Skip to main content

eBusiness (5 cr)

Code: 3011615-3008

General information


Enrollment
01.12.2021 - 25.01.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 10.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Salo IoT Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Timo Luukka
Course
3011615
No reservations found for realization 3011615-3008!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa kuvailla tekoälyn perusteet, toimintaperiaatteet sekä tekoälylle tyypillisiä sovellusalueita
- tuntee tietosuojan peruskäsitteet
- osaa kuvailla lohkoketjun rakenteen ja toimintaperiaatteet
- osaa arvioida uuden teknologian tuomia eettisiä kysymyksiä
- osaa hahmottaa digitaalisuuden suomia toimintavaihtoehtoja yrityksen strategiassa

Opintojakson sisältö:

1.12.2020 - 31.03.2022 Helsingin Yliopiston tekoäly kurssin suorittaminen oman aikataulun mukaisesti. https://www.elementsofai.com/fi/
18.01.2022 klo 09:15 - 12:15 Strategiset ulottuvuudet digitaalisessa liiketoimintaympäristössä
08.02.2022 klo 09:15 - 12:15 Tietoturva
08.03.2022 klo 09:15 - 12:15 Lohkoketju
05.04.2022 klo 09:15 - 12:15 Tekoäly ja eettiset kysymykset

Objective

The student is able to
- apply digitalization in various aspects of modern business management
- apply digital methods in service and product development
- plan personal professional growth in the digital business environment.

Content

- Implications of digitalization on business
- Digital product development process
- Job descriptions and career paths available in digital business

Materials

Lähiopetuksessa jaettava materiaali.

Teaching methods

Työelämälähtöinen, monialainen ja tehtäväperustainen oppiminen, opitun omaksumisen syventämistä ja käyttöönottoa lähiopetuksessa sekä työpaikalla.

Exam schedules

Kurssilla ei ole tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Itsenäinen verkko-opiskelu, aloitteelisuuteen perustuva luova ryhmätyöskentely, verkostoituminen sekä kriittistä ajattelua rohkaiseva tehtävien analysointi. Käänteinen opetus.

Completion alternatives

Ei valinnaista suoritustapaa

Student workload

5 op = 135 tuntia

Evaluation methods and criteria

Arvioinnin kohteina ovat ryhmätyöt ja henkilökohtaiset tehtävät.

YLEISVAATIMUS TEHTÄVIEN ARVIOINNILLE
Tehtävät tulee tehdä yritysmaailman kontekstissa, eli opiskelijan työn tulee reflektoida työelämässä vaadittavaa tyyliä ja laatua.
Lisäksi, toimeksianto vastaa annettuja ohjeita. Tehtävä hyödyntää faktoja jotka esitetään tavalla,mikä tukee yrityksen johdon päätöksentekoa. Työskentely on kehittävää ja oppimista edistävää.

Lähiopetukseen osallistuminen ei ole pakollista. Koska lähiopetuksessa kuitenkin tapahtuu oleellista oppimista esillä olevan aihealueen käsittelyä laajentamalla ja syventämällä, vaikuttaa lähiopetuksesta poissaolo lineaarisesti alentavasti arvosanaan. Kaikilta lähiopetuskerroilta poissaolo johtaa suorituksen hylkäämiseen.

Kaikkien tehtävien arvosanat vaikuttava saman suuruisella painoarvollaan kurssin arvosanaan.
Myöhästyminen asetetuista takarajoista alentaa arvosanaa.

Failed (0)

Mikäli opiskelija ei ole osallistunut yhteenkään lähiopetuskertaan tai ryhmä- tai henkilökohtainen tehtävä on jäänyt tekemättä tai tehtävä on hylätty, kurssisuoritus hylätään.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Opiskelija hyödyntää faktatietoja puutteellisesti.
Oppimistavoitteet noudattavat ohjeiden ja toimeksiannon tavoitteita, mutta opiskelija saavuttaa vain osan tavoitteista.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija toimii itsenäisesti ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Tuotos on selkeästi tavoitteellista sekä kehityshakuista ja hyödyllistä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen on monipuolista ja aiheeseen sopivaa.
Johtopäätösten esittäminen on loogista ja selkeää.
Tuotoksessa on kriittistä ajattelua ja tekeminen on aktiivista.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija osaa soveltaa faktoja sekä kehittämismenetelmiä ja kehittämisehdotukset ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti.
Tuotos tai sen osat osoittavat erinomaista työskentelyä ja perusteltua kriittistä ajattelua.
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan, on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Työskentely on innovatiivista ja aktiivista.

Further information

Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti MLIISK21 opiskelijoille.

Go back to top of page