Coaching Leadership (5 cr)
Code: KH00CQ08-3001
General information
- Enrollment
- 01.12.2024 - 24.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 17.01.2025 - 31.05.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 70
- Degree programmes
- Degree Programme in Business
Realization has 4 reservations. Total duration of reservations is 12 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Fri 17.01.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3001 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Thu 13.02.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3001 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Fri 14.03.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3001 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Thu 10.04.2025 time 13:00 - 16:00 (3 h 0 min) |
Valmentava tiimijohtaminen KH00CQ08-3001 |
LEM_A309
Oppimistila BYOD
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla perehdytään sekä tiimijohtamisen teoriaan että käytäntöön kirjallisuuden ja muun lähdemateriaalin sekä erilaisten harjoitteiden avulla. Käsiteltäviä aiheita ovat mm. tiimityön teoria ja tiimityötaidot, coachingin perusperiaatteet, valmentava työskentelyote, osallistava tiimin johtaminen ja tuloksellinen tiimityö.
Lähiopetuskerrat (teoriatila LEM_A309)
pe 17.1.2025 klo 13-16
to 13.2.2025 klo 13.15-16
pe 14.3.2025 klo 13-16
to 10.4.2025 klo 13-16
Objective
The student
• understands the significance of the individual as part of the team
• understands the principles of coaching team leadership
• is able to apply methods that enhance team performance
• is able to use coaching work methods
• is able to develop team activities and act with a coaching approach within the team
Content
• Coaching approach
• Teamwork skills
• Participatory team leadership
• Effective teamwork
Materials
Opintojakson aihealueeseen liittyvät monipuoliset lähteet.
Täydennetään opintojakson Its Learning-alustalle.
Teaching methods
Luennot
Pienryhmätyöskentely
Harjoitteet pareittain tai pienissä ryhmissä
Itsenäinen opiskelu
Kirjalliset tehtävät
Oman toiminnan reflektointi
Vertaispalaute
Pedagogic approaches and sustainable development
Monimuoto-opetuksessa opiskelussa vuorottelevat lähiopetuskerrat ja itsenäinen työskentely. Lähipäivinä keskitytään teorian yhteiseen käsittelyyn, keskusteluun sekä erilaisiin harjoitteisiin. Lähipäiviin valmistaudutaan etäjaksolla ja niiden aikana toteutettavilla tehtävillä myös syvennetään aiemmin opittua ja demonstroidaan omaa osaamista. Opintojaksolla hyödynnetään Its-verkko-oppimisalustaa.
Student workload
5 op =noin 135 h opiskelijan työtä.
Lähijaksoilla toteutuvat harjoitukset, joihin ohjeistetaan opintojakson edetessä.
Reflektio/oppimispäiväkirja, jossa pohditaan omaa kehittymistä valmentajana ja tiimin jäsenenä. Omaa pohdintaa jäsennellään teorian kautta ja demonstroidaan myös aihealueen keskeisten käsitteiden ja teemojen hallintaa.
Itsenäinen työskentely ja valmistautuminen lähijaksoihin.
Evaluation methods and criteria
Kurssin arviointi koostuu useasta kurssin aikana tehdystä tehtävästä. Kokonaisarvioinnissa suurin painoarvo on oppimispäiväkirjalla, joka on myös pakollinen osa kurssin suorittamista. Sitä täydentävät valmennusharjoitukset, havainnoinnit ja valmennustyökalun esittelyt. Osallistuminen tunneilla voi vaikuttaa korottavasti arvosanaan. Opiskelija voi olla pois yhdeltä lähiopetuskerralta.
ARVIOITAVAT TEHTÄVÄT
• Oppimispäiväkirja 1 – 5 (pakollinen tehtävä; kurssia ei voi läpäistä ilman tätä, vaikka pisteet muuten riittäisivätkin)
• Osallistuminen valmennusharjoitukseen 0/1
• Valmennusharjoituksen havainnointi 0/1
• Valmennustyökalun esittely 0-2
ARVOSANAN MUODOSTUMINEN
• pisteitä 8 - 9 = 5
• pisteitä 7 = 4
• pisteitä 6 = 3
• pisteitä 5 = 2
• pisteitä 4 = 1
• pisteitä 3 tai vähemmän = 0
Failed (0)
Pakollisia tehtäviä ei ole tehty.
Opiskelija on pois useammalta kuin yhdeltä lähijaksolta.
Tehtävät (oppimispäiväkirja) sisältävät plagioitua tekstiä.
Tehtävien sisältöä on tuotettu tekoälyn avulla ohjeiden vastaisesti.
Opiskelija ei saa tehtävistä kurssi läpäisyyn vaadittavaa minimipistemäärää.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut tehtäviä, mutta tietoperustassa on merkittäviä puutteita.
Lähteiden käyttö on suppeaa ja/tai lähteiden laatu on heikko.
Oppimispäiväkirjan teksti on referaatinomaista, ilman omaa pohdintaa tai reflektointia.
Tehtävissä ei käsitellä vaadittuja asioita tai ne vain mainitaan lyhyesti.
Tehtävien toteutustapa on puutteellinen tai ohjeiden vastainen.
Omaa oppimista ja kehittymistä ei pystytä vakuuttavasti osoittamaan, vaan oppiminen jää pinnalliseksi.
Opiskelija saavuttaa vain osan asetetuista tavoitteista.
Oppimispäiväkirjassa on perustavaa laatua olevia puutteita esim. ulkoasun, loogisuuden tai lähdeviitteiden suhteen.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on ymmärtänyt keskeiset tietopohjaiset käsitteet ja osaa soveltaa niitä.
Oppimistehtävässä on sekä tietopohjaista että omiin ajatuksiin perustuvaa sisältöä.
Oppimistehtävä on selkeä, yhtenäinen ja looginen kokonaisuus.
Oppimistehtävässä on sujuvaa tietopohjaisen aineksen ja omien ajatusten välistä vuoropuhelua, asianmukaisin viittein.
Opiskelija kykenee reflektoimaan omaa toimintaansa ja arvioimaan myös muiden suoritusta.
Opiskelija valmistautuu ja osallistuu aktiivisesti lähijaksoille.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osoittaa vahvaa tietoperustan hallintaa ja kykyä soveltaa sitä eri tilanteissa.
Lähteiden käyttö on monipuolista ja yhdistyy sujuvasti kokemuspohjaiseen tietoon ja omaan ajatteluun, toisiaan tukien.
Opiskelija kykenee reflektoimaan sekä omaa toimintaansa että arvioimaan ja antamaan rakentavasti palautetta myös muille.
Opiskelija kykenee perustelemaan ja arvioimaan kriittisestikin erilaisia asioita.
Opiskelija pystyy osoittamaan paitsi aiheen hallintaa, myös omaa kehittymistään aihepiirissä.
Opiskelijan panos lähijaksoilla on näkyvä ja kaikkien osaamista kehittävä.
Further information
Ensisijaisena viestintäkanavana sähköposti jenni.m.tuominen@turkuamk.fi