CRM and Calculation of the Tenders (5 cr)
Code: 3101115-3007
General information
- Enrollment
-
01.06.2022 - 28.08.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
29.08.2022 - 20.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Eeva Lehtinen
- Course
- 3101115
Evaluation scale
H-5
Objective
In the Customer Relationship Management (CRM), successful acquisition and retention of profitable customers, integrative channel and partnership management, and analytical data management are among the most essential topics. Students can use calculation methods which are related to business to business sales and are able to do a pricing model for a product or service.
Content
- CRM
- Pricing
- Calculation models
- Calculation methods
Materials
Ilmoitetaan myöhemmin
Teaching methods
Lähiopetuskerrat, CRM -demoalustojen käyttö ja tarjouslaskentacaset.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opetuskerroilla tutustutaan asiakkuudenhallinnan teoriaan ja CRM-järjestelmiin yleisesti. Osallistujat jaetaan tiimeihin ja tiimit pääsevät kokeilemaan erilaisia CRM-järjestelmiä.
Tarjouslaskentaa harjoitellaan erilaisten casejen avulla.
Student workload
Opetuskerrat 1 op
Kurssilla annettu materiaali (podcastit, kirjallisuus) 1 op
Tutustuminen CRM -järjestelmiin 1 op
Tarjouslaskennan caset 1 op
Oppimisreflektio 1 op
Evaluation methods and criteria
Osallistuminen opetuskerroille, onnistuneet tarjouslaskentatehtävät, demoharjoitusten toteutus ja hyväksytty oppimisreflektio.
Further information
Oppimisreflektio tarkoittaa opetuskerralla pidettyä esitelmää kolmesta eri CRM-vaihtoehdosta,
niiden plussat ja miinukset.