Skip to main content

Supporting Preventative Child and Family Services (5 cr)

Code: 7081247-3004

General information


Enrollment
02.12.2022 - 12.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 16.08.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Health and Well-being
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 65
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Niina Vuoristo
Noora Kumpulainen
Laura Närvi
Susanna Virta
Course
7081247
No reservations found for realization 7081247-3004!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

MUUTOKSET MAHDOLLISIA OPINTOJAKSON ALOITUKSEEN ASTI.

HUOM! Opintojaksolle ilmoittautuminen päättyy 12.1.2023 -tämän jälkeen ilmoittautumisia ei oteta vastaan.

Työskentely toteutuu torstaisin klo 9.00 - 15.00. Päivien tarkempi aikataulu kuvataan Itsissä.

Oppimistehtävän toteutus edellyttää toimintaa toteutussuunnitelmaan merkittyjen aikojen ulkopuolella.

Jakso sisältää sekä lähi- että verkko-opetusta. Verkko-opiskelu toteutuu Zoomin välityksellä. Linkki Itsissä. Lähiopetus toteutuu vain kampuksella, opetukseen ei voi osallistua etänä.

12.1. - 19.1.2023 Ennakkotehtävä: Lapsistrategia, lapsen ja perheen aseman yhteiskunnallinen muutos.

*************************************

19.1.2023 klo 9.00 - 15.00 Moduulin aloitus / tehtäväksianto, myönteinen tunnistaminen ja elokuva / LN, SV, NK

*******************************************************
26.1.2023 klo 9.00 - 11.00 a-ryhmä: ennaltaehkäisevä työote / LN, b-ryhmä: yhteydenotto sosiaalihuoltoon, lastensuojeluilmoitus ja huolen puheeksiotto / NV
klo 12.00 - 14.00 a-ryhmä: yhteydenotto sosiaalihuoltoon, lastensuojeluilmoitus ja huolen puheeksiotto / NV, b-ryhmä: ennaltaehkäisevä työote / LN
klo 14- 15.00 a ja b yhdessä: Raision koulukuraattoripalvelut
***********************************************************************************************

HUOM KESKIVIIKKO 1.2.2023: Oppimistehtävän käytännön toteutus Raision kouluissa.

***********************************************************************

2.2.2023 klo 9.00 - 15.00 Lasten osallisuus ja kannustava vuorovaikutus, ryhmäjako a ja b / LN, NK
9.00-11.30 Lasten osallisuus, ryhmä a / NK ryhmä b, Kannustava vuorovaikutus /LN
12.30-15.00 Lasten osallisuus, ryhmä b/ NK ryhmä a, Kannustava vuorovaikutus/ LN
**************************************************************************************
9.2.2023
klo 9.00 - 11.00 Lapsiperheiden stressi / Tiimityöskentely, ei opetusta / SV, NV
klo 12.00 - 15.00 oppimistehtävän purku / LN, NV, SV

Objective

Student
- understands the significance of the legislation and society in the support of families with children
- recognizes his/her own role and that of the service system in supporting the child

Content

Content:
- societal change in the position of a child and a family
- service system for families with children
- active role of the families with children as a client
- social welfare act & child welfare act in the preventive work

Materials

Ilmoitetaan Itslearningissä tehtävän ohjeistuksessa

Teaching methods

Parityöskentely
Luento-opetusperusteinen
Oppimistehtäväperusteinen

Pedagogic approaches and sustainable development

Tutkiva oppiminen

Student workload

Lähiopetus ja ennakkotehtävät 2 op
Oppimistehtävä 2 op
Portfolion työstäminen 1 op

Evaluation methods and criteria

Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää 100 % läsnäoloa, josta 50 % tulee osallistua tiimi- ja verkkotyöskentelyyn ja 50 % voi tehdä korvaavana tehtävänä. Poissaolon korvaava tehtävä ilmoitetaan Itslearningissä ko. opetuksen jälkeen.
Poissaolon korvaavat tehtävät tulee palauttaa 16.2.2023 mennessä, tämän jälkeen korvaavia tehtäviä ei oteta vastaan.
Ennakkotehtävät tulee palauttaa ennen ko. teeman opetusta, toinen palautus viikko opetuskerran jälkeen, kolmas palautus 16.2.2023 mennessä.

*********************************************************************************************
Oppimistehtävän palautus 16.2.2023, 24.4 tai 16.8.2023.

Go back to top of page