Communicaton skills for a sales person (5 cr)
Code: KH00BS82-3003
General information
- Enrollment
-
01.06.2023 - 15.09.2023
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
04.09.2023 - 05.12.2023
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Professional Sales
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso alkaa 5.9. lähitapaamisella klo 10-12 Educityssa tilassa 2002 Ivar. Opintojaksolla kokoonnutaan tiistaisin klo 10-12 samaisessa tilassa. Viimeinen tapaaminen on 5.12.
Mikko Niskasen luento ”Erilaisuuden johtaminen ja Thomas-analyysi” opintojaksolla ”Työyhteisö- ja esimiesosaaminen” sekä Thomas-analyysin suorittaminen, mukaan luettuna Niskasen henkilökohtainen palaute tuloksista, kuuluvat myös tähän opintojaksoon. Jos olet suorittamassa tuota opintojaksoa, tämä ei vaadi sinulta lisätoimia. Jos kuitenkin jostain syystä et ole tänä syksynä suorittamassa mainittua opintojaksoa – vaikka olisit saanut sen hyväksiluettua - mene mainitulle luennolla (alustavasti viikolla 37 – tarkista lukujärjestyksestä) ja toimi siellä saamiesi ohjeiden mukaisesti.
Objective
Student
- recognizes various communication types in the sales process: marketing communication, telephone contacting, face-to-face negotiations and written sales communication
- knows her or his own communication styles and preferences
Content
Viestintäharjoitukset
Thomas-analyysi
Materials
Itslearning-alustan materiaali, tehtävät sekä tapaamisten luentomateriaalit
Teaching methods
-Luennot ja työpajat
-Opiskelu- ja opetusmateriaalit
-Oppimistehtävät ja esitykset
-Työpajojen harjoitukset
Pedagogic approaches and sustainable development
Konstruktiivinen ote eli tiedon rakentelu
Ryhmätyöskentely
Käänteinen luokkahuone (flipped class room) eli ongelmalähtöinen ja ratkaisukeskeinen oppiminen
Student workload
Oppimateriaalit 40 h
Luennot ja työpajat 20 h
Oppimistehtävät (henkilökohtaiset/pari/ryhmä) 70 h
Evaluation methods and criteria
Oppimistehtävät sekä aktiivisuus tapaamisissa ja ryhmätyöskentelyssä vaikuttavat arviointiin.
Kurssi sisältää erilaisia oppimistehtäviä:
- tehtävä, jotka arvioidaan skaalalla 0-5. Jos tehtävä palautetaan myöhässä, se alentaa arvosanaa yhdellä pykälällä.
- tehtävä, jotka arvioidaan skaalalla 0-1-2. Jos tehtävä palautetaan myöhässä, sen arvosana on 0.
- tehtävät, jotka arvioidaan skaalalla HYV/HYL
Kaikki oppimistehtävät pitää olla suoritettuna hyväksytysti, jotta kurssista pääsee läpi.
Failed (0)
Opiskelija ei osallistu opetukseen ja tehtävien tekemiseen. Kaikkia tehtäviä ei ole palautettu tai niitä ei ole suoritettu hyväksytysti.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita
- tunnistaa onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä
- ymmärtää myyntityylien vaikutuksen asiakaskohtaamisissa
- osaa käyttää erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan
Kaikki tehtävät on palautettu, mutta niissä on selkeitä puutteita ja tuotokset jäävät hyvin yleiselle tasolle. Aktiivisuus tapaamisissa, työpajoissa ja ryhmätöissä on vaatimatonta.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle ja tunnistaa siihen vaikuttavia tekijöitä
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita ja ymmärtää niiden vaikutuksen asiakassuhteiden ylläpitämisessä
- hyödyntää onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä omassa toiminnassaan
- tunnistaa ja arvioi myyntityylien vaikutusta asiakaskohtaamisissa
- osaa viestiä selkeästi ja käyttää monipuolisesti erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan ja löytää omia kehittämisalueita
Kaikki tehtävät on palautettu ajallaan ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset ovat selkeitä, perusteltuja ja sisältävät lähdemateriaalia.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija
- ymmärtää asiakaslähtöisen viestinnän merkityksen organisaatiolle ja pystyy arvioimaan viestinnän onnistumista sekä löytämään kehittämiskohteita
- tunnistaa keinoja ylläpitää asiakassuhteita ja kehittää niitä
- hyödyntää onnistuneeseen asiakaskohtaamiseen vaikuttavia tekijöitä omassa toiminnassaan
- ymmärtää myyntityylien vaikutuksen asiakaskohtaamisissa ja hyödyntää niitä omassa toiminnassaan
- osaa viestiä selkeästi ja ammattimaisesti sekä käyttää monipuolisesti erilaisia viestintäkeinoja myyntiprosessin eri vaiheissa
- osaa arvioida omia viestintätaitojaan, löytää omia kehittämisalueita ja kehittää aktiivisesti niitä.
Kaikki tehtävät on palautettu ohjeistuksen mukaan.
Tuotokset on tehty ammattimaisesti hyvin perustellen ja ne osoittavat kykyä yhdistää monipuolista lähdemateriaalia ja omaa pohdintaa.