Skip to main content

Customer-Oriented Business, Marketing and Entrepreneurship (5 cr)

Code: KH00BS75-3007

General information


Enrollment
02.07.2022 - 16.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2022 - 21.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Location-independent
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Logistics
Teachers
Annamari Heikkilä
Groups
PLILOS22A
PLILOS22A
PLILOS22B
PLILOS22B
Course
KH00BS75

realization.id

27610

realization.code

KH00BS75-3007

realization.startDate

01.08.2222

realization.endDate

21.12.2222

realization.enrollmentStart

02.07.2222

realization.enrollmentEnd

16.09.2222

realization.currentStatus

PUBLISHED

Teaching language

fi

realization.name

Customer-Oriented Business, Marketing and Entrepreneurship

Content

Business environment
Marketing
Business planning
Entrepreneurship

Objective

The student can describe the requirements for a successful business. The student can communicate goals of a business to various interest groups of a business. The student is able to establish a marketing plan to reach customers. The student can describe a business idea.

Exam schedules

Sovitaan kurssin alussa.

Evaluation scale

H-5

Student workload

Tuntitehtävien suorittaminen 10%, liiketoimintasuunnitelma 50%, toisen opiskelijan/ryhmän liiketoimintasuunnitelman opponointi 10%, essee omasta oppimisesta (oppimispäiväkirja) 30% arvosanasta

Teaching methods

ETÄOPETUSTA 2 tuntia, 1-2 kertaa/viikko, 18 opetuskertaa (katso tarkemmat aikataulut Lukkarikoneesta)

Kurssilla luento-opetusta, tuntitehtäviä ja liiketoimintasuunnitelman laatiminen yksilö- tai ryhmätyönä

Aktiivinen osallistuminen kurssin tunneille

Materials

luennot, opettajan materiaali

Aihepiiriin liittyvä kirjallisuus esim.:

Viitala, Jylhä (2013): Liiketoimintaosaaminen : menestyvän yritystoiminnan perusta.
Martinsuo, Mäkinen, Suomala, Lyly-Yrjänäinen (2016): Teollisuustalous kehittyvässä liiketoiminnassa.
Saarelainen (2013): Kohti menestyvää liiketoimintamallia.
Holopainen (toim., 2017) Yrityksen perustamisopas. Käytännön perustamistoimet.
Rope (2020): Kevytyrittäjyys työelämän muutoksessa.
Luhanka-Aalto (2021): Miten innostua yrittäjyyteen. Yrittäjäpolun ilot, opit, unelmat ja yllätykset.

realization.grade0Description

Opiskelija ei ole osallistunut aktiivisesti kurssin tunneille eikä ryhmän työskentelyyn. Opiskelijalla vakavia puutteita tietämyksessä, tekemisessä ja tuotoksissa. Esimerkiksi omaehtoinen tiedonhaku puuttuu tai vaadittua kirjallisuutta ei ole luettu tai vaadittuja työkaluja ja teorioita ei ole hyödynnetty tehtävissä tai osallistumattomuus vaadittuihin esityksiin tai tehtäviä puuttuu kokonaan tai ne on palautettu myöhässä. Minkäänlainen COPYPASTAUS ei ole sallittua ja aiheuttaa kurssin hylkäämisen.

realization.grade1Description

Tehtävät on palautettu aikataulussa, mutta ne ovat hyvin suppeita ja puutteellisia. Tai esityksissä on suuria puutteita.
Opiskelija käyttää keskeisiä liiketaloudellisia käsitteitä ja perusteorioita kertoessaan löydöksistään ja havainnoistaan. Osaa kuvailla, luokitella ja luetella asioita. Tuotokset ovat kuvailevia, mutta ei sisällä omaa pohdintaa tai syntyneitä oivalluksia. Yksittäiset teoriat tai käytännön havainnoinnit eivät linkity suurempaan kokonaisuuteen.

realization.grade3Description

Tehtävät on palautettu aikataulussa, ja ne ovat laajoja ja hyviä, teorioita on hyödynnetty, ja ohjeistettuja työkaluja on käytetty. Lähdekirjallisuutta on käytetty laajasti. Ja esitykset ovat ansiokkaita.
Opiskelija ymmärtää kokonaisuuksia ja käyttää teoriaa sen kuvaamiseen. Osoittaa kykyä soveltaa jotain aihealueeseen liittyvää periaatetta ja kykenee yhdistelemään asioita. Hyödyntää hankkimaansa materiaalia ja teoriaa tehtävien suorittamisessa.

realization.grade5Description

Opiskelija näkee alalle ja organisaatiolle kriittisiä menestystekijöitä, ymmärtää teorioita ja esittää perustellen löydöksiään. Kykenee näkemään kehittämiskohteita ja on kriittisesti ajatteleva. Osaa analysoida syy-seuraussuhteita ja käsittelee asioita oivaltavasti. Laadukasta taustamateriaalia on haettu, löydetty ja sen käyttö on perusteltua.

Content scheduling

Opintojakson osaamistavoitteet
Opiskelija osaa selostaa yrityksen eri toimintojen tehtävät ja niiden merkityksen osana yrityksen toimintaa ja kannattavuutta. Hän tunnistaa yrityksen keskeiset sidosryhmät ja osaa kuvata niiden näkökulmia yrityksen toimintaan. Hän osaa etsiä ratkaisuja toimivan liikeidean löytämiseen ja menestymismahdollisuuksien selvittämiseen sekä arvioida omia yrittämisen edellytyksiään. Opiskelija osaa kertoa sopivista markkinoinnin kilpailukeinoista tavoiteltujen asiakassegmenttien saavuttamisessa. Hän osaa käyttää oikein yrityselämän keskeisiä käsitteitä ja itse toimia asiakaslähtöisesti.
Opintojakson sisältö
Yrityksen toimintaympäristö
Liiketoiminnan peruskäsitteitä
Yrityksen perustoiminnot ja ydinprosessit
Yrittäjyys
Yritysmuodot
Yritystoiminnan suunnittelu, käynnistäminen, organisointi ja kehittäminen
Asiakaslähtöisyys ja markkinointi
Markkinoinnin kilpailukeinot

realization.isTypeOther

boolean

realization.composite

boolean

Number of ECTS credits allocated

5

realization.minCredits

5

realization.maxCredits

5

courseUnit.toTranslate

boolean

courseUnit.languageValidated

boolean

courseUnit.toContentValidation

boolean

courseUnit.contentValidated

boolean

courseUnit.learningUnitId

14949

courseUnit.type

COURSE_UNIT

courseUnit.state

ACTIVE

courseUnit.levelId

14949

courseUnit.learningUnitGroupCode

14949

courseUnit.educationPay

boolean

courseUnit.minOptionalityCredits

5

courseUnit.maxOptionalityCredits

5

courseUnit.modifiedBy

22288

courseUnit.organization

peppi

courseUnit.thesisBelongs

boolean

Go back to top of page