Sales (5 cr)
Code: 3101242-3007
General information
- Enrollment
-
02.12.2021 - 28.01.2022
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
10.01.2022 - 13.05.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Teachers
- Taru Kankaanpää
- Course
- 3101242
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Myynti- ja neuvottelutaitojen harjoittelu todellisissa ja simuloiduissa asiakastilanteissa myyntitaitojen kehittämiseksi.
Objective
In this course the student will focus on the central business operations. The student is then able to
- define the key concepts of personal selling
- recognize the main areas of competence in sales
- describe the basic operations of a sales organization
- give a sales presentation for a target group
- plan and give an elevator speech
Content
- The significance of sales to the success of a firm
- The central competences of a successful sales person
- Sales channels
- Familiarizing to the operations of a sales organization
- Planning and giving a selling presentation
- Planning and giving an elevator speech
Materials
Weitz, B. A., Castleberry S.B., Tanner Jr., J.F.: Selling, building partnerships, McGraw-Hill Irwing,7th edition
Sales Training Student Fieldbook (ESC)
Lähituntien materiaalit, artikkelit, nettilähteet ja muu mahdollinen materiaali
Teaching methods
case-oppiminen, roolipelit, harjoitukset, oppimistehtävät, projektityöskentely, myyntikilpailu
Pedagogic approaches and sustainable development
case-oppiminen, roolipelit, harjoitukset, oppimistehtävät, projektityöskentely, myyntikilpailu, ohjaus
Student workload
Työpajat ja luennot 30 tuntia
Oppimistehtävät, projektityöskentely 65 tuntia
Myyntikilpailuun valmistautuminen ja myyntikilpailu 40 tuntia.
Evaluation methods and criteria
Läsnäolo ja aktiivinen osallistuminen 30%
Myyntikilpailu ja tuomarointi 40%
Oppimistehtävät; projektityöskentelyyn osallistuminen, aktiivisuus ja projektin onnistumisen arviointi 30%
Jokaisessa osa-alueessa läsnäolo vähintään 50%.
Failed (0)
Alle 50%:n osallistuminen arvioinnin kohteiden osa-alueissa.
Kaikkia oppimistehtäviä ei ole palautettu.
Opiskelija ei ole osallistunut ryhmätyöhön.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelijalla on perustasoinen ymmärrys myyntiprosesseista ja pystyy toimimaan niissä riittävin taidoin ja menetelmin.
Opiskelijalla ymmärtää myyntityön asiakasvuorovaikutuksen perusperiaatteet ja on harjoittanut taitojaan erilaisten menetelmin ja työkalujen avulla todellisissa ja simuloiduissa asiakastilanteissa.
Opiskelija on osaa valmistautua ja osallistua asiakasneuvotteluihin.
Opiskelija osaa projektityön perusteet ja pystyy arvioimaan projektin onnistumista.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija ymmärtää myyntiprosesseja riittävästi ja osaa toimia niissä.
Opiskelija hyödyntää erilaisia myyntityylejä, taitoja ja työkaluja erilaisissa myyntiprosesseissa ja niiden eri vaiheissa.
Opiskelija valmistautuu hyvin asiakastapaamisiin ja osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä myynti- ja neuvottelutilanteissa ja huomioida ne omassa toiminnassaan.
Opiskelija löytää kehittämiskohteita omissa myynti- ja neuvottelutaidoissaan.
Opiskelija toimii aktiivisesti ja tavoitteellisesti projektin onnistumiseksi.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää myyntiprosessit ja osaa toimia niissä ammattimaisesti.
Opiskelija osaa luontevasti ja monipuolisesti hyödyntää erilaisia myyntityylejä, taitoja ja työkaluja erilaisissa myyntiprosesseissa ja niiden eri vaiheissa.
Opiskelija valmistautuu hyvin asiakastapaamisiin, on aktiivinen kuuntelija neuvottelutilanteissa, arvioi asiakkaan käyttäytymistä ja ottaa sen huomioon omassa toiminnassaan. Opiskelija on ratkaisukeskeinen ja tavoitteellinen neuvotteluissa.
Opiskelija löytää kehittämiskohteita omissa myynti- ja neuvottelutaidoissaan ja lähtee aktiivisesti kehittämään niitä.
Opiskelijalla on vastuullinen rooli projektityöskentelyssä ja hän työskentelee tavoitteellisesti ja sitoutuneesti projektin onnistumiseksi.