Skip to main content

Development methods (5 cr)

Code: KH00CQ10-3005

General information


Enrollment
01.06.2025 - 31.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.08.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Engineering and Business
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Library and Information Services
Teachers
Ritva Hyttinen
Course
KH00CQ10

Realization has 3 reservations. Total duration of reservations is 22 h 0 min.

Time Topic Location
Fri 05.09.2025 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Luento, Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3005
LEM_B163 Vellamo muunto
Fri 03.10.2025 time 09:00 - 16:00
(7 h 0 min)
Luento, Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3005
LEM_B163 Vellamo muunto
Thu 06.11.2025 time 08:00 - 16:00
(8 h 0 min)
Lähipäivä, TKI-osaamisen soveltaminen KH00CQ11-3001/Kehittämismenetelmät KH00CQ10-3001+KH00CQ10-3005
LEM_B164 Tapio muunto
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Research and development as a process and as a text report
- Topic and knowledge basis
- Research and operational methods
- Data analysis and interpretation
- Ethical research and development

The study course is implemented in an integrated manner with the Development task study course.
Register for that course as well!

Materials

Hakala, J. T. 2022. Hyvä, parempi, valmis: Opinnäyteopas ammattikorkeakouluille. [Helsinki]: Gaudeamus. (e-kirja saatavilla Turku AMK:n Finnassa)

Tarkempi aineisto julkaistaan ITS alustalla

Teaching methods

In the course, active and interactive learning is applied. In lectures workshops, exercises, and experiments are the key methods. Additionally, individual work on student's own research or development topic, which involves tasks related to the topic, knowledge base, research or development focus, and ethical reporting. Moreover, peer evaluation is utilised
.

Pedagogic approaches and sustainable development

The course follows Turku University of Applied Sciences' innovation pedagogical strategy, which places the student at the center. The student is an active agent and learner who, through various forms of interaction, enhances their knowledge and understanding of the subject. They learn and demonstrate their learning through various individual and group tasks.

The course aims indirectly at sustainable development, focusing on the production of reliable knowledge.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op eli 135 h (1 op= 27 h)

Evaluation methods and criteria

Opintojaksolla noudatetaan jatkuvan arvioinnin ideologiaa, mikä tarkoittaa että arviointi kohdistuu kaikkiin opintojakson osiin

- läsnäolo ja aktiivisuus lähitunneilla
- aikataulujen ja ohjeiden noudattaminen
- oppimistehtävät sekä ryhmässä että itsenäisesti

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tapaamisiin ja/tai reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja ryhmän tuotoksia. Tuotoksissa osoitetaan osin menetelmien ja kurssisisältöjen osaamista.

Assessment criteria, good (3-4)

Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut tapaamisiin ja on osallistunut aktiivisesti työskentelyyn ja/tai reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja ryhmän tuotoksia. Tehdyt tehtävät on tehty huolellisesti ja palautettu

Assessment criteria, excellent (5)

Kaikki tehtävät ja/tai tentit on tehty ja palautettu verkkoalustalla kerrottujen ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti tapaamisiin ja työskentelyyn sekä edistänyt ryhmän toimintaa omilla ajatuksilla ja oivalluksilla. Lisäksi opiskelija on reflektoinut ohjeiden mukaisesti omia ja/tai ryhmän tuotoksia. Tehdyt tehtävät on tehty huolellisesti ja ne on palautettu sovitun aikataulun mukaisesti. Tuotoksista näkyy menetelmien syvällisempää osaamista, soveltamista ja oivaltavuutta.

Go back to top of page