Skip to main content

Professional Growth of Circus Student 2 (1 cr)

Code: KU00CJ75-3001

General information


Enrollment
22.12.2022 - 31.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
09.01.2023 - 31.05.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
Linnankatu Arts Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Performing Arts
Teachers
Minna Karesluoto
Course
KU00CJ75
No reservations found for realization KU00CJ75-3001!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Opiskelutaidot opintojen sisältö:
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS opintojen sisältö:
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Opinnot sisältävät lähiopetusta - ja tapaamisia koko sirkusopiskelijayhteisön, Taideakatemiatason, PTEASS22 vuosikurssin välillä sekä henkilökohtaisen hops-keskustelun jokaisen opiskelijan ja tuutoropettajan välillä. Jakso sisältää myös online tapaamisia sirkusinfon ja cirkon kanssa sekä opinnäytetöiden jakamisen seminaarikerrat.

Objective

Opiskelutaidot
• Opiskelija osaa suunnitella opintonsa ja tunnistaa opiskelutaitojensa ja ajanhallinnan kehittämistarpeita.
• Opiskelija tuntee ja ymmärtää innovaatiokompetenssit.
• Innovaatiokompetenssien avulla opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa korkeakouluopinnoissa ja asiantuntijana kehittymisessä.
HOPS
• Opiskelija osaa oppimissuunnitelman pohjalta päivittää henkilökohtaisen opintosuunnitelmansa.

Content

Opiskelutaidot
o oman opintopolun mahdollisuuksien tunnistaminen
o aikataulussa pysyminen
o palautteen antaminen ja vastaanottaminen
o puheeksi ottaminen ja tuen hakeminen eri ohjaustahoilta
o opiskelijana kehittyminen
HOPS
o osaamispolut
o harjoittelu (harjoittelupaikan merkitys urasuunnittelussa, harjoittelupaikan hakeminen, toteutumisen arviointi)
o työelämätaidot
o ammatti-identiteetin vahvistuminen
o urasuunnittelun merkitys
o kehityskeskustelu
o kansainvälisyys osana opintoja

Arviointi
hyväksytty / hylätty

Teaching methods

Vuorovaikutuksellinen kokemuksellinen oppiminen. Vertaisoppiminen. Lähiopetus ryhmässä. Tekemällä ja kokeilemalla oppiminen sekä mallioppiminen. Lukemalla ja tutkimalla oppiminen.
Keskusteleminen, kuunteleminen ja havainnoiminen.

Pedagogic approaches and sustainable development

Lähitapaamiset sirkuksen opiskelijayhteisössä, Taideakatemian yhteisössä ja oman opiskelijaryhmän kesken. Henkilökohtaiset hops-keskustelut oman tuutoropettajan kanssa.
Online-tapaamiset sirkuksen ja tanssin tiedotuskeskuksen, SNSL:n ja Cirkon kanssa. Lukemalla ja tutkimalla oppiminen. Keskusteleminen ja ajatusten vaihtaminen.
Oman oppimisen reflektoiminen puhumalla ja kirjoittamalla.

Student workload

Oman oppimisen reflektointi suullisesti ja kirjallisesti kevätkauden lopussa.
Innovaatiokompentensseihin tutustuminen ja niiden reflektointi kirjallisella tehtävällä.
Päälajiopintojen suunnittelu vastaamalla päälajiopintoja koskeviin kysymyksiin kirjallisesti.

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteena ovat:
- opiskelijan aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja hopsaukseen
- opiskelijan ammattimainen asenne vuorovaikutukseen, toisten kuuntelemiseen ja kuulemansa ymmärtämiseen
-opiskelijan vuorovaikutustaidot
- opiskelijan reflektoinnin taidot

Hyväksyttyyn arviointiin opiskelijalla tulee olla 80% läsnäolo lähiopetuksessa ja tapaamisissa. Jos poissaolot ylittävät 20% niin opintojakso on hylätty.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Arvosana 1 Opiskelija
o toimii annettujen ohjeiden mukaisesti
o tunnistaa keskeiset ammattikäsitteet ja termistön
o osallistuu yhteisön vuorovaikutustilanteisiin
o käyttää oman taiteenalansa perustekniikkoja ja välineistöä

Assessment criteria, good (3-4)

Arvosana 3 Opiskelija
o laajentaa osaamistaan hyödyntäen oppimisympäristöä
o käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä tarkoituksenmukaisesti
o yhdistää aiemmin opittua työskentelyynsä
o tunnistaa työskentelynsä eettiset ja ekologiset lähtökohdat
o tiedostaa taiteellisen toimintansa perusteet

Assessment criteria, excellent (5)

Arvosana 5 Opiskelija
o toimii itseohjautuvasti ja tavoitteellisesti
o arvioi oppimaansa suhteessa aiempaan osaamiseensa
o kehittää ammatillista osaamistaan taiteellisessa ilmaisussa
o perustelee persoonallisen taidenäkemyksensä selkeästi

Go back to top of page