Skip to main content

Renewing leadership (5 cr)

Code: MS00CD77-3002

General information


Enrollment
02.05.2023 - 18.09.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.09.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Master of Business Administration, Business Development
Teachers
Mikko Niskanen
Maarit Laiho
Mervi Varhelahti
Course
MS00CD77
No reservations found for realization MS00CD77-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson opetuspäivät pidetään 18.9.2023 klo 9-16 ja 13.11.2023 klo 9-16, Kupittaan kampuksella.
Huom! Etänä tehtävä ennakkotehtävä aukeaa viim. 12.9.2023.
Sisältö:
•Rakentava vuorovaikutus
• Erilaisuus työyhteisöissä
•Haasteellisten tilanteiden kohtaaminen
•Työyhteisön toimintaan ja toimivuuteen vaikuttavat tekijät, muun muassa organisaation kulttuuri ja identiteetti sekä virtuaalisuus

Kaikkien on mahdollisuus tehdä Thomas-analyysi.

Objective

After completing the course, the student:
• identify factors affecting the work community
• is able to lead diverse teams
• is able to apply methods / tools to support the performance of the teams
• is able to mirror and utilize scientific research results (including international publications) in one's own operating environments

Content

• Non-violent communication
• Diversity in teams
• Handling challenging situations
• Self-leadership
• Factors affecting the performance of the teams, including the virtuality of the organization

Materials

Tieteelliset johtamiseen liittyvät artikkelit sekä suomeksi että englanniksi

Teaching methods

Oppimismentelmät ovat toiminnallisia ja opiskelijat ovat aktiivisia toimijoita yksinään ja ryhmissään. Koko opintojakson läpi harjoitellaan itsensäjohtamisen taitoja.

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakson aikana käsitellään tieteellisiä tutkimustuloksia (myös kansainvälisiä englanninkielisiä
julkaisuja) peilaten niitä omiin toimintaympäristöihin. Teorioista, omista näkemyksistä ja
kokemuksista keskustellaan yhteisöllisesti lähitapaamisissa sekä
virtuaalisesti käänteistä oppimista ja innovaatiopedagogiikkaa hyödyntäen.

Opetuspäivien välissä tehdään virtuaalisesti ryhmätyönä visuaalinen posteriesitys työyhteisötaidoista sekä harjoitellaan itsensä johtamisen taitoja reflektiopäiväkirjan muodossa.

Completion alternatives

Opintojaksolla ei ole valinnaista suoritustapaa

Student workload

Ennakkotehtävä (lyhyt aiheeseen johdatteleva)
Yksilötyö: Reflektiivinen oppimispäiväkirja
Ryhmätyö: Visuaalinen posteriesitys

Evaluation methods and criteria

Arvosana koostuu opiskelijan itsearviosta, ryhmän vertaisarviosta sekä kouluttajan arviosta.
Arvioinnissa arvioidaan aktiivisuutta (ennakkotehtävä 20%), yhteistyökykyä
(ryhmätyö 40%) sekä kykyä yhdistää teoriaa ja omia näkemyksiä (analysointi, kritiikki, uudet ideat
omaan työhön reflektiopäiväkirjassa 40%).
Arvioinnin kohteena ovat keskustelut, ryhmätyö ja pv-kirja-reflektointi.
Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Huom! Oppimistehtävien deadlinesta myöhästyminen ei vaikuta arvosanaan, mutta opettajat eivät anna tässä tapauksessa palautetta, vain arvosanan.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

YKSILÖTEHTÄVÄT
• Kriittinen ajattelu päiväkirjassa: Pohdinta on yleistä. Yhteyksiä työelämän ja teorian välillä ei osata esittää. Analyyttinen ote puuttuu.
• Oman osaamisen reflektio päiväkirjassa: Henkilökohtaisesta kehittymisestä vain vähän pohdintaa ja sekin yleisellä tasolla ilman analyyttistä ja reflektoivaa otetta.

TIIMITYÖ
• Tuotos: esittelee riittävästi valitun teeman pääkohtia. Sisältö ja esitystapa on jonkin verran puutteellinen. Lähdemerkinnät puutteelliset.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana.

Assessment criteria, good (3-4)

YKSILÖTYÖ
• Kriittinen ajattelu päiväkirjassa: noudattaa ohjeistusta, ilmentää analyyttistä pohdintaa ja arviointia. Reflektio luo yhteyksiä teorian ja kokemuksien välille, mutta ne ovat joskus liian ilmeisiä tai selkeitä.
• Oman osaamisen reflektio päiväkirjassa: Esittää ideoita, miten opittua hyödyntää henkilökohtaisessa kehittymisessä.
TIIMITYÖ
• Tuotos: esittelee asianmukaisesti tärkeimmät valitun teeman pääkohdat. Hyödynnetty useita lähteitä. Tuotos on tarkoituksenmukainen ja ymmärrettävä. Lähdemerkinnät tehty oikein.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu aktiivisesti tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana.

Assessment criteria, excellent (5)

YKSILÖTYÖ
• Kriittinen ajattelu päiväkirjassa: Rikas sisällöltään, oivaltavaa analyysiä ja kriittistäkin arviointia sekä selkeät yhteydet tosielämän tilanteiden ja teorian välillä.
• Oman osaamisen reflektio päiväkirjassa: Merkinnät ovat korkealaatuisia ja koostuvat henkilökohtaisista pohdinnoista, jotka yhdistävät todellisen elämän, oppimisen ja teorian. Sisältää myös oman osaamisen edelleen kehittämisen pohdintoja.
TIIMITYÖ
• Tuotos: esitetään tiiviisti, mutta perusteellisesti valitun teeman pääkohdat. Pääkohdat ilmentävät kriittistä lähdevalintaa. Kerronta ja visuaalinen toteutus on mukaansatempaavaa. Tuotos ilmentää selkeästi toimivaa ja yhtenäistä tiimityötä. Lähdeviittaukset merkitty oikein.
• Kunkin jäsenen aktiivisuus: osallistuu erittäin aktiivisesti tiimityöhön ja keskusteluihin opintojakson aikana.

Further information

HUOM! Tämä OJ oli ennen nimellä Innostava työyhteisö. Jos olet suorittanut Innostavan työyhteisön, niin et voi enää osallistua tähän.

Go back to top of page