
Student workload
Oppimistehtävät:
Verkkokeskustelu ajalla
Kirjatentti
Ryhmätehtävä, jossa yksilöllinen pohdintaosuus ja näiden palautus
Ohjeet sähköisessä oppimisympäristössä.
Opintojakson työmäärä: 135 tuntia
Kirjatentti 2 tuntia
Pari/ryhmätehtävä 20 tuntia
Verkkokeskustelu 5 tuntia
Itsenäinen opiskelu 100 tuntia
Lähiopetus 8 tuntia
5op = 135tuntia
Evaluation methods and criteria
Kirjatentti: hyväksytty / hylätty
Pari/Ryhmätehtävä: 1-5
Verkkokeskustelu: hyväksytty / hylätty
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyl./T1-K5. Arviointi koostuu tehtävä- ja tenttiarvioista.
Sähköisessä oppimisympäristössä on kuvattuna pari/ryhmätehtävän arviointikriteerit
sekä kirjatentin ja verkkokeskustelun hyväksytty-hylätty -kriteerit
Further information
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max. 5 opiskelijaa mukaan.