Skip to main content

Identifying and Supporting the Special Needs of a Child (5cr)

Code: TH00BZ39-3001

General information


Enrollment
01.04.2022 - 06.10.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.09.2022 - 27.10.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
English
Seats
20 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Marika Kouki
Noora Kumpulainen
Janina Luoto
Course
TH00BZ39

Unfortunately, no reservations were found for the realization Identifying and Supporting the Special Needs of a Child TH00BZ39-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Course timetable and contents:

29.9.2022 at 9.00-11.30
First meeting on campus, room EDU_2048 Lyyli: Welcome, getting to know each other, tasks of the course

Weeks 40-42 independent work

27.10.2022 at 10.30-12.00
Second meeting online: Challenges for child development and learning in the early years

27.10.2022 at 13.00-15.00
Third meeting on campus, class ICT_C3043: Functional meeting with Finnish students, supporting child growth

Please notice that you´ll find the course in Itslearning learning environment by it´s Finnish name: Lapsen erityistarpeiden tukeminen (or Lapsen erityistarpeet syksy22).

Objective

Objectives
Student is able to recognize a child’s needs for support and knows the practices of early support.

Content

Content
- difficulties in a child’s development and their manifestation
- taking into account a child’s special needs in an early education plan
- support for a child’s development and learning

Materials

The material of the course will be available in the Itslearning learning environment, name of the course in Itslearning: Lapsen erityistarpeiden tukeminen

Teaching methods

Independent work
Group work
Attend meetings and take part in discussions

Exam schedules

Jakson yksilötentti tehdään luokassa omalla koneella 27.10. klo 9-10

Uusintatentistä sovitaan Marikan kanssa.

Pedagogic approaches and sustainable development

Toiminnallinen ja kokemuksellinen oppiminen

Student workload

Meetings and online discussions 1 credit
Week tasks 4 credits

Evaluation methods and criteria

Week tasks should be done and approved
The grade (fail 0- excellent 5) of the course is based on essay about the given material (available in the Itslearning environment)

Failed (0)

Student hasn´t done all tasks acceptably.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

- Opiskelija tiedostaa, että lapsilla on erilaisia kehityksellisiä tarpeita, joita varten pitää suunnitella pedagogista pienryhmätoimintaa ja lapselle yksilöllisiä tukitoimia.
- Opiskelija harjoittelee ja oppii erilaisia varhaiskasvatussuunnitelman yleisen tuen menetelmiä.
- Opiskelija tiedostaa inklusiivisen työotteen merkityksen ja yhteistyön huoltajien kanssa lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemisessa.

Assessment criteria, good (3-4)

Student is able to recognize a child’s needs for support and knows the practices of early support.

Assessment criteria, excellent (5)

- Opiskelija ymmärtää laaja-alaisesti, että lapsilla on erilaisia kehityksellisiä tarpeita ja hän osaa soveltaa erilaisia pedagogisia menetelmiä lapsen kehityksen ja oppimisen tukemiseksi sekä ryhmässä että yksilöllisesti.
- Opiskelija ymmärtää oppimisympäristön, varhaiskasvattajien sensitiivisen vuorovaikutuksen ja vertaisryhmän merkityksen lapsen kasvun tukemisessa.
- Opiskelija ymmärtää lapsen tukitoimien suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin merkityksen moniammatillisesti varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden mukaisesti.
- Opiskelija osoittaa ymmärtävänsä ja taitavansa inklusiivisen työotteen ja yhteistyön merkityksen eri ammattilaisten kesken. Huoltajien kanssa tehtävä yhteistyö lapsen kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin tukemisessa on hänelle selkeää.

Go back to top of page