Optional Training: A Psycho-Physical Approach to Client Support (20 cr)
Code: TH00BF29-3002
General information
- Enrollment
-
02.05.2022 - 09.09.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
22.08.2022 - 23.12.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 - 20
- Local portion
- 20 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 35 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Esa Bärlund
- Anu Granberg
- Iida Laine
- Satu Takala
- Pirjo Pennanen
- Course
- TH00BF29
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
ENNEN HARJOITTELUN ALKUA:
-Sovi tehtävien sekä tavoitteiden palauttamiseen liittyvistä toimintatavoista erikseen ohjaavan opettajan kanssa.
- Opiskelija perehtyy Itsin "Fysioterapian harjoittelu/ Physiotherapy Clinical practice" -kansiossa olevaan harjoittelun oppaaseen perusteellisesti selvittäen omat vastuunsa harjoittelussa. Epäselvät asiat opiskelija ottaa esille ohjaavan opettajan kanssa. Opiskelijan tulee ottaa huomioon oppaan määrittämien tehtävien lisäksi harjoittelupaikkakohtaiset tehtävät hyvissä ajoissa.
- Oppimistavoitteet: itsearviointi ja tavoitteet –lomake palautetaan ohjaavalle opettajalle kommentoitavaksi. Opiskelija muokkaa kommentoitua lomaketta tarpeen mukaan siten, että hän voi lähettää tavoitteensa ohjaavalle fysioterapeutille . Opiskelija ja ohjaava fysioterapeutti tarkastelevat opiskelijan asettamia tavoitteita harjoittelupaikassa ensimmäisen harjoitteluviikon kuluessa sekä tarvittaessa opiskelija muokkaa asettamiaan tavoitteita.
HARJOITTELUN AIKANA:
- Fysioterapeuttiopiskelija työskentelee fysioterapeutin ohjauksessa fysioterapeutin tehtävissä. Opiskelija vastaa hänelle annettujen työtehtävien hoitamisesta fysioterapeuttiohjaajalleen ja opettajaohjaajalle.
- Toteutetaan TEAMSIN välityksellä alkutavoitekeskustelu (1.-2. viikko), johon osallistuvat opiskelija, ohjaava fysioterapeutti ja ohjaava opettaja. Opiskelija sopii tavoitekeskustelun ajankohdan ohjaajansa kanssa ohjaavan opettajan antamien aikataulujen puitteissa.
- Opiskelija laatii kirjallisen itsearvioinnin tavoitekeskusteluihin ja palauttaa sen ohjaavan opettajan kanssa sovitulla tavalla.
VALINNAISISSA HARJOITTELUISSA TEHDÄÄN YKSI OPPIMISTEHTÄVÄ: asiakasraportti tai kehittämistehtävä
- Harjoittelun puoliväliin mennessä tehtävä on jo aloitettu. Ohjaava fysioterapeutti tarkistaa tehtävän sisällön oikeellisuuden ja opettaja jäsennyksen, tavoitteet, toteutuksen jne. Opiskelijan kannattaa palauttaa tehtävän luonnos mahdollisimman varhain ohjaavalle opettajalle, jotta ohjaava opettaja voi tarvittaessa ohjata tehtävän etenemistä. Valmis oppimistehtäväi tulee palauttaa SunHarkkaan viimeistään harjoittelun toiseksi viimeisellä viikolla, mutta viimeistään harjoittelun päätyttyä.
HARJOITTELUN LOPUKSI
- Loppuarviointiin osallistuvat opiskelija, ohjaava fysioterapeutti ja opettaja.
Opiskelija järjestää loppuarviointikeskustelun harjoittelun oppaassa kuvatulla tavalla. Opiskelija valmistautuu keskusteluun siten että hän vie keskustelua eteenpäin esitellen oman oppimisensa edistymistä ja jatkokehittymistarpeita tavoitekohtaisesti kirjallisen itsearviointiinsa nojautuen.
Loppuarviointikeskustelu toteutuu pääsääntöisesti TEAMSIN tms. välityksellä
-Opiskelija palauttaa kaikki tehtävät sekä harjoitteluun liittyvät dokumentit
Objective
The student is able to
• design and implement client-oriented physiotherapy and rehabilitation when the client’s ability to function is affected by psycho-social risks,
• work actively and responsibly with the participating grip in the working life network,
• evaluate the client’s ability to function in relation to operating environments and service needs, taking into account social resources,
• work in a multidisciplinary team to support the capacity of a people in different ages and to take into account social legislation,
• use digital systems of the rehabilitation field,
• evaluate and develop his/her ethical competences.
Content
As a learning environment, various service organizations, projects and projects providing physiotherapy and rehabilitation services.
Teaching methods
- Opiskelija reflektoi omaa osaamistaan ennen harjoittelua ja asettaa tavoitteet omalle oppimiselleen.
- Opiskelija toimii aktiivisesti harjoittelun asiakastilanteissa ja muiden tehtävien toteutuksessa soveltaen teoriaa käytäntöön kokemuksellisen oppimisen kautta.
- Opiskelija arvioi oppimisensa ja osaamisensa kehittymistä sekä hakee aktiivisesti ohjausta ja palautetta toiminnastaan harjoittelun edetessä.
Opiskelija tuottaa valinnnaisissa harjoitteluissa yhden oppimistehtävän joka on joko:
- Kirjallinen asiakasraportti, jossa käytetään fysioterapianimikkeistön lisäksi ICF-koodeja toimintakyvyn ja sen edellytysten kuvauksen jäsentämisessä.
TAI
- Harjoittelupaikan kanssa sovittu kehittämistehtävä.Kehittämistehtävä voi olla esim. toimintaohjeiden, potilasohjeen tai muu harjoitteluapikkaa hyödyttävä työ. Työn tulee liittyä fysioterapeutin työn tai yksikön kehittämiseen.
Student workload
1 op = 27 h opiskelijan työtä
2 op tehdään Turun AMK:n oppimisympäristöissä
18 op opiskelija valitsee vapaasti
Harjoittelun jaksosuositus:
2x 9 op = 6 vko = 243 h / 210 H + (33 h itsenäistä opiskelua)
3x 6 op = 4 vko = 140 h / 162 h + (22 h itsenäistä opiskelua)
SunHarkkaan palautetaan:
-Harjoittelun tavoitteet (alku- ja lopputavoitteet)
-Valinnaisissa harjoitteluissa tehdään yksi asiakasraportti tai kehittämistehtävä
Lisäksi Sun Harkkaan palautetaan kaikki harjoittelun dokumentit:
-Työajanseuranta kuitattuna
-Ohjaavan fysioterapeutin arviointilomake
-Lopuksi opettaja kuittaa kommenttikenttään itsenäisen opiskelun osuuden tehdyksi
Päävastuu SunHarkan käytöstä on opiskelijalla.
Tarkemmat ohjeet: http://paivitykset.rediteq.fi/ohjeet/harjoittelun_ohjaus_opiskelija/