Skip to main content

Service and Product Development (5 cr)

Code: 3011642-3008

General information


Enrollment
01.12.2023 - 15.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
15.01.2024 - 30.05.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Arja Keltaniemi
Groups
MLIITS22
Liiketalouden monimuotokoulutus, syksy 2022
Course
3011642

Realization has 2 reservations. Total duration of reservations is 9 h 30 min.

Time Topic Location
Thu 16.05.2024 time 09:00 - 15:30
(6 h 30 min)
Palvelu- ja tuotekehitys + Liiketoiminnan kehittämistehtävä 2
EDU_3001 Kaarle muunto byod
Thu 16.05.2024 time 13:00 - 16:00
(3 h 0 min)
Palvelu- ja tuotekehitys + Liiketoiminnan kehittämistehtävä 2
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojaksolla teoria ja käytäntö linkittyvät vahvasti toisiinsa. Haltuun otettavia asioita mm. kokeilemalla kehittäminen, asiakaslähtöisyys, osallistaminen, palvelumuotoilun menetelmiä sekä omavalintaisia teemoja. Opintojaksolla kasvatetaan ymmärrystä edellä olevista teemoista, joita sovelletaan opintojaksossa Kehittämistehtävä 2.

Objective

Having completed the course the student is able to
- understand the philosophy behind agile methodology
- define how tools in service and product development can be utilized
- involve stakeholders into a development project
- use action learning and development tools in the development project

Content

- Millainen on palvelun ja tuotteen kehittämisprojektin toimintamalli
- Millaisia keinoja on osallistaa asiakkaat palvelu- ja/tai tuotekehitysprosessiin
- Miten hyödyntää oman organisaation osaamista ja muita sidosryhmiä projektissa

Materials

Opintojakson aihealueeseen liittyvät monipuoliset lähteet. Täydennetään opintojakson alustalle.

Teaching methods

- Työpajatyöskentelyä
- Ideointimenetelmät
- Yhteistoiminnallinen oppiminen ja yhteistoiminnalliset menetelmät
- Erilaiset menetelmät/työkalut konseptisuunnittelussa
- Opiskelijan aktiivisuus ja aloitteellinen toiminta
- Itsenäinen tiedon haltuunotto
- Oman työn kehittäminen

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämäläheisyys ja opiskelijalähtöisyys luovat lähtökohdat omille tavoitteille.
Monimuoto-opiskelu, jossa yhteisiä lähijaksoja sekä etäjaksolla tapahtuva itsenäinen työskentely, pienryhmätyöskentely ja ohjauskeskustelut opintojaksosta vastaavan ohjaajan kanssa.
Itsiä hyödynnetään verkko-oppimisalustana.

Completion alternatives

Osaamisen näyttömahdollisuus sovitaan tapauskohtaisesti opintojakson vastaavan opettajan kanssa. Opiskelijan tulee osallistua ensimmäiselle lähijaksolle ja mikäli opiskelija haluaa osoittaa osaamisensa näyttönä, hänen tulee olla yhteydessä opintojakson vastaavan opettajaan viimeistään viikkoa kuluttua opintojakson ensimmäisestä lähijaksosta.

Student workload

Esseen kirjoittaminen annettujen kriteerien mukaan sekä valmistautuminen ja osallistuminen lähipäiviin.

Evaluation methods and criteria

Essee, valmistautuminen ja osallistuminen lähijaksojen työskentelyyn sekä pienryhmätyöskentelyyn.
Esseen tarkemmat arviointikohteet ja kriteerit on esitelty opintojakson Its-alustalla.

Failed (0)

Poissaoloja enemmän kuin yhdeltä lähijaksolta.
Tehtäpalautuksia tekemättä tai tehtävät eivät vastaa tehtäväantoa.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

• Opiskelija toimii ohjeita noudattaen muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
• Opiskelija tietoperustaa puutteellisesti ja pääosin referoivaa, ilman soveltamisen näkökulmaa.
• Oppimistavoitteet noudattavat opetussuunnitelman ja asetettuja tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.
• Valmistautuminen ja osallistuminen lähijaksoihin on puutteellista.

Assessment criteria, good (3-4)

• Opiskelija toimii itsenäisesti, omat kehittymistavoitteet näyttäytyvät tuotoksessa.
• Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista että hyödyttävää.
• Tietoperustan valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
• Tuotoksen esittäminen on loogista ja selkeää.
• Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.
• Valmistautuminen ja osallistuminen lähijaksoihin on aktiivista.

Assessment criteria, excellent (5)

• Opiskelija osaa soveltaa tietoperustaa ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
• Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
• Tuotos ja tehtävät osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
• Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.
• Työskentely on ollut dialogista ja kaikkien osaamista kehittävää.

Qualifications

1. vuoden liiketalouden opinnot tulee olla suoritettu.

Further information

Opintojakso on osa Liiketoiminnan kehittämisen osaamispolkua 30 op. Edeltävyysehtona opinnot syksyn osalta, jotka liittyvät liiketoiminnan konseptointiin, tulee olla suoritettu.

Go back to top of page