Skip to main content

Pitching and performance coaching (3 cr)

Code: KU00BZ60-3003

General information


Enrollment
30.07.2022 - 30.09.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2022 - 16.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Arts Academy
Teaching languages
Finnish
Seats
5 - 25
Degree programmes
Degree Programme in Media Arts
Teachers
Johanna Vaaherkumpu
Teacher in charge
Johanna Vaaherkumpu
Groups
PMEDIS20elok
PMEDIS20elok
PMEDIS20jour
PMEDIS20jour
PMEDIS20masn
PMEDIS20 mainonnan suunnittelu
PMEDIS20tupr
PMEDIS20 tuotanto ja projektinhallinta
Course
KU00BZ60
No reservations found for realization KU00BZ60-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opinnoissa harjoitellaan luontevaa ja sujuvaa esiintymistä sekä hyvän pitchauksen rakentamista. Perehdyt monipuolisesti pitchauksen rakenteeseen, sisältöön ja sen esittämiseen. Opintojaksolla harjoitellaan myös olennaisen idean kiteyttämistä ja oman persoonallisen tyylin vahvistamista.
Lisäksi harjoitellaan sekä sanallista että sanatonta viestintää ja äänenkäyttöä ja vuorovaikutustaitoja. Opintojaksolla opetellaan myös hallitsemaan ja purkamaan esiintymisjännitystä.
Tavoitteena on, että opiskelijat löytäisivät myös esiintymsien iloa.

Opintojakson jälkeen osaat
• rakentaa toimivan pitchin ja esittää sen sujuvasti
• kiteyttää olennaisen idean
• uskaltaa rohkeammin ja varmemmin puhua, esiintyä ja ilmaista itseäsi
• hyödyntää nonverbaalia viestintää
• käyttää oikein ääntä ja tarvittaessa huoltaa sitä
• ottaa huomioon vastaanottajan ja vuorovaikutustilanteen
• arvioida omia viestintä-, esiintymis- ja kuuntelutaitoja monipuolisesti
• antaa ja saada rakentavaa palautetta.

22.9. klo 9-14 Aloituskerta, Zoom, linkki lukujärjestyksessä
27.9. klo 12-15 LEM_A309
4.10. klo 12-15.00 Ringsberg esitystila byod EDU_1090 (EduCity)
11.10. klo 9-13 Matias muuntp byod EDU_3003 (EduCity)
12.10. klo 12-15 Josef muunto byod EDU_3004 (EduCity)
1.11. klo 12.30-15.30 ICT_C2046
3.11. klo 12-15 LEM_A309
Huom. koko ryhmä on mukana tietyissä kokoontumisissa. Pitchauspäivät jaetaan siten, ettei kaikkien tarvitse olla aina paikalla.

Objective

Opintojakso suoritettuaan opiskelija osaa:
• rakentaa toimivan pitchin ja esittää sen sujuvasti
• kiteyttää olennaisen idean
• uskaltaa rohkeammin ja varmemmin puhua, esiintyä ja ilmaista itseä
• hyödyntää nonverbaalia viestintää
• ottaa huomioon vastaanottajan ja vuorovaikutustilanteen
• arvioida omia viestintä-, esiintymis- ja kuuntelutaitoja monipuolisesti
• antaa ja saada rakentavaa palautetta.

Content

Opintojaksolla harjoitellaan luontevaa ja sujuvaa esiintymistä sekä hyvän pitchauksen rakentamista. Opiskelija perehtyy monipuolisesti pitchauksen rakenteeseen, sisältöön ja sen esittämiseen. Opintojaksolla harjoitellaan myös olennaisen idean kiteyttämistä ja oman persoonallisen tyylin vahvistamista. Lisäksi harjoitellaan sekä sanallista että sanatonta viestintää ja äänenkäyttöä. Opintojaksolla opetellaan myös hallitsemaan ja purkamaan esiintymisjännitystä.

Materials

Opettajan ohjeistama

Teaching methods

Teoreettinen perusta
Käytännön harjoittelu
Ryhmätyöt ja yksilöllinen esiintymisharjoittelu
Oma pitchaus: jokainen valmistaa oman pitchauksen ja pitchaa ryhmälle.
Rakentavan palautteen antaminen ja saaminen
Opettajan palaute
Ryhmässä harjoitellaan rennosti ja kannustaen.
Tavoitteena on rohkaista ja innostaa jokaista opiskelijaa.
Opintojakson aikana pyritään vahvistamaan jokaisen omaa persoonaa ja löytämään itselle sopiva tapa esiintyä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Käytännön harjoittelu
Vertaiskeskustelu ja -palaute
Opettajan ohjaus ja palaute

Ryhmässä harjoitellaan rennosti ja kannustaen.
Tavoitteena on rohkaista ja innostaa jokaista opiskelijaa.

Student workload

3 op= 81 tuntia
Lähiopetus noin 26 tuntia
Opiskelijan oma työ ja perehtyminen aiheeseen 20 tuntia
Harjoitustehtävät 15 tuntia
Soveltaminen ja itsenäinen oppiminen 20 tuntia

Evaluation methods and criteria

Osallistuminen lähiopetukseen
Harjoitustehtävät ryhmässä ja yksilöllisesti
Palautteen antaminen, rakentava keskustelu
Pitchaus
Oman esiintymisen analyysi

Failed (0)

Opiskelija ei ole osallistunut lähiopetukseen, eikä tehnyt tehtäviä tai pitchausta.
Opiskelija ei ole osoittanut kehittymistä esintymistaidoissa tai esityksen rakentamisessa..

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opsikelija on osallistunut heikosti lähiopetukseen, tehtävät ja pitchaus ovat puutteellisia.
Palautteen antaminen ja saaminen on vähäistä tai olematonta.
Hän on osoittanut vähäsitä kehittymistä esiintymistaidoissa ja esityksen sisällön rakentamisessa opintojakson aikana.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on osallistunut hyvin lähiopetukseen, pitchannut ja arvioinut rakantavasti omaa esitystä ja myös muiden pitchauksia.
Hän on osoittanut myös kehittyneensä esiintymistaidoissa ja esityksen sisällön rakentamisessa kiitettävästi opintojakson aikana.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on osallistunut kaikkeen lähiopetukseen, pitchannut ja arvioinut rakantavasti omaa esitystä ja myös muiden pitchauksia.
Opsikelija on ollut aktiivinen ja osallistuva kaikissa opintojakson tehtävissä. Hän on osoittanut myös kehittyneensä esiintymistaidoissa ja esityksen sisällön rakentamisessa erinomaisesti opintojakson aikana.

Go back to top of page