Skip to main content

eBusiness (5 cr)

Code: 3011615-3006

General information


Enrollment
09.12.2019 - 04.02.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.01.2020 - 07.04.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 45
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Timo Luukka
Course
3011615
No reservations found for realization 3011615-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa kuvailla tekoälyn perusteet, toimintaperiaatteet sekä tekoälylle tyypillisiä sovellusalueita
- tuntee tietosuojan peruskäsitteet
- osaa kuvailla lohkoketjun rakenteen ja toimintaperiaatteet
- osaa arvioida uuden teknologian tuomia eettisiä kysymyksiä
- osaa hahmottaa digitaalisuuden suomia toimintavaihtoehtoja yrityksen strategiassa

Opintojakson sisältö:
Helsingin Yliopiston tekoälykurssi löytyy osoitteesta: https://www.elementsofai.com/fi/

10.12. - 29.03.2020 Tekoäly kurssin suorittaminen oman aikataulun mukaisesti
21.01.2020 klo 09:15 - 12:15 Strategiset ulottuvuudet digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
11.02.2020 klo 09:15 - 12:15 Tietoturva
17.03.2020 klo 09:15 - 12:15 Lohkoketju
07.04.2020 klo 09:15 - 12:15 Tekoäly ja eettiset kysymykset

Objective

The student is able to
- apply digitalization in various aspects of modern business management
- apply digital methods in service and product development
- plan personal professional growth in the digital business environment.

Content

- Implications of digitalization on business
- Digital product development process
- Job descriptions and career paths available in digital business

Materials

Lähiopetuksessa jaettava materiaali. Lisäksi: Jonathan Reynolds: E-Business - A Management Perspective.

Teaching methods

Työelämälähtöinen, monialainen ja tehtäväperustainen oppiminen, opitun omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa lähiopetuksessa sekä työpaikalla.

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Itsenäinen verkko-opiskelu, aloitteelisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 tuntia

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteina ovat ryhmätyöt ja henkilökohtaiset tehtävät.

Kiinteänä osana kurssin arviointia on myös omien innovaatiokompetenssien itsearviointi sekä kurssin sisällön reflektointi. Nämä eivät kuitenkaan vaikuta kurssin arvosanaan, mutta kurssia ei hyväksytä suoritetuksi ennenkuin nämä itsearvioinnit on tehty.

YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Toimeksianto vastaa annettujen ohjeiden tavoitteita. Tehtävässään opiskelija asettaa tavoitteet ja määrittää sen kontekstin ohjeiden tavoitteiden mukaisesti. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla, joka tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.
Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan siten, että kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.
Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan kurssin arvosanaan.

Failed (0)

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai on hylätty, kurssisuoritus hylätään.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.

Go back to top of page