Sales Management (5 cr)
Code: KH00BF28-3005
General information
- Enrollment
- 02.07.2022 - 23.09.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2022 - 20.12.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
- Teachers
- Arto Kuuluvainen
- Groups
-
LIPATMODMyynninjohtaminenjakehittäminenLIPAT Myynnin johtaminen ja kehittäminen
- Course
- KH00BF28
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson aikana opiskelija saa kattavan yleiskatsauksen myynnin johtamiseen. Käsiteltäviä aihealueita/teemoja ovat mm.
- Myyntijohtaminen yleisellä tasolla
- Myynnin strategiat
- Myynnin mittarit
- Kansainvälinen myynti
- Motivointi
- Data & myynti
- Asiakkuuksien johtaminen
- Myynnin pelikirjat
Objective
The student is able:
• to execute sales management
• to analyze problems related to sales management and to make decisions
• to organize sales functions, tasks and responsibilities
• to lead and train salespeople
• to evaluate and develop salespeople and sales functions
Content
• Alignment of the sales strategies with company and marketing strategies
• Organizing sales functions and sales channels
• Leading sales force
• Recruiting, rewarding and motivating sales force
• Training and developing sales skills
• Managing ethical issues related to selling
• Target setting and pipeline management
• Evaluating performance of the salespeople
Materials
Oppimateriaalina käytetään runsaasti podcasteja sekä muita kurssin aikana kerrottavia materiaaleja.
Teaching methods
Projektioppiminen, kirjalliset tehtävät, lähiopetus & vierailijaluennot.
Pedagogic approaches and sustainable development
Työelämäyhteistyö, tiimioppiminen.
Student workload
Luennot
Projektityöt
Kirjalliset työt & learning checkit
Itsenäinen työskentely
Yhteensä 135 tuntia
Evaluation methods and criteria
Aktiivinen paikallaolo ja osallistuminen, 30 %
Learning checks/oppimista mittaavat tehtävät ja reflektiot, 20 %
Oppimispäiväkirjat vierailuluennoista, 20 %
Projektityö, 30 %
Failed (0)
Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti luennoille ja ryhmän työskentelyyn (projektityö tai vaaditut kirjalliset tuotokset tekemättä). Opiskelijalla on vakavia puutteita myynnin johtamiseen liittyvässä tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on osallistunut heikosti luennoille. Myös ryhmätyössä osallistuminen on ollut heikkoa tai puutteellista. Opiskelijalla on kirjallisten tuotosten perusteella vaikeuksia ymmärtää ja kuvailla myynnin johtamista ja sen osa-alueita.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on osallistunut aktiivisesti luennoille sekä niillä käytävään keskusteluun. Hän on kyennyt näyttämään oppimistaan ja osaamistaan kirjallisten tuotosten muodossa.
Ryhmätyössä opiskelija on aktiivisesti osallistunut ryhmän työskentelyyn ja esitykseen. Aihepiiriä on käsitelty monipuolisesti, kypsästi ja rakentavasti & asiaan perehtyen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelijan ajattelu on itsenäistä ja laaja-alaista. Opiskelija kykenee ymmärtämään laajasti myynnin johtamisen eri osa-alueita sekä hahmottaa näiden välisiä suhteita.
Luennoille osallistuminen on ollut kiitettävällä tasolla jonka lisäksi kirjalliset tuotokset ovat erinomaisia. Ryhmätyö osoittaa monipuolista ja luovaa ajattelua sekä kokonaisvaltaista myyntistrategian ymmärrystä.