Skip to main content

Design and Implement Project (5 cr)

Code: TE00BL97-3003

General information


Enrollment
01.12.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 30.06.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 55
Degree programmes
Degree Programme in Biotechnology and Chemical Engineering
Teachers
Emilia Suvanto
Juha Nurmio
Eija Kulju
Scheduling groups
Eijan ryhmä (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Juhan ryhmä (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Emilian ryhmä (Size: 0 . Open UAS : 0.)
Groups
PBIOKES21A
PBIOKES21A
PBIOKES21B
PBIOKES21B
Small groups
Eijan ryhmä
Juhan ryhmä
Emilian ryhmä
Course
TE00BL97
No reservations found for realization TE00BL97-3003!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Projektin toteutus:
Opiskelijat jaetaan kolmeen eri aihepiirejä käsittelevään ryhmään. Projektien aihepiirit voivat liittyä esimerkiksi aihepiireihin:
• oluen valmistusprosessi
• muovien prosessointi ja 3D-tulostus
• biomateriaalin prosessointi ja 3D-tulostus

Eri aihepiireihin muodostetaan erilliset projektiryhmät (2 ryhmää/aihe). Opiskelijat ideoivat, suunnittelevat ja toteuttavat projektin. Projekti sisältää sekä teoriaan tutustumista että käytännön laboratoriotöitä. Opintojakson toteutus perustuu annettujen tehtävien suorittamiseen sovitun aikataulun mukaan.

Aikataulu:
•vkot 2-7: ryhmän järjestäytyminen, aiheeseen ja teoriaan tutustuminen ja projektisuunnitelman tekeminen
•vko 7: projektisuunnitelmien esittäminen
•vkot 7-9: laboratoriotyöskentelyn suunnittelu
•vkot 10-15: käytännön työskentely ja raportin kirjoittaminen
•vko 14-15: raportin viimeistely
•vko 15: projektiraportin palautus
•vko 16: loppuseminaari
•vko 17: loppuarviointi

Objective

Student is able to apply his/her knowledge and skills in design and implement -project.
The student is able to carry out various chemical, biochemical or material technology related analyses safely. The student can describe process analyzers and laboratory equipment and explain their principles of operation. S/he knows how to calculate and report the results of analysis and how to work safely in laboratory. Basics of information searching and field-specific information sources.

Content

- Designing, implementing and reporting a chemical engineering project
- Laboratory application includes a variety of quantitative chemical and biochemical or material technology related analyses.
- Good information seeking skills: students will be able to search for information using various sources and evaluate and use the information they acquire

Materials

Opintojaksolla käytettävä materiaali vaihtelee projektikohtaisesti.
Tarkemmat tiedot käytettävästä materiaalista jaetaan opintojakson Teams-kanavalla.

Teaching methods

Projektioppiminen, selvitys- ja tutkimustyö sekä laboratoriotyöskentely.

Exam schedules

-

Pedagogic approaches and sustainable development

Työelämälähtöisyys: toteutettavat projektit linkittyvät hankkeiden kautta yrityksiin ja yhteiskunnallisesti ajankohtaisiin teemoihin.
Tiimioppiminen: opiskelijat työskentelevät projektiryhmissä tiiviissä yhteistyössä saavuttaakseen sekä projektille asetetut tavoitteet että opiskelijoille asetetut oppimistavoitteet.
Yhteisopettajuus: Projektityöskentelyä ohjaavat opettajat toimivat joustavassa yhteistyössä omia vahvuuksiaan hyödyntäen.

Completion alternatives

-

Student workload

Oppimistehtävät liittyvät projektihallintaan ja projektiin liittyvään substanssiosaamiseen. Oppimistehtävät jaetaan Optimassa.

5 op (134 h) tarkoittaa yhdeksän tunnin viikottaista työaikaa 15 viikon ajan (10.1.-29.4). Todellisuudessa viikoittainen työaika vaihtelee ja siksi opiskelijan pitää seurata projektiin käytettyä aikaa. Työajan seurannan ohjeistus kerrotaan ensimmäisellä tapaamiskerralla.

Evaluation methods and criteria

Projektin arviointikohteita ovat mm:
1. projektisuunnitelma
2. tulosten raportointi työn edetessä
3. loppuraportointi
4. itse- ja vertaisarviointi

Käytännössä arviointi perustuu osasuorituksiin (Teamsissä annetut tehtävät) ja niiden arviointiin. Jokaisesta osasuorituksesta saa pisteitä ja loppusumma määrittää lopullisen arvosanan. Pisteytyksestä kerrotaan ensimmäisellä tapaamiskerralla.

Suoritukset arvioidaan asteikolla:
• loistava 2 p
• hyvä 1 p
• korjattavaa / myöhässä -1 p

Väli- ja loppuarviointi (vertaisarviointi) arvioidaan asteikolla 0-3. HUOM! Väli- ja loppuarviointiin osallistuminen on pakollinen osasuoritus.

Projektiraporttikokonaisuus arvioidaan numeerisesti asteikolla 0-5 Teamsissa esitetyn arviointikehikon mukaan.

Failed (0)

Kaikkia osasuorituksia ei ole suoritettu hyväksytysti.

Viikolla 9 opiskelijalla tulee olla hyväksytyt suoritukset kaikista siihen mennessä aikatauluteituista tehtävistä. Jos suorituksia puuttuu tässä vaiheessa, opiskelija ei voi jatkaa opintojaksolla.

HUOM! Väli- ja loppuarviointiin osallistuminen on pakollinen osasuoritus.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelijalla on projektin aiheeseen liittyvää osaamista.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja raportoida laboratoriotyöskentelyn perustasolla.
Opiskelija hallitsee aiheeseen liittyvät perustekniikat.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelijalla on eri tietolähteistä hankittua projektin aiheeseen liittyvää osaamista.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja raportoida laboratoriotyöskentelyn hyvin.
Opiskelija hallitsee aiheeseen liittyvät perustekniikat hyvin.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelijalla on laajasti eri tietolähteistä hankittua projektin aiheeseen liittyvää osaamista.
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja raportoida laboratoriotyöskentelyn laaja-alaisesti.
Opiskelija hallitsee aiheeseen liittyvät perustekniikat hyvin ja osaa soveltaa niitä.

Further information

-

Go back to top of page