Skip to main content

Market Research (5 cr)

Code: 3011662-3005

General information


Enrollment
01.06.2020 - 09.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
31.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 32
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Päivi Killström
Groups
PLIITS18mar
PLIITS18mar
Course
3011662
No reservations found for realization 3011662-3005!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Sisältö:
Markkinatutkimuksen menetelmät ja tietolähteet
Tutkimussuunnitelman tekeminen ja tutkimuksen suorittaminen
SPSS-tilasto-ohjelma
Markkinatiedon tulkinta ja analysointi sekä hyödyntäminen

Objective

Student is able to
- plan market research
- select suitable research methods and use them
- select suitable information acquisition methods
- interpret market information, analyze market information, and interpret the results of the analysis.

Content

Research plan
Methods, tools, and information sources for market research
Interpretation, analysis, and use of market information

Materials

* Hamersveld, Mario van ; Bont, Cees de, 1964- John Wiley & Sons c2007. Market research handbook, 5th ed
Luku: PART ONE MARKET RESEARCH: THE CONTEXT, MAIN ROLES AND CORNERSTONES
* Aki Taanila: tilastoapu-sivusto (https://tilastoapu.wordpress.com/tilastoapu/)
* Tarja Heikkilä: Tilastollinen tutkimus, josta löytyy materiaalia myös verkossa: (http://www.tilastollinentutkimus.fi /)
* Tietoarkiston aineistonhallinnan käsikirja https://www.fsd.tuni.fi/aineistonhallinta/fi/

Opintojaksolla opiskeltavasta SPSS-tilasto-ohjelmasta löytyy useita korkeakoulujen julkaisemia oppaita.

Teaching methods

Toteutuksessa opiskellaan osittain itsenäisesti annettujen ohjeiden mukaisesti ja tehdään tehtäviä, joita käsitellään yhdessä. Lisäksi toteutuksessa tehdään pienryhmissä markkinatutkimus ulkopuoliselle toimeksiantajalle.

Exam schedules

Tentin ajankohta sovitaan toteutuksen alkaessa. Tentti järjestetään toteutuksen alkupuolella. Tentti järjestetään mahdollisesti kahtena osatenttinä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojaksossa opiskellaan osittain itsenäisesti, osittain lähiopetuksessa yhdessä ryhmän kanssa. Toteutuksessa tehdään paljon harjoituksia sekä yhdessä että itsenäisesti. Ulkopuoliselta toimeksiantajalta hankittavan markkinatutkimuksen tekemisessä työskennellään pienryhmissä projektiluontoisesti.

Completion alternatives

ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

Teorian lukeminen ohjatusti + tentti - noin 30 h
Harjoitusten tekeminen ja osallistuminen niiden läpikäymiseen yhteisesti noin 30 h
Ulkopuoliselle tehtävä markkinatutkimus (suunnitelman tekeminen, tutkimuksen suorittaminen, tulosten käsittely ja analysointi sekä raportin kirjoittaminen) yhteensä 75 h

Opiskelijan työtuntimäärä on yhteensä noin 135h, eli 5 opintopisteen edellyttämä työmäärä.

Evaluation methods and criteria

Opintojakson läpäisemiseksi opiskelijan on läpäistävä tentti ja tehtävä vähintään 50% kustakin tehtäväsarjasta. Opintojakson arvosana muodostuu toimeksiannon suorittamisesta, markkinatutkimussuunnitelmasta, toteutuksesta, analysoinnista ja raportista.

Failed (0)

Tenttiä ei ole suoritettu hyväksytysti tai harjoituksia ei ole palautettu riittävästi. Markkinatutkimusta ei ole tehty ryhmässä riittävällä tasolla ja tuotoksia pitää täydentää.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Tentti on suoritettu hyväksytysti ja harjoituksista on tehty vähintään puolet. Markkinatutkimusprojekti on suoritettu hyväksytysti. Siitä on tehty suunnitelma, se on toteutettu ja tulokset on analysoitu. Raportti tuloksista on tehty hyväksytysti ja siinä on käytetty vähintään kolmea lähdettä.

Assessment criteria, good (3-4)

Tentti on suoritettu hyväksytysti ja harjoituksista on tehty vähintään puolet. Markkinatutkimusprojekti on suoritettu hyvin. Siitä on tehty realistinen suunnitelma, se on toteutettu ja tulokset on analysoitu huolellisesti. Raportti tuloksista on tehty hyvin, lähteitä hyödyntäen.

Assessment criteria, excellent (5)

Tentti on suoritettu hyväksytysti ja harjoituksista on tehty vähintään puolet. Markkinatutkimusprojekti on suoritettu erinomaisesti. Siitä on tehty realistinen ja huolellinen suunnitelma, se on toteutettu ja tulokset on analysoitu huolellisesti. Raportti tuloksista on tehty oivaltavasti ja soveltuvia lähteitä hyödyntäen.

Further information

Opiskelijat hankkivat markkinatutkimustoimeksiannot itse.

Go back to top of page