Development methods (5cr)
Code: KH00CQ10-3005
General information
- Enrollment
- 01.06.2025 - 31.08.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Engineering and Business
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Library and Information Services
- Teachers
- Ritva Hyttinen
- Course
- KH00CQ10
Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 22 h 0 min.
| Time | Topic | Location | 
|---|---|---|
| Fri 05.09.2025  time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) | Luento, Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3005 | LEM_B163
                                    Vellamo muunto | 
| Fri 03.10.2025  time 09:00 - 16:00 (7 h 0 min) | Luento, Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3005 | LEM_B163
                                    Vellamo muunto | 
| Thu 06.11.2025  time 08:00 - 16:00 (8 h 0 min) | Lähipäivä, TKI-osaamisen soveltaminen KH00CQ11-3001/Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3001+KH00CQ10-3005 | LEM_B164
                                    Tapio muunto | 
Evaluation scale
H-5
                    
Content scheduling
Research and development as a process and as a text report
- Topic and knowledge basis
- Research and operational methods
- Data analysis and interpretation
- Ethical research and development
The study course is implemented in an integrated manner with the Development task study course.
Register for that course as well!
                    
Materials
Hakala, J. T. 2022. Hyvä, parempi, valmis: Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. [Helsinki]: Gaudeamus. (e-kirja saatavilla Turku AMK:n Finnassa)
Tarkempi aineisto julkaistaan ITS alustalla
                    
Teaching methods
In the course, active and interactive learning is applied. In lectures workshops, exercises, and experiments are the key methods. Additionally, individual work on student's own research or development topic, which involves tasks related to the topic, knowledge base, research or development focus, and ethical reporting. Moreover, peer evaluation is utilised
.
                    
Pedagogic approaches and sustainable development
The course follows Turku University of Applied Sciences' innovation pedagogical strategy, which places the student at the center. The student is an active agent and learner who, through various forms of interaction, enhances their knowledge and understanding of the subject. They learn and demonstrate their learning through various individual and group tasks.
The course aims indirectly at sustainable development, focusing on the production of reliable knowledge.
                    
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op= 27 h)
                    
Evaluation methods and criteria
Opintojaksolla noudatetaan jatkuvan arvioinnin ideologiaa, mikä tarkoittaa että arviointi kohdistuu kaikkiin opintojakson osiin
- läsnäolo ja aktiivisuus lähitunneilla
- aikataulujen ja ohjeiden noudattaminen
- oppimistehtävät sekä ryhmässä että itsenäisesti
                    
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tapaamisiin ja/tai reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja ryhmän tuotoksia. Tuotoksissa osoitetaan osin menetelmien ja kurssisisältöjen osaamista.
                    
Assessment criteria, good (3-4)
Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tapaamisiin ja on osallistunut aktiivisesti työskentelyyn ja/tai reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja ryhmän tuotoksia. Tehdyt tehtävät on tehty huolellisesti ja palautettu
                    
Assessment criteria, excellent (5)
Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti tapaamisiin ja työskentelyyn sekä edistänyt ryhmän toimintaa omilla ajatuksilla ja oivalluksilla. Lisäksi opiskelija on reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja/tai ryhmän tuotoksia. Tehdyt tehtävät on tehty huolellisesti ja ne on palautettu sovitun aikataulun mukaisesti. Tuotoksista näkyy menetelmien syvällisempää osaamista, soveltamista ja oivaltavuutta.