Skip to main content

Doing and Becoming (5 cr)

Code: TH00BF44-3013

General information


Enrollment
02.07.2024 - 26.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 18.10.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Health and Well-being
Campus
Kupittaa Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
14 - 26
Degree programmes
Degree Programme in Occupational Therapy
Teachers
TOIMINTA TERHY14 Virtuaalihenkilö14
Anu Kuikkaniemi
Pirjo Pennanen
Heidi Hämäläinen
Course
TH00BF44

Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 33 h 15 min.

Time Topic Location
Mon 26.08.2024 time 09:00 - 11:00
(2 h 0 min)
Info_etä_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3013
etänä
Wed 04.09.2024 time 10:00 - 15:45
(5 h 45 min)
Historia_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3013
EDU_3073 Oppimistila avo muunto byod
Thu 05.09.2024 time 10:00 - 15:45
(5 h 45 min)
Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3013
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Tue 10.09.2024 time 10:00 - 15:45
(5 h 45 min)
Eettisyys_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3013
EDU_1090 Ringsberg esitystila byod
Thu 12.09.2024 time 10:00 - 15:45
(5 h 45 min)
Terapeuttinen toiminta_Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3013
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Fri 11.10.2024 time 08:15 - 14:00
(5 h 45 min)
NÄYTTÖPÄIVÄ Toiminnallisuus ja Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3013
ICT_C2033_2034 Teoriatila muunto
Fri 11.10.2024 time 08:45 - 11:15
(2 h 30 min)
Toiminta ihmisen elämässä TH00BF44-3013
ICT_B2035 Fysikaalisen terapian ja lastahoidontila
Changes to reservations may be possible.

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Info etänä
Ryhmätyöskentelynä:
TEEMA: Toimintaterapia ennen ja nyt
TEEMA: Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina

Tiimioppimisena:
TEEMA: Oikeus toimintaa ja oikeudenmukaisuus, eettisyys
TEEMA: Terapeuttinen toiminta
Näyttöpäivä

Objective

Opiskelija osaa
• kuvailla, miten toimintaterapia on kehittynyt nykyiselleen,
• tunnistaa ihmisen merkityksellistä toimintaa elämänkaaren eri vaiheissa,
• selittää, mitkä tekijät vaikuttavat toiminnalliseen oikeudenmukaisuuteen ja miten toimintaterapiassa sitä voidaan tukea ja edistää,
• selittää toimintaterapian arvoperustan ja eettiset periaatteet,
• tunnistaa terapeuttisen toiminnan edellytyksiä.

Content

Toimintaterapia ennen ja nyt
Merkityksellinen toiminta eri ikäkausina
Oikeus toimintaan ja osallistumiseen
Toimintaterapian arvot, eettisyys ja osaamisalueet kansallisesti ja kansainvälisesti
Terapeuttinen toiminta

Materials

Tieto oppimateriaaleista löytyy verkkoympäristöstä

Teaching methods

Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä, ryhmätöitä ja tiimityöskentelyä tiimipäivissä

Exam schedules

Opintojaksosta tehdään reflektiopaperi, vain hylätyn reflektiopaperin voi uusia, hyväksyttyä reflektioaperia ei voi korottaa

Pedagogic approaches and sustainable development

Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin. Ohjeistus löytyy Tiimioppijan käsikirjasta.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Student workload

27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä. 5op= 135t.
Lähipäivät
Itsenäisen opiskelun osuus xx, johon sisältyy:
Muistiinpanot kaikista teemoista.
Tiimireflektio yhdistettynä Toiminnallisuus toimintaterapiassa -opintojaksoon.


Tarkempi ohjeistus opppimistehtävistä löytyy ITSLearningin verkkoympäristöstä.

Evaluation methods and criteria

Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn.
Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Muistiinpanot ja ryhmätyön valmistelu hyväksytty/hylätty
Aktiivisuus lähipäivissä vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Itse- ja vertaisarviointi vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Näytön vaikutus arvosanaan +/-1 numero
Tiimireflektio arvioidaan asteikolla 0-5 arviointikehikon mukaisesti.

Failed (0)

Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Opiskelijalla on oikeus korjata vain hyläyttyä reflektiopaperia, jotta saavuttaa hyväksytyn 1-5 arvosanan.
HYL
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
• ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

TASO 1
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
• etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
• käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti

TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
• osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi

ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
• opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
• ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
• arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti

Assessment criteria, good (3-4)

TASO 3
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita eri näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
• tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
• lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty

TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
• hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia

ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
• edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
• jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
• arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
• opintojakson tehtävät palautettu ajallaan

Assessment criteria, excellent (5)

TASO 5
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita useista näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
• tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
• perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
• edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
• rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
• arvioi omaa osaamistaan realistisesti

Further information

Viestintä Itslearningin kautta, josta löytyy ohjeistus Opintojaksoon perehtyminen suunnitelmasivulta

Go back to top of page