Skip to main content

Managing Customers and Customer Experience (5 cr)

Code: 3101275-3006

General information


Enrollment
01.12.2023 - 11.01.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
11.01.2024 - 21.03.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Professional Sales
Teachers
Saara Tikkanen
Course
3101275
No reservations found for realization 3101275-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Ajoitus: noin 11.01.2024 - 14.03.2024

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- soveltaa asiakaslähtöistä ajattelua myynti- ja asiakaspalveluprosesseissa
- luoda, arvioida ja ylläpitää asiakassuhteita
- analysoida asiakaskokemuksen muodostumista

Objective

Student is able:
- to create and develop business relationships in B-to-B markets

Content

Managing customers
Customer experience

Materials

- Saarijärvi, H., & Puustinen, P. (2020). Strategiana asiakaskokemus: Miksi, mitä, miten?
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995621006905970)

- Korkiakoski, K., & Gerdt, B. (2016). Ylivoimainen asiakaskokemus: Työkalupakki. Talentum Pro.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995029447205970)

- Gerdt, B., & Eskelinen, S. (2018). Digiajan asiakaskokemus: Oppia kansainvälisiltä huipuilta. Alma Talent.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995125977205970)

- Mäntyneva, M. (2019). Key account management: Kasvata yrityksesi avainasiakkuuksia. Kauppakamari.
(https://turkuamk.finna.fi/Record/turkuamk_electronic.995224337205970)

Teaching methods

Opintojaksolla käytetään aktivoivia, yhteistoiminnallisia case-oppimismenetelmiä siten, että oppimista tapahtuu itsenäisesti, yhteisesti ja pienryhmissä.

Teoriatietoperusta otetaan haltuun mm. tutustumalla oppimateriaaliin itsenäiseti sekä pienryhmissä, esityksissä sekä luentojen, podcastien ja videoiden avulla.

Tietoperustaa sovelletaan käytäntöön mm. pienryhmien case-harjoituksissa.

Exam schedules

Kurssilla on kaksi oppimisen tarkistusta, joille ei ole uusintamahdollisuutta. Ajankohdat ilmoitetaan kurssin ensimmäisellä kerralla.

Pedagogic approaches and sustainable development

Opintojakso toteutetaan Innopedan mukaisesti hyödyntäen case-harjoituksia.

Completion alternatives

-

Student workload

- Tietoperustaan liittyvät case-pienryhmätyöt ja -esitykset (esim. power point) sekä yksilötehtävä ja oppimisen tarkistukset (2 kpl).

Opiskelijan laskennallinen työmäärä yht. 135 h.

Evaluation methods and criteria

- Yksilötehtävä: Asiakaskokemuksen arviointi ja kehitys (1-5) 30 %
- Ryhmätyö-Case (osa 1 ja osa 2, arvioidaan kokonaisuutena asteikolla 1-5) 35 %
- Ryhmätyö-Case X (1-5) 15 %
- 2 x oppimisen tarkistus (yksilötehtävinä tehtäviä verkkotenttejä) (1-5, siten, että yhden tentin max. pistemäärä on 10 ja läpi pääsee 5 pisteellä --> 5p=1, 6p=2, 7p=3, 8p=4 ja 9-10p=5) 10 % ja 10 %
- 50 % läsnäolovaatimus kurssin läpäisemiseksi
- Osallistumis - ja läsnäoloaktiivisuus (esim. kysymyksiin vastaaminen, dialogi, kysyminen, ryhmätöiden esittäminen) voi vaikuttaa arviointiin nostavasti tai laskevasti
- Vapaaehtoisen kirjareflektion hyväksytty suorittaminen vaikuttaa loppuarvosanaan nostavasti
- Itse- ja vertaisarviointi (hyv/hyl) voi vaikuttaa ryhmätöiden arviointiin laskevasti/nostavasti
- Tehtävien palautus määräajan jälkeen vaikuttaa tehtäväkohtaiseen arviointiin laskevasti

Lopullinen arvosana annetaan asteikolla 1-5, painotukset huomoiden.

Failed (0)

Hylkäämisen perusteena on se, että useampi kuin yksi vaadittava osuus opintojaksosta on hylätty/suorittamatta ja opiskelija on osallistunut lähiopetukseen alle 50 %. Opiskelijan osuus ryhmätyöstä voidaan myös hylätä, mikäli hän on toiminut vapaamatkustajana.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija/pienryhmä on omaksunut yksittäisiä aihealueen käsitteitä ja näkökulmia sekä soveltaa niitä jossain määrin arvioitavissa tehtävissä. Arvioitavat tuotokset perustuvat pääosin irrallisiin havaintoihin tai lähteistä otettuihin näkökulmiin, ei suunnitelmalliseen kokonaisnäkemykseen tietoperustan soveltamisesta.

Opiskelija ei osallistu ryhmätyöhön tai sen esittämiseen aktiivisesti. Opiskelijan saamasta vertaispalautteesta käy ilmi ryhmätyöskentelyn laiminlyöntiin viittaavia seikkoja.

Opiskelija on läsnä noin 50-60 %. Opiskelijan saama vertaispalaute tukee arvosanaa 1-2.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija/pienryhmä toimii oma-aloitteisesti kohti arvioitavien tehtävien ja opintojakson tavoitteita ja yleisvaikutelmana on, että opiskelija/pienryhmä on hyvin ymmärtänyt asiakaskeskeisyyden, asiakaskokemuksen ja asiakassuhteen johtamisen ja hoitamisen merkityksen yrityksen menestystekijänä. Opiskelija/pienryhmä kykenee jakamaan ja yhdistelemään tietoa pienryhmän sisällä sekä tuottamaan loogisen ja olennaiset näkökulmat tiivistävän esityksen.

Opiskelija on läsnä noin 75 %. Opiskelijan saama vertaispalaute tukee arvosanaa 3-4.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija/pienryhmä toimii aktiivisesti ja yleisvaikutelmana on, että hän/ryhmä on omaksunut erinomaisesti asiakaskeskeisyyden, asiakaskokemuksen sekä asiakassuhteen johtamisen ja hoitamisen merkityksen yrityksen kilpailutekijänä. Pienryhmätöissä tietoperustan hyödyntäminen on laajaa ja esitykset osoittavat, että tietoa on pienryhmässä jaettu ja yhdistelty loogisesti ja ymmärrettävästi. Palautettavat lopputuotokset ovat viimeisteltyjä ja perusteltuja. Tuotoksista käy ilmi opiskelijan/pienryhmän ammattimainen kypsyys. Esityksiin on panostettu ja onnistuttu tiivistämään olennaiset näkökulmat.

Opiskelija on läsnä noin 100 %. Opiskelijan saama vertaispalaute tukee arvosanaa 5.

Further information

ITSLearning & sähköposti

Go back to top of page