Competence management in social and healthcare (5 cr)
Code: MS00CH74-3002
General information
- Enrollment
-
01.01.2024 - 09.02.2024
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
09.02.2024 - 31.07.2024
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 35
- Degree programmes
- Master of Business Administration, Management of Social and Health Services and Business
- Teachers
- Jan Holmberg
- Course
- MS00CH74
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakson 2024 lähipäivät toteutetaan lähiopetuksena kampuksella seuraavina päivinä:
• 09.02.2024 klo 9-16 (EDU_1091)
• 01.03.2024 klo 9-16 (EDU_1091)
Muutoin toteutus perustuu jakson aikana suoritettaviin oppimistehtäviin.
Opintojakson pääsisältöjä ovat:
• Osaamisen johtamisen käsitteet ja käytännöt.
• Osaamistarpeiden tunnistaminen ja ennakointi.
• Osaamispääoman kehittäminen ja säilyttäminen.
• Tulevaisuuden osaamistarpeet sosiaali- ja terveysalalla.
Objective
After competing the course, the student:
- understands the concepts and practices of competence management
- recognizes and anticipates future competence needs in social and healthcare
Content
Contents:
- concepts and practices of competence management
- recognition and anticipation of future competence needs
- development and maintaining of human capital
- future competence needs in social and healthcare
Materials
Ilmoitettu Itslearning-oppimisympäristössä.
Teaching methods
Lähiopetus, ryhmätyöskentely ja oppimistehtävät.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Pedagogic approaches and sustainable development
Innovaatiopedagogiikka on keskiössä kaikissa Turun ammattikorkeakoulun (YAMK) koulutuksissa. Opiskelijat opiskelevat työnsä ohessa ongelmalähtöisesti ja teoriaa käytäntöihin soveltaen. Tämä opintojakso sisältää lähiopetusta, pienryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä opiskelua.
Lähiopetuksessa perehdytään opintojaksolle keskeiseen teoriaan sekä keskustellaan ja jaetaan kokemuksia käsiteltävistä aiheista. Pienryhmätyöskentelyssä korostuvat itseohjautuvuus, vertaisoppiminen sekä dialoginen vuorovaikutus. Yksilötehtävissä perehdytään opintojakson kirjallisuuteen, harjoitellaan tiedonhankintaa ja jalostamista sekä jäsenneltyä asioiden esitystapaa.
Completion alternatives
Ei erillistä valinnaista suoritustapaa.
Student workload
Lähiopetusta: luentoja ja toiminnallista työskentelyä (16 h) sekä itsenäistä opiskelua: oppimistehtäviä ja pienryhmätyöskentelyä (119 h). Yhteensä 135 h (5 op).
Evaluation methods and criteria
The assessment is based on the learning assignments completed during the course and active participation in the in-person sessions, as well as:
- Group assignment to be submitted: grading: FAIL/1-K5.
- Individual assignment to be submitted: FAIL/T1-K5, with the result being the final grade for the course.
Failed (0)
Ei ole palauttanut kaikkia tehtäviä eikä osallistunut lähiopetukseen tai suorittanut korvaavia tehtäviä sovitusti. Palautetut tehtävät eivät vastaa pääosaa tehtävänannossa pyydetyistä asioista.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
On palauttanut kaikki tehtävät ja osallistunut lähiopetukseen. Osoittaa oppimistehtävissään hallitsevansa opintojakson sisällöt pääpiirteittäin.
Assessment criteria, good (3-4)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissä hallitsevansa opintojakson sisällöt hyvin, ja osaavansa myös soveltaa oppimaansa.
Assessment criteria, excellent (5)
On palauttanut kaikki tehtävät ajallaan ja osallistunut lähiopetukseen aktiivisesti. Osoittaa oppimistehtävissään opintojakson sisältöjen monipuolista hallintaa ja soveltamista.
Further information
YAMK - opintoja, ei sovellu AMK - opintoihin.