Skip to main content

Sales and marketing of sports and buying sports (10 cr)

Code: KH00BP57-3006

General information


Enrollment
02.12.2023 - 31.12.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business
Teachers
Jaakko Haltia
Arto Kuuluvainen
Course
KH00BP57
No reservations found for realization KH00BP57-3006!

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- selittää myyntityön roolin urheiluorganisaatiossa ja kuinka ammattimaiset myyntihenkilöt suorittavat tehtäviänsä
- toteuttaa myyntiprosessin eri vaiheet tehokkaasti ja asiakaslähtöisesti
- analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja ostoprosesseja
- käyttää erilaisia myyntimalleja ja myyntitaitoja eri myyntitilanteissa ja asiakassuhteen vaiheissa
- rakentaa ja kehittää pitkäaikaisia asiakassuhteita arvonluonnin näkökulmasta
- osaa käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- osaa tunnistaa ostokäyttäytymisen taustalla olevia tekijöitä sekä asiakkaalle arvoa tuottavia tekijöitä
- osaa kuvailla myyntitapahtuman vaiheet ja toimia asiakaslähtöisesti
- tuntee nykyaikaisen markkinointiviestinnän keinoja

Objective

The student is able
- to explain the role of personal selling in sport organization and how professional salespeople are behaving
- to execute the different stages of the sales process in an effective and customer-oriented way
- to analyze buying behavior and buying processes
- to use appropriate sales models and sales skills in different sales situations and during the different stages of the relationship
- to create long-term customer relationships from the value creation perspective
- to use the basic marketing concepts
- to define the factors behind the customer´s buying behavior and offer additional value to the customer
- describe the phases of the sales process and act customer-oriented
- to recognize modern marketing communication aspects.

Content

- sales process
- methods to acquire customer understanding
- factors affecting customer experience, value creation
- preparing for sales and customer service situations
- stages of the sales process
- marketing communication

Materials

Itslearning-ympäristön materiaali
Bergström S. ja Leppänen A. "Yrityksen asiakasmarkkinointi", 2018
Jalonen ja muut "Arvonluonnin pelikirja", 2017

Teaching methods

Monimuoto

Exam schedules

Ei tenttiä

Pedagogic approaches and sustainable development

Innovaaitopedagogiikka

Student workload

Lähiopetus 40
Etätehtävät 100
Kirjallisuus 80

Evaluation methods and criteria

Opinotjakso arvioidaan arvosanoilla 0, 1-5

Failed (0)

Työ täysin puutteellinen tai virheellinen

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Asiat käsitelty suppeasti, luettelomaisesti eivätkä välity täysin tehtävästä
Ristiriitaisuutta ja epäjohdonmukaisuutta
Perustelut täysin puutteellisia

Assessment criteria, good (3-4)

Tuotu esille keskeinen asiasisältö jokseenkin hyvin
Epäolennaista ainesta vain vähän tai ei ollenkaan
Ei havaittavissa asioiden omakohtaista reflektiota
Esitetty perusteluja vähäisessä määrin
Kirjallinen työ selkeä

Assessment criteria, excellent (5)

Tuotu esille keskeisin asiasisältö erittäin kattavasti
Asiaa kuvattu ja arvioitu useasta eri näkökulmasta, hyödynnetty erittäin monipuolisesti olemassa olevaa lähdeaineistoa
Esitetty pohdintoja, perusteluja, omia näkemyksiä ja johtopäätöksiä erittäin runsaasti, kattavasti ja johdonmukaisesti
Kirjallinen työ erittäin selkeä ja looginen

Go back to top of page