Skip to main content

Creating Service or Product Concepts (5 cr)

Code: 3011604-3008

General information


Enrollment
01.06.2023 - 27.08.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
17.08.2023 - 31.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Arja Keltaniemi
Marianne Renvall
Groups
MLIITS22
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2022
Course
3011604
No reservations found for realization 3011604-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla teoria ja käytäntö linkittyvät vahvasti toisiinsa. Haltuun otettavia asioita mm. innovointi, asiakas-/käyttäjälähtöisyys, palvelut ja tuotteet, kohderyhmä, palvelumuotoilu ja konseptisuunnittelu. Opintojaksolla kasvatetaan ymmärrystä edellä olevista teemoista, jota sovelletaan opintojaksossa Kehittämistehtävä 1.

Lähiopetuskerrat:
1.9. klo 13-16 Arja Keltaniemi ja Marianne Renvall
28.9. klo 9-16 Arja Keltaniemi ja Marianne Renvall
26.10. klo 12-16 Arja Keltaniemi ja Marianne Renvall
16.11. Arja Keltaniemi ja Marianne Renvall.

Objective

In this coursecustomer and future oriented product, service or process concepts are created.
Having copmpleted the course the studentis able to
- use different innovationmethods
- gather customer needs
- develop an idea into a concept.

Content

- Mitä innovointimenetelmiä on olemassa ja miten niitä voi käyttää?
- Miten ideoista kehitetään konsepti?
- Miten asiakastuntemusta lisätään?
- Millaista on asiakaslähtöinen tuotekehitys?

Materials

Opintojakson aihealueeseen liittyvät monipuoliset lähteet.
Täydennetään opintojakson Its Learning-alustalle.

Teaching methods

- Työpajatyöskentelyä
- Ideointimenetelmät
- Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
- Erilaiset menetelmät/työkalut konseptisuunnittelussa
- Opiskelijan aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
- Oman työn kehittäminen.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat omille tavoitteille.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
Itsiä hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Completion alternatives

Osaamisen näyttömahdollisuus sovitaan tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa. Opiskelijan tulee osallistua ensimmäiselle lähijaksolle ja mikäli opiskelija haluaa osoittaa osaamisensa näyttönä, hänen tulee olla yhteydessä opintojakson vastaavan opettajaan viimeistään viikkoa kuluttua opintojakson ensimmäisestä lähijaksosta.

Student workload

5 op =noin 135 h opiskelijan työtä.
Lähijaksoilla toteutuvat harjoitukset, joihin ohjeistetaan opintojakson edetessä.
Essee, jossa otettu haltuun monipuolisten lähteiden avulla aihealueen käsitteitä ja tarkasteltu niitä myös käytännön esimerkkien avulla.
Itsenäinen työskentely ja valmistautuminen lähijaksoihin.

Evaluation methods and criteria

Essee 1-5.
Esseen tarkemmat arviointikohteet ja -kriteerit on esitelty opintojakson Its-alustalla.
Lähijaksot ovat pakollisia ja niihin edellytetään valmistautumista ja aktiivista osallistumista.

Failed (0)

Mikäli jokin osasuoristuksista on hylätty, opintojakson suoritus on hylätty. Jos opiskelija on pois lähiopetuksesta enemmän kuin yhden kerran, kurssi hylätään.
Tuotokset sisältävät suoraan netistä tai eri lähteistä suoraan kopioitua tekstiä (plagiointi).

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

• Opiskelija toimii ohjeita noudattaen muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
• Opiskelija käsittelee tietoperustaa puutteellisesti ja pääosin referoiden, ilman soveltamisen näkökulmaa.
• Tehtävät tehdään rutiininomaisesti.

Assessment criteria, good (3-4)

• Opiskelija toimii itsenäisesti, omat kehittymistavoitteet näyttäytyvät tuotoksessa.
• Tehtävät ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia että hyödynnettävissä.
• Tietoperustan valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
• Tehtävissä on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Assessment criteria, excellent (5)

• Opiskelija osaa soveltaa tietoperustaa ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
• Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
• Tehtävät osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
• Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.
• Työskentely on dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää.

Qualifications

1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu.

Further information

Opintojakso on osa Liiketoiminnan kehittämisen osaamispolkua 30 op. Osaamispolusta valitaan kaikki opintojaksot.

Go back to top of page