Market Research (5 cr)
Code: 3011662-3005
General information
- Enrollment
- 01.06.2020 - 09.09.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 31.08.2020 - 31.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 32
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Sisältö:
Markkinatutkimuksen menetelmät ja tietolähteet
Tutkimussuunnitelman tekeminen ja tutkimuksen suorittaminen
SPSS-tilasto-ohjelma
Markkinatiedon tulkinta ja analysointi sekä hyödyntäminen
Objective
Student is able to
- plan market research
- select suitable research methods and use them
- select suitable information acquisition methods
- interpret market information, analyze market information, and interpret the results of the analysis.
Content
Research plan
Methods, tools, and information sources for market research
Interpretation, analysis, and use of market information
Materials
* Hamersveld, Mario van ; Bont, Cees de, 1964- John Wiley & Sons c2007. Market research handbook, 5th ed
Luku: PART ONE MARKET RESEARCH: THE CONTEXT, MAIN ROLES AND CORNERSTONES
* Aki Taanila: tilastoapu-sivusto (https://tilastoapu.wordpress.com/tilastoapu/)
* Tarja Heikkilä: Tilastollinen tutkimus, josta löytyy materiaalia myös verkossa: (http://www.tilastollinentutkimus.fi /)
* Tietoarkiston aineistonhallinnan käsikirja https://www.fsd.tuni.fi/aineistonhallinta/fi/
Opintojaksolla opiskeltavasta SPSS-tilasto-ohjelmasta löytyy useita korkeakoulujen julkaisemia oppaita.
Teaching methods
Toteutuksessa opiskellaan osittain itsenäisesti annettujen ohjeiden mukaisesti ja tehdään tehtäviä, joita käsitellään yhdessä. Lisäksi toteutuksessa tehdään pienryhmissä markkinatutkimus ulkopuoliselle toimeksiantajalle.
Exam schedules
Tentin ajankohta sovitaan toteutuksen alkaessa. Tentti järjestetään toteutuksen alkupuolella. Tentti järjestetään mahdollisesti kahtena osatenttinä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opintojaksossa opiskellaan osittain itsenäisesti, osittain lähiopetuksessa yhdessä ryhmän kanssa. Toteutuksessa tehdään paljon harjoituksia sekä yhdessä että itsenäisesti. Ulkopuoliselta toimeksiantajalta hankittavan markkinatutkimuksen tekemisessä työskennellään pienryhmissä projektiluontoisesti.
Completion alternatives
ei valinnaisia suoritustapoja
Student workload
Teorian lukeminen ohjatusti + tentti - noin 30 h
Harjoitusten tekeminen ja osallistuminen niiden läpikäymiseen yhteisesti noin 30 h
Ulkopuoliselle tehtävä markkinatutkimus (suunnitelman tekeminen, tutkimuksen suorittaminen, tulosten käsittely ja analysointi sekä raportin kirjoittaminen) yhteensä 75 h
Opiskelijan työtuntimäärä on yhteensä noin 135h, eli 5 opintopisteen edellyttämä työmäärä.
Evaluation methods and criteria
Opintojakson läpäisemiseksi opiskelijan on läpäistävä tentti ja tehtävä vähintään 50% kustakin tehtäväsarjasta. Opintojakson arvosana muodostuu toimeksiannon suorittamisesta, markkinatutkimussuunnitelmasta, toteutuksesta, analysoinnista ja raportista.
Failed (0)
Tenttiä ei ole suoritettu hyväksytysti tai harjoituksia ei ole palautettu riittävästi. Markkinatutkimusta ei ole tehty ryhmässä riittävällä tasolla ja tuotoksia pitää täydentää.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Tentti on suoritettu hyväksytysti ja harjoituksista on tehty vähintään puolet. Markkinatutkimusprojekti on suoritettu hyväksytysti. Siitä on tehty suunnitelma, se on toteutettu ja tulokset on analysoitu. Raportti tuloksista on tehty hyväksytysti ja siinä on käytetty vähintään kolmea lähdettä.
Assessment criteria, good (3-4)
Tentti on suoritettu hyväksytysti ja harjoituksista on tehty vähintään puolet. Markkinatutkimusprojekti on suoritettu hyvin. Siitä on tehty realistinen suunnitelma, se on toteutettu ja tulokset on analysoitu huolellisesti. Raportti tuloksista on tehty hyvin, lähteitä hyödyntäen.
Assessment criteria, excellent (5)
Tentti on suoritettu hyväksytysti ja harjoituksista on tehty vähintään puolet. Markkinatutkimusprojekti on suoritettu erinomaisesti. Siitä on tehty realistinen ja huolellinen suunnitelma, se on toteutettu ja tulokset on analysoitu huolellisesti. Raportti tuloksista on tehty oivaltavasti ja soveltuvia lähteitä hyödyntäen.
Further information
Opiskelijat hankkivat markkinatutkimustoimeksiannot itse.