Business Models and Marketing (5cr)
Code: 3011665-3002
General information
- Enrollment
- 01.06.2019 - 30.09.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 02.09.2019 - 27.11.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
- Teachers
- Marianne Renvall
- Course
- 3011665
Unfortunately, no reservations were found for the realization Business Models and Marketing 3011665-3002. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Tavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- analysoida yrityksen liiketoimintamallia ja ansaintalogiikkaa ja kehittää tätä
- tuntee markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen yrityksen toiminnassa
- osaa arvioida ja hyödyntää aineettomia ja aineellisia resursseja yrityksen markkinoinnissa
Sisältö
- liiketoimintamallin analysointi ja kehittäminen
- markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen
- aineettomien resurssien merkitys markkinoinnissa.
Ajoitus: Opintojaksa alkaa etätehtävällä viikolla 36. Lähiopetus 11.9. - 27.11.2019 keskiviikkoisin klo 13-15.Ei opetusta viikolla 42.
Objective
Having completed the course, the student is able to
- define the business models and operations of an enterprise
- define the role of marketing planning and leadership
- assess and utilize the immaterial and material resources in marketing
Content
- Methods of assessing the business models
- Disciplines of marketing management
- Marketing planning process
- Role of immaterial resources in marketing
Materials
Business Model Generation, Alexander Osterwalder &Yves Pigneur
Opettajan materiaali
Teaching methods
Oppimismenetelminä hyödynnetään pääasiassa yhteistoiminnallisia oppimismenetelmiä, kuten
- kirjapiiri ja tiedon jakaminen
- työelämälähtöiset (yrityscase) ryhmätyöt ja niiden esittelyt
-vertaispalautteen antaminen ryhmätöistä
Lisäksi opiskelijat tekevät yksilötehtävän eli kirjareflektion.
Student workload
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, joka vastaa noin 135 tunnin työmäärää. Työmäärä koostuu seuraavista osioista:
Teorian lukeminen itsenäisesti
Kirjareflektion kirjoittaminen
Lähiopetus: Lukupiiri, opettajan tietoiskut, ryhmätöitten työstäminen ja esittelyt (tiedon jakaminen ja rakentaminen)
Itsenäiset ryhmätyöt: Liiketoiminta-analyysi ja -suunnitelma sekä markkinointisuunnitelman tekeminen ja näiden esittelyt, loppuraportin kirjoittaminen)
Evaluation methods and criteria
Kohteet:
Kirjareflektion kirjoittaminen hyväksytty/hylätty
Liiketoiminta-analyysin tekeminen ja esittely 40 %
Markkinointisuunnitelman tekeminen ja esittely 30 %
Loppuraportin kirjoittaminen 30 %
Opiskelijan aktiivisuus (voi nostaa tai laskea arvosanan yhden pykälän verran)
Menetelmät:
Opettajan arviointi
Itsearviointi
Vertaisarviointi
Failed (0)
Mikäli kirjareflektio, liiketoiminta-analyysin ja -suunnitelman esittely, markkinointisuunnitelman esittely tai loppuraportti hylätään, opintojakson suoritus on hylätty.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija toimii ohjeita noudattaen, muttei tuota itsenäisiä ratkaisuja.
Liiketoiminta-analyysi ja -suunnitelma ja markkinointisuunnitelma eivät tuo uutta ajattelua tai lisäarvoa.
Esitykset ovat rutiinimaisia.
Loppuraportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikututelma on tyydyttävä.
Opiskelijan ryhmätyöskentely ja tuntiaktiivisuus ovat puutteellisia.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija toimii itsenäisesti ja ryhmässä ja alan tietotaitoa hyödyntäen.
Liiketoiminta-analyysi ja -suunnitelma sekä markkinointisuunnitelma ovat selkeästi tavoitteellisia sekä kehityshakuisia ja hyödyllisiä.
Tietoperustan ja faktojen valinta ja soveltaminen ovat monipuolista ja aiheeseen sopivia.
Johtopäätösten ja tuotosten esittelyt ovat loogisia, selkeitä ja myös inspiroivia..
Ryhmätyö on dialogista ja aktiivista. Opiskelija osoittaa aktiivisuutta tunnilla.
Raportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on hyvä.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa faktoja ja liiketoiminta-analyysi ja -suunnitelma sekä markkinointisuunnitelma ovat innovatiivisia sekä hyödynnettävissä.
Tietoperustan käyttö on monipuolista ja lähteitä on käytetty kriittisesti..
Johtopäätösten esittäminen pohjautuu tietoperustaan ja on loogista keskeisten asioiden esittämistä sekä omaa pohdintaa sisältävää.
Esitykset ovat inspiroivia ja luovia.
Ryhmätyöskentely on dialogista, innovatiivista ja aktiivista.
Opiskeljan tuntiaktiviteetti on erinomainen.
Raportin oikeakielisyys ja taiteellinen vaikutelma on erinomainen.