Coaching in Practice (5 cr)
Code: TH00CL68-3004
General information
- Enrollment
-
07.12.2024 - 18.03.2025
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
19.03.2025 - 28.05.2025
Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Health and Well-being
- Campus
- Kupittaa Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 30
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Therapy
- Teachers
- Johanna Kurtti
- Anu Kuikkaniemi
- Heli Arokki
- Course
- TH00CL68
Realization has 7 reservations. Total duration of reservations is 28 h 45 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Wed 19.03.2025 time 08:30 - 10:00 (1 h 30 min) |
Klo 8.30 alkaen RAV/Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä TH00CL68-3004 |
Etäopetus
|
Wed 02.04.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
RAV/Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä TH00CL68-3004 |
ICT_B1033
Teoriatila
|
Thu 10.04.2025 time 14:15 - 15:45 (1 h 30 min) |
Info, Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä TH00CL68-3004 |
etänä
|
Tue 29.04.2025 time 10:00 - 15:45 (5 h 45 min) |
Ryhmän ohjaus_Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä TH00CL68-3004 |
EDU_1091
Hammarbacka esitystila byod
|
Mon 05.05.2025 time 08:15 - 15:45 (7 h 30 min) |
Simulaatio harjoitukset_Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä TH00CL68-3004 |
Simulation 4 MED D2024,Debriefing 4 MED D2035,Simulation 3 MED D2022,Debriefing 3 MED D2034
|
Tue 06.05.2025 time 08:15 - 15:45 (7 h 30 min) |
Simulaatio harjoitukset_Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä TH00CL68-3004 |
Simulation 4 MED D2024,Debriefing 4 MED D2035,Simulation 3 MED D2022,Debriefing 3 MED D2034
|
Wed 28.05.2025 time 10:00 - 11:45 (1 h 45 min) |
Purkupäivä_Terapeuttinen ohjaaminen käytännössä TH00CL68-3004 |
ICT_C2033_2034
Teoriatila muunto
|
Evaluation scale
Hyväksytty/Hylätty
Content scheduling
info
6h Ryhmänohjaus
Simulaatiot 5.5-6.5.25
Etäohjaus työelämäkumppani 2x ajalla 12.5-23.5.2025.
Ryhmän toteutuksen raportointi ja arviointi sekä palautekeskustelu
Tarkammat ohjeet löytyvät Itsistä.
RAV (Johanna): Keskeisimpien kansansairauksien ravitsemushoito ja yleisimmät erityisruokavaliot sekä näiden huomioiminen toimintaterapeutin työssä. Ravitsemuksen tunnit sijoittuvat viikoille 12-14.
Objective
Opiskelija osaa
• suunnitella näyttöön perustuen ryhmätoimintaa asiakasryhmälle,
• toteuttaa ryhmätoimintaa asiakasryhmälle kirjallisen suunnitelman pohjalta,
• kuvata dokumentoinnin avulla ryhmän toteutusta ja laatia siitä yhteenvedon,
• reflektoida terapeuttista vuorovaikutustaan ja toimintaansa ryhmän ohjauksessa.
• Tunnistaa keskeisempien kansansairauksien ravitsemushoitoa ja yleisimmät erityisruokavaliot sekä osaa soveltaa tietoa toimintaterapeutin työssä
Content
Ryhmän suunnittelu ja toteutus
Ryhmän toimintaterapeuttinen ohjaaminen
Ryhmäprosessin dokumentointi ja oman oppimisen arviointi
Keskeisimmät kansansairaudet ja yleisimmät erityisruokavaliot
Materials
Tieto oppimateriaaleista löytyy Itsistä
Teaching methods
Toteutustapa on monimuotoinen sisältäen itsenäistä opiskelua ja tiimityöskentelyä (ryhmätoteutusten suunnittelu, toteutus ja raportointi)
Exam schedules
Ei tenttiä
Pedagogic approaches and sustainable development
Opiskelu perustuu tiimimuotoiseen oppimiseen sekä tekemällä oppimiseen työelämän rajapinnassa. Ohjeistus löytyy Itsistä.
Completion alternatives
Toimintaterapian perusharjoittelu. Ei valinnaista toteutustapaa, harjoittelu suoritetaan ohjeistuksen mukaisesti (ks kohta sisältö ja ajoitus, oppimistehtävät ja opiskelijan työn mitoitus). Poissaolo korvataan seuraavan toteutuksen mukana.
Student workload
Kontaktipäivät, opiskelijatyötä sis suunnittelua, käytännön totetukset ja palautteet.
Ryhmänohjaus sisältää siihen liittyvän valmistelutyön ja käytännön suunnittelutyön.
Ohjeistus oppimistehtävistä löytyy Itsistä. 27 tuntia opiskelijatyötä vastaa yhtä opintopistettä.
Assessment criteria, approved/failed
Hyväksytty-hylätty: Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti annettuun määräaikaan mennessä. Katso tarkemmat kriteerit seuraavasta kohdasta.
Hyväksytty suoritus:
Opiskelija suorittaa jaksolle sisältyvät oppimistehtävät määräajan puitteissa.
Opiskelija noudattaa opintojakson ohjeita
Opiskelija osoittaa riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
Opiskelija tarkastelee asioita eri näkökulmista.
Opiskelija käyttää annettua lähdekirjallisuutta tai hyödyntää asianmukaisia lähteitä
Opiskelija käyttää asianmukaisia lähdeviitemerkintöjä
Hylätty:
Seuraavat arviointikriteerit löytyvät arviointilomakkeesta hylätyn osalta ja niitä sovelletaan siltä osin kuin sopivat opiskelijan harjoitteluun (vrt. arviointikenttä/terapian toteutus)
Opiskelija ei kykene luomaan terapeuttista suhdetta, eikä pysty reflektoimaan sitä riittävästi
Opiskelija ei käytä alan käsitteitä ja arviointimenetelmiä tarkoituksenmukaisesti, eikä siten osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja. Opiskelija ei toimi ohjeistusten ja ohjauksen mukaisesti
Opiskelija ei hallitse alan tietoperustaa, eikä siten kykene suunnittelemaan, toteuttamaan eikä dokumentoimaan asiakkaalle tavoitteen mukaista terapiaa huomioiden yksilön arjen ja osallistumisen näkökulman.
Opiskelija ei ota toiminnassaan riittävästi huomioon ammattialan turvallisuusohjeita tai eettisiä periaatteita tai suhtautuu niihin välinpitämättömästi
Opiskelija ei osaa analysoida toimintaa eikä yksilöä. Opiskelija ei tunnista asiakkaalle merkityksellistä toimintaa, eikä pysty porrastamaan ja soveltamaan tehtäviä tai toimintakokonaisuuksia
Opiskelija ei osaa viestiä asiakasprosessista, opiskelija ei käytä alan käsitteitä tarkoituksenmukaisesti, eikä osoita riittäviä ammatillisia tietoja ja taitoja
Kirjallisen työn osalta hylätyn kriteerit:
Annettu projektityö ei ole valmistunut
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
ei sovella toimintaterapian teoriaa käytännön tilanteissa
ei kykene työskentelemään ohjauksesta huolimatta toimintaterapian tilanteissa, ei tunnista oman osaamisensa rajoja
ei kykene hyödyntämään olemassa olevia ratkaisuja, ei tunnista toimintaterapian osaamista
ei osallistu ryhmän toimintaan, eikä ota vastuuta oppimisestaan
tiimiopiskelun perusajatukset eivät tule esiin toiminnassa
ei noudata dialogin perusperiaatteita
ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei noudata ohjeita
ei arvioi omaa osaamistaan tai arviointi on täysin epärealistista
Evaluation methods and criteria
Hyväksytty suoritus edellyttää opintojakson tehtävien suoritusta hyväksytysti, osallistumista lähipäiviin ja etäohjaukseen.
Opintojakson arvioinnin kohteet ovat:
Ryhmänohjaussuunnitelma
Ryhmänohjauksen toteutus
Ryhmäpalaute
Motorola ja vertaisarviointi
Failed (0)
Opiskelija ei ole saavuttanut arviointikriteerien tyydyttävää tasoa.
ei osoita riittävää tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
ei käytä annettua lähdekirjallisuutta tai hyödynnä asianmukaisia lähteitä
Käyttää lähdeviitemerkintöjä virheellisesti
ei käytä toimintaterapian ammattikäsitteitä
tarkastelee asioita yksipuolisesti, eikä osaa perustella ratkaisujaan
ei osallistu eikä ota vastuuta oppimisestaan
ei ole suorittanut opintojakson vaadittavia tehtäviä hyväksytysti ajallaan
ei arvioi omaa osaamistaan
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
osoittaa tietämystä opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä, mutta se jää suppeaksi
etsii ja käyttää sattumanvaraisesti annettuja tietolähteitä
käyttää lähdeviitemerkintöjä puutteellisesti
käyttää joitain toimintaterapian ammattikäsitteitä suppeasti
osoittaa kykyä ymmärtää opintojakson tietoperustaa, mutta tarkastelee asioita yksipuolisesti ja asioiden perustelut jäävät puutteelliseksi
toimii ryhmän jäsenenä, mutta toiminta ei ole aina itseohjautuvaa
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset, mutta se ei vielä näy toiminnassa
opintojakson tehtävät ovat tiedossa, mutta palauttaa ne usein myöhässä ja/tai odottaa / kysyy lisäohjeita
ymmärtää dialogin perusperiaatteita, mutta toiminta ei aina vastaa sitä
arvioi omaa osaamistaan vähäisessä määrin ja/ tai epärealistisesti
Assessment criteria, good (3-4)
osoittaa monipuolista tietämystä useimmista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita eri näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisiä tiedonlähteitä
tunnistaa arkitiedon ja tutkitun tiedon eron
lähdeviitemerkinnät ovat pääsääntöisesti asianmukaisesti merkitty
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä satunnaisesti oikein
hyödyntää toiminnassaan tarkoituksenmukaista eri tietolähteistä hankittua tietoa, mutta asioiden perustelut ovat osittain puutteellisia
sitoutuu ryhmään, toimii tavoitteellisesti ryhmässä ja noudattaa pääasiassa sovittuja aikatauluja
edistää ryhmän tavoitteiden saavuttamista
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja pyrkii osoittamaan sen toiminnallaan
jakaa dialogissa ajatuksiaan muille ryhmässä ja jakaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
ehdottaa tekemistä ja tarvittaessa hakee hyväksyntää tekemiselleen
arvioi omaa osaamistaan kriittisesti
opintojakson tehtävät palautettu ajallaan
Assessment criteria, excellent (5)
osoittaa monipuolista tietämystä kaikista opintojakson tavoitteiden mukaisista sisällöistä
tarkastelee asioita useista näkökulmista
etsii ja käyttää keskeisten tietolähteiden lisäksi itse löytämiään näytöltään vahvoja tietolähteitä
tekee asianmukaiset lähdeviitemerkinnät
käyttää keskeisiä toimintaterapian ammattikäsitteitä systemaattisesti oikein
perustelee toimintaansa asianmukaisella tiedolla ja kykenee soveltamaan ja tekemään yhteenvetoja tiedoista
organisoi ryhmän toimintaa ja johtaa usein omaa ja ryhmän toimintaa
edistää omalla toiminnallaan ryhmän tavoitteita
ymmärtää tiimiopiskelun perusfilosofian ja johtavat ajatukset ja osoittaa sen toiminnallaan
rakentaa ryhmän yhteistä dialogia ja jakaa asiantuntevaa osaamistaan yhteiseen käyttöön
palauttaa opintojakson tehtävät ajallaan
arvioi omaa osaamistaan realistisesti
Qualifications
Toiminta toimintaterapian kiinnostuksen kohteena -moduuli
Opintojaksot:
Terapian toteutuksen perusteet
Ammatillinen ja terapeuttinen vuorovaikutus
Merkityksellinen toiminta
Ohjaaminen terapiatyössä
Further information
Ensisijaisesti Itsin kysymys- ja vastauspalstalla