Skip to main content

Service Design (5 cr)

Code: KH00CE21-3002

General information


Enrollment
01.12.2023 - 11.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2024 - 07.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Janne Granfors
Groups
PLIITS22MAR
PLIITS22MAR
Course
KH00CE21
No reservations found for realization KH00CE21-3002!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakso alkaa 11.1.2024 ja päättyy 7.3.2024.

Opintojakson sisältö:
- Palvelumuotoilun konsepti ja terminologia
- Palvelumuotoilun periaatteet ja prosessit
- Palvelumuotoilussa käytettävät menetelmät ja työkalut

Objective

After completing the course the student is able to
- explain the principles of user-centric service design
- describe the process of service design
- use the methods of service design
- carry out a service design project

Content

- Principles and processes of service design
- Methods of service design
- User-centric service planning

Materials

Kirjallisuutta:

- Polaine, A., Løvlie, L. & Reason, B. 2013. Service design: from insight to implementation. Brooklyn, NY: Rosenfeld Media.

- Morelli, N., de Götzen, A. & Simeone, L. 2021. Service Design Capabilities. Cham, Switzerland. Springer Series in Design and Innovation.

- Stickdorn, M., Hormess, M.E., Lawrence, A., Schneider, J. 2018. This Is Service Design Doing: Applying Service Design Thinking in the Real World. O'Reilly Media. (www.thisisservicedesigndoing.com)

Opettajan jakamat luentomateriaalit

Teaching methods

Luennot
Yksilötehtävät
Ryhmätyöt
Työpajat
Projektityö
Esittelyt
Vieraspuhujat
Itse- ja vertaisarviointi

Exam schedules

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaatiopedagogiikka
- tiimioppiminen työelämäprojektin parissa
- digitaalisten apuvälineiden käytön harjoittelu
Kestävä kehitys huomioidaan projektien palvelumuotoilussa sekä case-esimerkeissä

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Student workload

Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen ja se vastaa n. 135 tunnin työpanosta.

Työmäärän jakautuminen:
Kontaktitunnit: 21 h
Etäopinnot: 114 h
- Palvelumuotoiluprojekti: 100 h
- Yksilötehtävät: 12 h
- Itse- ja vertaisarvioinnit: 2 h

Evaluation methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 0-5

Arvosanaan vaikuttavat osatekijät painoarvoineen:
- Yksilötehtävät (ennakkotehtävä, yksilötyö, esitykset) 40 %
- Ryhmätyöt (projekti) 60 %

Tehtävien palauttaminen aikataulussa vaikuttaa arvosanaan.

Ammattimaisuuteen pyrkiminen, kokonaisuuden hahmottaminen ja asiakaslähtöisyyden huomioon ottaminen arvioidaan sekä yksilö- että ryhmätöissä.

Myös itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat arvosanan muodostumiseen.

Läsnäoloaktiivisuus voi vaikuttaa arvosanaan korottavasti tai laskevasti.

Failed (0)

Opiskelija ei ole palauttanut yksilötehtäviä ja/tai hän ei ole osallistunut ryhmätyöhön.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija osoittaa hallitsevansa tehtävien suorittamisen minimikyvyt, mutta kyvyissä on huomattavia puutteita tai useita tehtäviä on palauttamatta. Teorian ja metodologian soveltaminen tyydyttävää. Viestintä ja dokumentaatio kohtalaista.

Assessment criteria, good (3-4)

Itsenäiset tehtävät on tehty hyvin ja esitetty selkeästi. Opiskelija osoittaa pääosin hallitsevansa tehtävien suorittamisen edellyttämät kyvyt. Teorian ja metodologian soveltaminen hyvällä tasolla. Viestintä ja dokumentaatio hyvää.

Assessment criteria, excellent (5)

Itsenäisten tehtävien suorituksissa on arviointikriteerit huomioon ottaen useita huomattavia ansioita. Kaikki tehtävät on palautettu määräajassa. Teorian ja metodologian soveltaminen erinomaista, samoin viestintä ja dokumentaatio.

Further information

Itslearning ja sähköposti.

Go back to top of page