Developing Environments of the Health Promotion (5 cr)
Code: TH00BP95-3007
General information
- Enrollment
-
02.12.2023 - 17.01.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
17.01.2024 - 10.04.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Master School
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Health Promotion
- Teachers
- Nasrin Jinia
- Maarit Janhunen
- Scheduling groups
- Avoimen AMK:n kiintiöpaikat. Ilmoittaudu ilman tätä pienryhmää (Size: 5 . Open UAS : 5.)
- Small groups
- Open UAS quota. Please enroll without selecting this group
- Course
- TH00BP95
Realization has 1 reservations. Total duration of reservations is 6 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 10.04.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
Terveyden edistämisen kehittyvät toimintaympäristöt TH00BP95-3007 |
Zoom: https://turkuamk.zoom.us/j/65295945007
|
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson ajoitus: 17.1.-10.4.2024
Opintojakso aukeaa Itslearningissa viikolla 3 ja siellä ilmoitetaan tarkempi aikataulu.
Opintojakson suoritettaan opiskelija osaa:
· analysoida terveyden edistämisen tulevaisuuden haasteita ja etsiä ratkaisuja niihin
· kehittää terveyden edistämisen rakenteita ja tunnistaa kehittämishaasteet osaksi modernin yhteiskunnan kehitystä
· syventää tietämystään terveyden edistämisen yritystoiminnasta ja tunnistaa yritystoiminnan mahdollisuuksia omalla toimialallaan
· tunnistaa ja kehittää innovatiivisia ongelmanratkaisuja terveyden edistämiseen alueellisessa, kansallisessa ja kansainvälisessä tutkimus- ja kehittämistoiminnassa
· kehittyy terveyden edistämisen kansainvälisenä toimijana
Sisältö:
- terveyden edistämisen asiantuntijuus
- terveyden edistämisen rakenteet (muuttuvat toimintaympäristöt ja säädökset, Hyvinvointialue SOTE)
- sisäinen yrittäjyys ja itsensä johtaminen
- terveyden edistämisen pedagoginen osaaminen ja oppiminen (elinikäinen oppiminen, modernit oppimisympäristöt, innovaatiopedagogiikka ja innovatiiviset ongelmanratkaisutaidot)
- kansainväliset toimintaympäristöt terveyden edistämisessä
- innovaatiokyvykkyys osana terveyden edistämistä
Objective
After completing the course, the student is able to:
· analyze and assess their own challenges regarding life-long learning, pedagogical competence and professional development as part of profound expertise
· analyze and assess their competence in health promotion as part of profound expertise and build a foundation for self-management and the development of profound expertise as experts in health management
· recognize and develop innovative problem-solving skills in broad regional, national and international contexts of health promotion
· gain deeper insight into the social and health care industry and identify business opportunities in their own field
· develop innovative health promotion solutions in regional, national and international research and development projects
Content
· Expertise in health promotion and growth as an expert
· Structures of health promotion (changing operating environments and regulations, social welfare and health care reform)
· Internal entrepreneurship and self-management
· Pedagogical competence and learning in health promotion (modern learning environments, innovation pedagogy and innovative problem-solving skills)
· International operating environments in health promotion
· Innovation competence in health promotion
Teaching methods
Itsenäinen - ja parityöskentely.
Exam schedules
Opintojaksoon liittyy yksilö- ja paritehtävä.
Completion alternatives
Ei valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Oppimistehtävät:
1. Paritehtävä (kolmannen sektorin toimija)
2. Yksilötehtävä (suomalaisten terveys ja terveyshaasteet vuonna 2050)
Opintojakson työmäärä 5 op (= 135 tuntia)
Evaluation methods and criteria
Paritehtävä: HYV / Täydennettävä
Yksilötehtävä: HYL, 1-5
Failed (0)
Hylätty: Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä määräaikaan mennessä ja/tai osallistunut lähiopetukseen. Palautetut tehtävät ovat ylimalkaisia/eivät vastaa tehtävänantoon/tehtävissä on havaittavissa plagiointia.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt pintapuolisesti. Lähdemateriaalien käyttö on niukkaa, tekstissä on asia-/käsitevirheitä ja työ on sisällöllisesti hajanainen/ulkoasultaan viimeistelemätön.
Assessment criteria, good (3-4)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissän hallitsevansa kurssin sisällöt hyvin, sekä osaavansa myös soveltaa oppimaansa. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on asianmukaista, eikä tekstissä juurikaan ole havaittavissa käsite- tai asiavirheitä.
Assessment criteria, excellent (5)
On palauttanut kaikki tehtävät määräaikaan mennessä ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään kurssin sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamisosaamista. Oppimistehtävät ovat huoliteltuja ja tehtävänantojen mukaisia, lähdemateriaalien käyttö on monipuolista, eikä tekstissä ole käsite- tai asiavirheitä. Esitetyt näkökulmat ja väitteet perustellaan ja oppimistehtävistä välittyy tutkiva ja pohtiva ote.
Further information
YAMK-opintoja, ei sovellu AMK-opintoihin. Avoimesta AMK:sta max.5 opiskelijaa mukaan.