Assessment of Occupational Performance (4 cr)
Code: TH00CL62-3004
General information
- Enrollment
- 02.07.2024 - 07.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 07.10.2024 - 05.11.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 14 - 26
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- TOIMINTA TERHY14 Virtuaalihenkilö14
- Anu Kuikkaniemi
- Pirjo Pennanen
- Heidi Hämäläinen
- Course
- TH00CL62
Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 26 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Mon 07.10.2024 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Info_etä_Toiminnallisuuden arviointi TH00CL62-3004 |
etänä
|
Mon 21.10.2024 time 08:15 - 11:45 (3 h 30 min) |
Hyvät arviointikäytännöt_Toiminnallisuuden arviointi TH00CL62-3004 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Tue 22.10.2024 time 08:15 - 11:45 (3 h 30 min) |
COPM_Toiminnallisuuden arviointi TH00CL62-3004 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
Tue 29.10.2024 time 08:15 - 14:00 (5 h 45 min) |
OSA_Toiminnallisuuden arviointi TH00CL62-3004 |
EDU_1090
Ringsberg esitystila byod
|
Thu 31.10.2024 time 08:15 - 14:00 (5 h 45 min) |
WRI-_Toiminnallisuuden arviointi TH00CL62-3004 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Wed 06.11.2024 time 09:00 - 15:00 (6 h 0 min) |
MOHOST_Toiminnallisuuden arviointi TH00CL62-3004 |
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
7.10 2t Opintojakson info
21.10 4t Teema Hyvät arviointikäytännöt
22.10 4t Teema COPM,
29.10 6t Teema OSA,
31.10 6t Teema WRI,
6.11 6t Teema MOHOST
Objective
Opiskelija osaa
• selittää arviointiin liittyviä käytäntöjä ja vaikuttavia tekijöitä sekä eettisiä periaatteita,
• tunnistaa toiminnallisuuden arviointimahdollisuuksia,
• käyttää tarkoituksenmukaisia arviointimenetelmiä arvioidessaan asiakkaan toimintaa,
Content
Hyvät arviointikäytännöt toimintaterapiassa
Toiminnallisuuden arviointi
Materials
Tieto oppimateriaaleista löytyy ITS Learningistä.
Teaching methods
Opintojakso sisältää itsenäistä opiskelua verkkoympäristössä ja tiimityöskentelyä lähipäivissä
Poissaolot tiimipäivistä osoitetaan opettajan kanssa sovitulla tavalla.
Exam schedules
Opintojaksosta tehdään reflektiopaperi, vain hylätyn reflektiopaperin voi uusia, hyväksyttyä reflektiopaperia ei voi korottaa.
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu tapahtuu tiimioppimisen periaattein ja käänteisen oppimisen menetelmin. Ohjeistus löytyy Tiimioppijan käsikirjasta.
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Tiimipäivät kampuksella.
Student workload
27t= 1op; 4op= 108t josta tiimityöskentelyä lähipäivissä on 24t.
Itsenäistä työskentelyä 78t sisältäen ennakkovalmistautumisen tunneille ja reflektion pareittain.
Reflektiopaperi tehdään toiminnallisuuden arviointi ja toiminnallisuuden arviointi käytännössä opintojaksojen sisällöistä. Tarkempi ohjeistus löytyy ITS Learningistä.
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti ja osallistumista tiimityöskentelyyn. Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Reflektiopaperi pareittain, joka käsittää sekä Toiminnallisuuden arviointi ja Toiminnallisuuden arviointi käytännössä -opintojaksot (poislukien ravitsemuksen ja EA, mikrobiologian ja aseptiikan osuudet) arvioidaan asteikolla hyl-5.
Aktiivisuus tiimipäivissä +/- 1 numero
Itseis- ja vertaisarviointi +/- 1 numero
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa. Opiskelijalla on oikeus korjata vain hyläyttyä reflektiopaperia, jotta saavuttaa hyväksytyn 1-5 arvosanan.
HYL
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
• ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
TASO 1
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
• etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
• käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
• osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
• opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
• ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
• arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Assessment criteria, good (3-4)
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita eri näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
• tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
• lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
• hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
• edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
• jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
• arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
• opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Assessment criteria, excellent (5)
TASO 5
AMMATILLINEN TIETO JA TIEDONHANKINTA
• osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
• tarkastelee asioita useista näkökulmista
• etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
• tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
TOIMINTATERAPEUTIN AMMATTITAITO, LUOVA ONGELMANRATKAISUKYKY
• käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
• perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
ALOITTEELLISUUS, KRIITTINEN AJATTELU, YHTEISTYÖTAIDOT
• organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
• edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
• ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
• rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
• palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
• arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Qualifications
Opintojaksot:
Toiminta ihmisen elämässä
Toiminnallisuus toimintaterapiassa
Further information
Opintojaksoon liittyvät kysymykset Itsiin kysymys-vastaa-kohtaan.